Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Fröer köpes med fördel här.
izmirpoppy.com/
Förr sålde de även fulla torkade pods, det var tider det.
Orkar inte riktigt bemöda mig att beställa fröer. Det är ju inte säkert att det tar sig såhär sent. Tänkte bara glida förbi blomsterbutiken och köpa fröer för nån tjuga, men det sket sig som sagt...
Ready-to-go-pods vore inte fel, men som med allt: det var bättre förr...
Citat:
När du löser alkaloiderna i vatten flyter växtdelarna upp, plocka bort dem. Eller ännu bättre, filtrera hela lösningen.
Fattar att det blir svårt om du krossat podsen till molekyler.
Ja, det blir knepigt, för jag har torkat pods och rötter och sedan malt ner det till pulver (för att göra thé utav).
Men jag har ju fortf. ett par plantor kvar.
Kan det vara en idé att sjuda dessa färska pods (inkl. rötter) så länge som det bara går, d.v.s. sjuda ut allt åtråvärt ur dom, och sedan reducera ner och bort vätskan så att bara "kladd" blir kvar?
Och sedan addera detta kladd till den lilla råopium-boll jag redan har? Funkar det?
Citat:
Förslagsvis kan du nästa skörd först mjölka podsen. Lös sedan upp det i 2 separata kärl, 1 med bara råopium och 1 med podsen.
Det kärl med bara nu löst råopium kan du även enkelt göra om till morfinbas med hjälp av kalciumoxid och ammoniumklorid. Att fortsätta i processen till heroin kräver ättiksyraanhydrid vilket inte svensson skiter fram direkt, men det går att synta.
Här blir det lite för invecklat för mig. Jag hänger inte riktigt med, och det låter avancerat. Dessutom: att börja laborera här hemma är inget för mig. I alla fall inte nu när det är första gången någonsin som jag odlar vallmo.
Heroin blir på tok för omständligt att göra, tyvärr.