Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-26, 03:33
  #13
Medlem
psyjuntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronken
Oj, dom som står i köpcentrum och samlar in personnummer, antar att dom kan få fram numren i vilket fall som helst..men dom måste ha listor med 100.000 tals personnummer, vad skulle dom kunna använda det till..i ondskefullt syfte?

Nja själva personuppgifterna är inte det viktiga i den kampanjen. Snarare handlar det om att ge dig en sån där nyckelgrej som ett ankare. Kunden blir positiv av företag den redan känner till och har affärer med, även en så trivial grej som det. Om jag som säljare stötte på kunder som hade glömt bort eller bara slängt den där nyckelgrejen så var säljet dödfött från första början, det går inte att sälja på alla de där andra tjänsterna för att kunden tänker mer kritiskt i det fallet.

Mycket smuts och fulknep i det företaget. I en artikel om företaget som jag läst i efterhand ser jag att tjänsten förnyas om man inte vidtar åtgärder, något som vi säljare fick instruerat att vi absolut inte gör.
__________________
Senast redigerad av psyjunta 2010-09-26 kl. 03:36.
Citera
2010-10-20, 18:24
  #14
Medlem
Psyjunta, fick ett samtal från 0850553005 idag och när jag googlade nummret så fick jag reda på att det var detta nummer som Securia ringer ifrån. Antog att det var någon som skämtade med mig i början då dem sa "Du ska ha fått en nyckelbricka från din idrottsförening Haninge FF" (har aldrig spelat eller haft något att göra med dem, någonsin). Men jag undrade bara vad du menade med "Om jag som säljare stötte på kunder som hade glömt bort eller bara slängt den där nyckelgrejen så var säljet dödfött från första början". Du menar alltså att det inte går att sälja på folk som har tappat/glömt bort brickan, eller har jag helt fel?
Citera
2010-10-22, 02:06
  #15
Medlem
Presidents avatar
Känner till någon i släkten som har jobbar där. Hon sa att de är hyfsad bra. Om man är säljare så är de snälla mot en så länge man säljer bra. klarar man inte av budgeten som verkar vara i fantasinivå så får man sparken. spelar ingen roll om det beror på sönderuppringda listor eller så. Man lurar pensionärer till att köpa en tjänst som gör att de med ett samtal kan spärra alla kort och så.

Sedan har de som va mördare inget med bolaget att göra numera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback