Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-09-18, 22:05
  #1
Medlem
mjohan84s avatar
Har enbart lite bakrundsinfo... En yngre man ska ha hoppat in i två tonåringars bil här på torget i Alingsås, har för mig att det skulle vara runt 1987 någon gång. Han tvingade sedan dem med hjälp av pistol att köra till gbg för att skjuta en knarklangare och sedan avrättade han båda killarna...

Nån som vet något mer? Gärningsmannen ska tydligen bo i Norrland nu för tiden.
Citera
2008-09-18, 22:21
  #2
Medlem
Troians avatar
Inte så fruktansvärt mycket mer där, men det har varit uppe på SvenskaMord.se. Enligt vad som står där ska det skett 1986, och en påstådd gärningsman namnges också.

http://www.svenskamord.se/index.php?topic=92.0
Citera
2008-09-18, 22:28
  #3
Medlem
babblans avatar
Jag vet en del. Han bor inte längre i Norrland, och är fortfarande inte frisläppt. Han har alltså suttit bra precis 22 år nu. Jag vet inte vad du vill veta riktigt, men jag kan nog ta reda på det mesta gällande det här dubbelmordet. Får man fråga varför just detta intresserar dig?
Citera
2008-09-19, 16:40
  #4
Medlem
mjohan84s avatar
Jo håller på med en uppsats i ämnet om brottsligheten här i stan och detta mord borde ju vara ganska omtalat egentligen men hittar nästan ingenting på nätet... Vad vet du om gm`? vad gör han nu för tiden osv? Berätta gärna allt du vet så har jag lite mer att gå på i min uppsats
Citera
2008-09-30, 21:22
  #5
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Jag vet en del. Han bor inte längre i Norrland, och är fortfarande inte frisläppt. Han har alltså suttit bra precis 22 år nu.

Vilket fruktansvärt dåd. Känns skönt att höra att aset fortfarande sitter inlåst.
Då sitter han på rättspsyk ?.

Vet förresten en som verkligen hade förtjänat en kula i nacken. Nämligen gärningsmannen själv.
Citera
2008-10-01, 12:47
  #6
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Vilket fruktansvärt dåd. Känns skönt att höra att aset fortfarande sitter inlåst.
Då sitter han på rättspsyk ?.

Vet förresten en som verkligen hade förtjänat en kula i nacken. Nämligen gärningsmannen själv.

Jo han sitter på rättspsyk, och lär inte komma ut de närmsta åren skull jag tro. Jag vet att han sagt: " Om någon tror att det värsta straffet är att vara inlåst, så tror dom fel. Det värsta straffet kan jag aldrig slippa från, nämligen det att jag till och från fortfarande drömmer om pojkarna. Jag ser mitt eget handlande i drömmen, och det är något jag aldrig kommer att slippa. DET är det värsta straffet"
Citera
2008-10-01, 17:53
  #7
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babblan
Jo han sitter på rättspsyk, och lär inte komma ut de närmsta åren skull jag tro. Jag vet att han sagt: " Om någon tror att det värsta straffet är att vara inlåst, så tror dom fel. Det värsta straffet kan jag aldrig slippa från, nämligen det att jag till och från fortfarande drömmer om pojkarna. Jag ser mitt eget handlande i drömmen, och det är något jag aldrig kommer att slippa. DET är det värsta straffet"

Intressant info. Ligger nog lite i vad GM säger. En död känner ju ingenting.
Citera
2008-10-02, 00:44
  #8
Medlem
babblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Intressant info. Ligger nog lite i vad GM säger. En död känner ju ingenting.
Nej precis. Och jag tror att om man tillfrisknat så pass att man känslomässigt kan ta in och förstå vad man gjort, då är det värre än alla straff man kan få.
Jag vet ju en del om det här fallet, och om man ser på gärningsmannen så var han 20-21 år när han gjorde det. Han missbrukade på den tiden och var allmänt snurrig. Nu är han över 40 år och har varit drogfri länge. Jag tror att det var en person som begick brottet och han är en annan människa i dag.
Jag vet att han är väldigt mån om att offrens familj aldrig ska behöva ha honom i närheten, eller se honom, och det tyder ju på en viss insikt ändå.
Citera
2009-01-29, 22:40
  #9
Medlem
pretorians1s avatar
Dubbelmord Alingsås,1980 tal nånting

Någon som minns detta?80 talet nån gång,minns inte när.Skedde i en lägenhet,två unga killar blev mördade.Mördaren mindes ingenting,var så påtänd.Alingsås.Tips på artiklar etc.?
Vet att mördaren varit med i radio,förstasidor,efterlyst pga rymning.
Citera
2009-01-29, 23:12
  #10
Avstängd
AelgenTheKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretorians1
Någon som minns detta?80 talet nån gång,minns inte när.Skedde i en lägenhet,två unga killar blev mördade.Mördaren mindes ingenting,var så påtänd.Alingsås.Tips på artiklar etc.?
Vet att mördaren varit med i radio,förstasidor,efterlyst pga rymning.

De blev skjutna vid en avsides väg, 1986 ? 87 ...
Citera
2009-01-30, 02:39
  #11
Medlem
pretorians1s avatar
Ute på en avsides väg säger du,jahaa..Kan det vara samma?Vet du något mer?
I bilden dyker en Tommy upp.Eftersom infot är åratal sen,och ämnet då var superkänsligt,fick jag aldrig grepp om om T dog,bytte namn,eller själva mördaren var T.Påpekar att mördaren inte heter det han hette då..utan det som sas var att "T är borta".Läste alla inläggen om 80-90 tals gansgsters,dyker upp några vid namnet där.
__________________
Senast redigerad av pretorians1 2009-01-30 kl. 03:17.
Citera
2009-01-30, 03:43
  #12
Medlem
pretorians1s avatar
Måste vara samma jag söker i kriminalhistoria.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback