2012-07-29, 11:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Tänk om fler odlade vallmo istället för cannabis. Det vore trevligt. TROR JAG. Cannabis-odlarna verkar mest bestå av idioter (Not. "verkar mest").

Vet ni vad? Jag tänker plantera mer vallmo - i slutet av juli... Knäppt? Månne så! Men jag tänker att (den svenska) sommaren brukar börja först i juli och hålla i sig till slutet av september. Det ger mig knappt två månader (fr.o.m. i dag). Kanske går det vägen? Eftersom fröerna är så billiga så är det värt att chansa, tycker jag.
Citera
2012-07-29, 12:16
Medlem
Metacognition.s avatar
Man kan så på hösten för att få tidigare blomning på våren.
Citera
2012-07-29, 13:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Fittorna säljer inte fröer längre.
Citera
2012-07-29, 13:55
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Fittorna säljer inte fröer längre.

Fröer köpes med fördel här.
izmirpoppy.com/

Förr sålde de även fulla torkade pods, det var tider det.

Råopium är latexen direkt från blomman, när du "kokat" den är det opium.
Finns tydligen bara ett folkslag som använder alkaloiderna "okokat".

När du löser alkaloiderna i vatten flyter växtdelarna upp, plocka bort dem. Eller ännu bättre, filtrera hela lösningen.
Fattar att det blir svårt om du krossat podsen till molekyler. Förslagsvis kan du nästa skörd först mjölka podsen. Lös sedan upp det i 2 separata kärl, 1 med bara råopium och 1 med podsen.
Det kärl med bara nu löst råopium kan du även enkelt göra om till morfinbas med hjälp av kalciumoxid och ammoniumklorid. Att fortsätta i processen till heroin kräver ättiksyraanhydrid vilket inte svensson skiter fram direkt, men det går att synta.
Citera
2012-07-29, 14:45
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
izmirpoppy.com/

Förr sålde de även fulla torkade pods, det var tider det.

Orkar inte riktigt bemöda mig att beställa fröer. Det är ju inte säkert att det tar sig såhär sent. Tänkte bara glida förbi blomsterbutiken och köpa fröer för nån tjuga, men det sket sig som sagt...

Ready-to-go-pods vore inte fel, men som med allt: det var bättre förr...

Citat:
När du löser alkaloiderna i vatten flyter växtdelarna upp, plocka bort dem. Eller ännu bättre, filtrera hela lösningen.
Fattar att det blir svårt om du krossat podsen till molekyler.

Ja, det blir knepigt, för jag har torkat pods och rötter och sedan malt ner det till pulver (för att göra thé utav).

Men jag har ju fortf. ett par plantor kvar. Kan det vara en idé att sjuda dessa färska pods (inkl. rötter) så länge som det bara går, d.v.s. sjuda ut allt åtråvärt ur dom, och sedan reducera ner och bort vätskan så att bara "kladd" blir kvar?

Och sedan addera detta kladd till den lilla råopium-boll jag redan har? Funkar det?

Citat:
Förslagsvis kan du nästa skörd först mjölka podsen. Lös sedan upp det i 2 separata kärl, 1 med bara råopium och 1 med podsen.
Det kärl med bara nu löst råopium kan du även enkelt göra om till morfinbas med hjälp av kalciumoxid och ammoniumklorid. Att fortsätta i processen till heroin kräver ättiksyraanhydrid vilket inte svensson skiter fram direkt, men det går att synta.

Här blir det lite för invecklat för mig. Jag hänger inte riktigt med, och det låter avancerat. Dessutom: att börja laborera här hemma är inget för mig. I alla fall inte nu när det är första gången någonsin som jag odlar vallmo.

Heroin blir på tok för omständligt att göra, tyvärr.
Citera
2012-07-29, 15:30
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Kan det vara en idé att sjuda dessa färska pods (inkl. rötter) så länge som det bara går, d.v.s. sjuda ut allt åtråvärt ur dom, och sedan reducera ner och bort vätskan så att bara "kladd" blir kvar?

Och sedan addera detta kladd till den lilla råopium-boll jag redan har? Funkar det?

