2005-06-10, 12:52
Medlem
Smokebombs avatar
Ok.

Helvete, jag är osäker på vad fan det är jag odlar egentligen! Det vetejfan om det är ogräs eller om det är vad det ska vara. Får ta bild och visa tror jag.
Citera
2005-06-10, 15:24
Medlem
StorMammas avatar
Äh,

Ni som är killar, pinka på dem bara, vid rötterna. Billigt, praktiskt och bra.
Citera
2005-06-10, 15:42
Medlem
Jag har fåt knopp på mina, är att man ska nypa av den första knoppen för att främja uppkomst av fler nåt att rekommendera, eller förstör man bara växten?
Citera
2005-06-10, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kanakastre
Jag har fåt knopp på mina, är att man ska nypa av den första knoppen för att främja uppkomst av fler nåt att rekommendera, eller förstör man bara växten?

shit mannen vad tidigt ute du är!!
Citera
2005-06-10, 16:04
Medlem
StorMammas avatar
Nyp inte, de är inte den typen av växter som gillar sådant, grenar den sig, så grenar den sig.....
Citera
2005-06-10, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Nyp inte, de är inte den typen av växter som gillar sådant, grenar den sig, så grenar den sig.....

Håller med, låt dom vara!!
fasen vad det växer nu, innan i början står dom ju nästan stilla o nu exloderar dom och växer flera cm i veckan!! härligt det!
Citera
2005-06-11, 22:37
Medlem
Bitmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Grannens hankatt. Använder mina rabatter som skitlåda. Blev rasande på den för att den krafsat sönder en hel del papaver för mig. Syns den igen skall jag göra kattfärs av den.

vilket du iofs har rätt till, då "Katter som påträffas på andra platser behandlas
som strykarkatter eller som om de vore övergivna.", alltså du har rätt att avliva om den orsakar skada på din egendom. Jag gillar inte den rätten, men så är det.

(Saxat från allemansrätten)
Citera
2005-06-11, 22:53
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Bitmaster
vilket du iofs har rätt till, då "Katter som påträffas på andra platser behandlas
som strykarkatter eller som om de vore övergivna.", alltså du har rätt att avliva om den orsakar skada på din egendom. Jag gillar inte den rätten, men så är det.

(Saxat från allemansrätten)

man kanske ska försöka något annat först. försök skydda växterna på nåt sätt, ta kontakt med kattägarna osv..

tycker det är fruktansvärt onödigt att ta ett liv bara för att den krafsar i dina rabatter. det är ditt ansvar att se till att den i första hand inte kommer åt dina plantor. för allavarligt talat, du kan inte bli arg på en katt eftersom den ändå inte förstår begreppet mitt och ditt eller vart den får krafsa och inte.
Citera
2005-06-12, 12:56
Bannlyst
sätt upp lite hönsnät eller liknande runt landet!
Citera
2005-06-12, 13:28
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
sätt upp lite hönsnät eller liknande runt landet!

...och dra 220 volt igenom skiten...
Citera
2005-06-12, 21:52
Medlem
Smokebombs avatar
Fotade mina nu, avgör om det är ogräs eller ej nu

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/oppe7.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/oppe5.jpg
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/oppe4.jpg

Är ganska säker på att "oppe4" är opium, dem flesta ser ut som den, men är lite osäker...
Citera
2005-06-13, 09:22
Bannlyst
du har så rätt så sista bilden visar dinna skönheter!!
MVH Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in