2007-12-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black_Saphire
någon som vet hur man gör om råopiumet till morfin?

Så att man får något rent och kraftigt tänkte jag.

Tror det står i första inlägget, inte säker dock. Men annars är jag säker på att det står nånstans här på forumet.
Citera
2007-12-30, 18:45
Medlem
StorMammas avatar
Nix,

Det har jag inte tagit upp, det är en ganska komplicerad process, vad jag förstått.
Men de har diskuterat frågan i opiatforumet, sök där!
Citera
2007-12-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Nix,

Det har jag inte tagit upp, det är en ganska komplicerad process, vad jag förstått.
Men de har diskuterat frågan i opiatforumet, sök där!

Borde det inte vara samma process som att extrahera ut kokainet ur kokabladen ? eller är jag helt ute å cycklar?
Citera
2007-12-31, 09:10
Medlem
Odla till sommaren.

Nu är de bara att vänta till våren börjar.
Så man kan driva upp dem inomhus för att sedan sätta ut i solen.

Undrar lite mera..

Hur gör man morfinbas?

har hört om att tillsätta lime och amoniak under kokning, men vet ej om de stämmer.

Är de svårt att göra prima rökopium?
Citera
2007-12-31, 12:32
Medlem
Citat:
Nu är de bara att vänta till våren börjar.
Så man kan driva upp dem inomhus för att sedan sätta ut i solen.

Undrar lite mera..

Hur gör man morfinbas?

har hört om att tillsätta lime och amoniak under kokning, men vet ej om de stämmer.

Är de svårt att göra prima rökopium?
Skulle vilja säga att för de flesta är det mer en önskedröm, knepigt nog att få ut tillräckligt med opium,
Den som odlar vallmo i Sverige bör nog sikta på vallmote och kanske lite opium.

Råopium går att röka, dvs den torkade växt saften från frökapseln.
Vill man rena det till finare opium löser man upp det i vatten och filtrerar bort orenheter, sedan avdunstar man vattnet och formar opium kulor av det.

Finns ett US patent på morfin-extraktion från opium, bara att googla..
Citera
2008-01-04, 04:43
Medlem
Okej, ja de var synd att man inte kan göra detta...

Får väll försöka göra så gott de går i alla fall...

Har nu kommit över Tasmanian frön i alla fall....

Sen om de ger bra avkastning återstår att se....
Men man tager vad man haver och fixar de bästa utav de.

Hur många Kapslar går de på 1 g Opium?

Kan man röka Opium i Vattenpipa?

Vad behöver man för pipa annars?

Finns de något bra alternativ till Opiumpipor?
Citera
2008-01-13, 20:33
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Hur många Kapslar går de på 1 g Opium?

Kan man röka Opium i Vattenpipa?

Vad behöver man för pipa annars?

Finns de något bra alternativ till Opiumpipor?

Ungefär 5 stycken (0.2 g ur varje). Vet dock inte om detta är en maxgräns, eller vad man får minst, men de flesta brukar få ut ungefär så mycket ur varje kapsel.

Nja, inte att föredra i alla fall. Råopiumet ska förångas, inte eldas upp.

Ska du vara "äkta" så ska du använda en "Vaafoor" (googla), men jag använder en enkel, hemmagjord vattenbong tillsammans med med en nål som jag lägger biten på och sen duttar biten på en metallstång som man värmt upp över en brännare, gärna en eker. Detta gör jag över bongen och suger in samtidigt.

Ett tips är att du läser igenom hela tråden, det mesta som du frågar har redan tagits upp, och jag har även ritat hur min vattenbong ser ut.
Citera
2008-01-17, 10:20
Medlem
socs avatar
Jag känner en som var down under och köpte tasmanska fröer billigt men han glömde ta dem med sig hem men han e bra ändå.

Jag vet att vallmo för läkemedelsframställning odlas i åtminstone Indien och Turkiet men mitt intresse rörde de starkaste sorterna som väljs ut till herointillverkning och dessa finns nog lite här och var. Jag bara kallade dem afganska då begreppet användes en gång på swecan å dom grabbarna kan ALLT

Är det samma sorter som finns i Sverige men potentare? Den roligaste sorten jag fått tag i billiga frön av är hen & chickens, men söker nåt mer exotiskt.
Citera
2008-01-17, 10:43
Medlem
socs avatar
Äta varmt opium och skölj med varmt te slår bättre än att röka på folie iaf. Men då var det opium från Mellanöstern, troligen Iran det handlade om, sen vart det är odlat vetekatten.

Morfinbas finns rätt enkla recept på men man behöver väldigt mycket opium för sådan framställning, tror det krävs ett kg för ett hg morfinbas som i sin tur med lite mer avancerade kunskaper än jag har kan bli till 10g heroin. 1kg opium kräver massor av plantor och för potent moffebas krävs potenta sorter. På Nya Zeeland sägs ju heroinisterna vara hänvisade till hemlagat pga obefintlig insmuggling. Där borde finnas mycket erfarenhet att lära av för den vetgirige.

Jag säger bara att om ni tillverkar heroin så rök det om ni inte gör vitt smack, det vita ska visst ge den där kicken vid injektion som det bruna inte ger. Men undvik helst att fastna på opiater. Och undvik kanyler helt och hållet. Snorta allt pulver istället. Men ON TOPIC ang vallmo man odlar "hemma" så är det mkt slit för litet poppytea och en kula rökopium att bjuda nån utan tolerans på. Dom brukar gilla det som fan. Jag känner typ inget av det opium jag fått fram tidigare säsonger. Denna vår blir kanske en vallmofri tid pga juridiska finurligheter som leder till att jag kommer att få do some time. Vill inte ha mer än jag fått så därför jag radikalt skurit ner allt kriminellt inklusive narkotika. Lagligt knark i form av subutex och bensodiazepiner e inte det sämsta! Även om poppy tea är och förblir en favoritdrog och till sådan soppa duger de flesta sorters papaver somniferum, men vore praktiskt om det räckte med 5-10 kapslar ist f 100st för en dos.
Citera
2008-01-17, 14:42
Medlem
Hallå.

Jag tror jag har läst någonstans att om man klipper av toppen på plantan när den är liten så får man fler kapslar, stämmer det? isåfall hur stora ska dom hunnit bli innan man klipper till?

Har sökt och försökt hitta det igen men lyckas inte.
Citera
2008-01-17, 22:42
Medlem
Arcanums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Lagligt knark i form av subutex och bensodiazepiner e inte det sämsta!

Extremt off-topic, men är grymt nyfiken på hur du fått för dig att bensodiazepiner och Subutex skulle vara lagligt? Helt fel i sådana fall, om du inte menade att man kan få det utskrivet och vara laglig på så sätt...
Citera
2008-01-19, 13:39
Avslutad
finns det nån vallmo som är giftig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här