Här blir det lite för invecklat för mig. Jag hänger inte riktigt med, och det låter avancerat. Dessutom: att börja laborera här hemma är inget för mig. I alla fall inte nu när det är första gången någonsin som jag odlar vallmo.

Heroin blir på tok för omständligt att göra, tyvärr.

Angående fröer: de ja länka till har en jävla bra kvalite så det kan vara något till nästa år. Samma typ av fröer som läkemedelsbolagen/heroinproducenterna använder.

Visst kan du göra som du föreslår, du ska ju inte injecera skräpet. Växtdelarna kommer givetvis färga av på smaken men vad gör det när du är flummig.
Du ska ju dock akta temperaturen, alkaloiderna skadas vid för hög temperatur men det vet du säkert redan. Alltså inget stormkok, tror det var vid 83 grader de började brytas ned.

Att göra morfinbas är enklare en att baka en kladdkaka, dessutom är varken kalciumoxid eller ammoniumklorid svårt att få tag på. Det är bara att dumpa i dessa 2 kemikalier i lösningen så kommer morfinbasen fällas ut. Men det kanske är bättre att vänta med tills nästa år, så du har mycket mer råopium utan växtdelar.
Läs på lite i höstmörkret så får du upp motivationen till jätteodlingar nästa år
Citera
2012-07-29, 19:37
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
izmirpoppy.com/

Skulle du rekommendera Afghanistan eller Tasmania poppy? Eller möjligtvis något helt annat?
Citera
2012-07-29, 20:52
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone
Skulle du rekommendera Afghanistan eller Tasmania poppy? Eller möjligtvis något helt annat?

Båda är bra, men om man bara skall ha en sort så definivt Tasmanian. Skulle även rekommendera att titta på de turkiska som precis som tasmanian är några av medicinbolagens favoriter.
Citera
2012-07-30, 11:11
Medlem
Yohomies avatar
Izmir Afghani är mina favoriter rusmässigt. Tycker det känns som de ger mycket morfin.
Tasmanian fungerar helt ok också.

Rent estetiskt så gillar jag nog Persian Blue mest.

Man märker verkligen vilken skillnad det kan vara i innehållet av % tebain/morfin i de olika sorterna.
Sen beror det ju på hur man odlar, väder etc...

Den här säsongen skall jag minsann inte köra ner mig i ett poppy beroende
Tänk metadon typ..
Citera
2012-07-30, 14:40
Medlem
HerrFrobergs avatar
Citat:
Hur mycket har du i théet?

10-30 kapslar, och då har jag bara blivit lite skön, inget noddande eller liknande. Men det har varit en riktigt dålig säsong och jag har dessutom varit lite för sugen vissa gånger och skördat lite förtidigt.
Citera
2012-07-30, 18:15
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Båda är bra, men om man bara skall ha en sort så definivt Tasmanian. Skulle även rekommendera att titta på de turkiska som precis som tasmanian är några av medicinbolagens favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Izmir Afghani är mina favoriter rusmässigt. Tycker det känns som de ger mycket morfin.
Tasmanian fungerar helt ok också.

Rent estetiskt så gillar jag nog Persian Blue mest.

Man märker verkligen vilken skillnad det kan vara i innehållet av % tebain/morfin i de olika sorterna.
Sen beror det ju på hur man odlar, väder etc...

Okej, tack så mycket!
Citera
2012-07-30, 19:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFroberg
10-30 kapslar, och då har jag bara blivit lite skön, inget noddande eller liknande. Men det har varit en riktigt dålig säsong och jag har dessutom varit lite för sugen vissa gånger och
skördat lite förtidigt.

Faneh. Ja, då lär det ju inte bli mycket rus för min del då... Har pulver gjort på 7 (mjölkade) kapslar plus tillhörande rötter, samt en liten, liten boll råopium. Får bli som så att jag drar i mig allt thé på en gång och sen när det "slår" så röker jag bollen för att trycka på lite extra.

Kanske blir jag liiite dragen... Och så måste jag se till att vara ren i minst en vecka från Sub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in