Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-07-12, 08:54
  #13
Medlem
Bumpar tråden. Dessa finns på en Thai/asiatisk butik mitt emot Prime Burger på Holländargatan i Stockholm. 5-6kr per paket. Tre olika smaker när jag var där, inlkusive Mi Goreng (som f.ö. var riktigt jävla goda, rekommenderas).
Citera
2016-11-24, 06:58
  #14
Medlem
Waikato95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomkontot
Bumpar tråden. Dessa finns på en Thai/asiatisk butik mitt emot Prime Burger på Holländargatan i Stockholm. 5-6kr per paket. Tre olika smaker när jag var där, inlkusive Mi Goreng (som f.ö. var riktigt jävla goda, rekommenderas).
Oh My God!!! Ska göra en visit nästa gång jag besöker sthlm! Tack för infon
Citera
2016-11-24, 11:07
  #15
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Matredskap och inköpsställen
/Moderator
Citera
2018-08-11, 11:01
  #16
Medlem
Bumpar den här gamla tråden.

I 2008 var jag i Australien/NZ och åt kilovis av världens bästa nudlar - Indomie BBQ Chicken!

Men var har dom GÖMT sig?! Håller inte att beställa 5-pack från Ebay till 400kr längre
Citera
2019-04-08, 21:23
  #17
Medlem
Gobigorgohomes avatar
ÖB har indomie nudlar
Citera
2020-05-05, 22:13
  #18
Medlem
Nationbots avatar
Står bara Indomie noodles vegtable flavours på det 5 pack jag inhandlade på ica för nån dag sen..

Vart skapligt imponerad av smaken av snabb nudlarna och jordnöts oljan med nåt citrus med, inkl dubbel kryddpåsen, en med korn av chili och annan ev med veg.smak då

Gott för snabbmat men gjorde ingen soppa av det utan hällde bort vattnet denna gång.. funkar bra som den är men skadar inte med en smörklick eller riven ost och ev om man vill ärtor, majs paprika bitar i den ifrån en fryspåsen.. Och knäckebröd med smör ost är obligatoriskt när man äter "bara" nudlar

Dock är förpackningarna små som 5 pack, så för 20 kr är det nog rätt priskurs
En av de bättre snabb-nudlar-märke jag käkat

Ja visst finns det mycke olika kvalité och märken att utforska, och denna var ny för mig iaf...

Här är lite bilder på den :

https://www.google.com/search?q=indo...vXMo4eshbo0RPM
Citera
2020-05-07, 21:55
  #19
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationbot
Står bara Indomie noodles vegtable flavours på det 5 pack jag inhandlade på ica för nån dag sen..

Vart skapligt imponerad av smaken av snabb nudlarna och jordnöts oljan med nåt citrus med, inkl dubbel kryddpåsen, en med korn av chili och annan ev med veg.smak då

Gott för snabbmat men gjorde ingen soppa av det utan hällde bort vattnet denna gång.. funkar bra som den är men skadar inte med en smörklick eller riven ost och ev om man vill ärtor, majs paprika bitar i den ifrån en fryspåsen.. Och knäckebröd med smör ost är obligatoriskt när man äter "bara" nudlar

Dock är förpackningarna små som 5 pack, så för 20 kr är det nog rätt priskurs
En av de bättre snabb-nudlar-märke jag käkat

Ja visst finns det mycke olika kvalité och märken att utforska, och denna var ny för mig iaf...

Här är lite bilder på den :

https://www.google.com/search?q=indo...vXMo4eshbo0RPM

Intressant, aldrig ätit de men sett på kina affären på stan.

Kanske dags att gå nån dag och inhandla några påsar samt lite annat gott, det var ett tag senast. Brukat köpa mamas, yum yum och de andra thai nudlar annars.
__________________
Senast redigerad av EastClintfood 2020-05-07 kl. 22:31.
Citera
2020-06-25, 16:23
  #20
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Intressant, aldrig ätit de men sett på kina affären på stan.

Kanske dags att gå nån dag och inhandla några påsar samt lite annat gott, det var ett tag senast. Brukat köpa mamas, yum yum och de andra thai nudlar annars.

Bästa ställena för nudlar i stan är Hongkong trading company på den där tvärgatan till olof palmes gata, samt Oriental supermarket i föredetta NK passagen som nu heter "beat" eller nån sån skit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback