• 1
  • 2
2009-01-28, 11:43
Bannlyst
Hej, går tredje året i Teknik på gymnasiet och ska som en del av mitt projekt/UF-företag ha en liten undersökning angående DVD-R/+R skivor.

Skulle uppskatta om så många som möjligt tog sig tiden till att svara på några relativt enkla men intressanta frågor.

1. Köper du DVD-R eller +R? Motivera gärna ditt val.
2. Är märket viktigt? Väljer du hellre t.ex Verbatim än ett "no-name brand"?
3. Var inhandlar du dina skivor? (Elgiganten, Onoff, internethandel osv)
4. Vad är ett bra pris för DVD-skivor som styckepris om du inte vet märket?
5. Vad är ett bra pris för DVD-skivor där fodral ingår? (jewelcase)
5. Är hastigheten avgörande när du väljer skivor?
6. Föredrar du att köpa skivor där fodral ingår?
7. Vad använder du skivorna till? (Film, lagring)
8. Vad är din åsikt om blanka skivor? (Båda sidor)
9. Hur gammal är du och hur insatt är du inom Datorer i allmänhet? (jobb, fritidsintresse etc)

Tack!
Citera
2009-01-28, 11:51
Medlem
micaeles avatar
Ett tips, ifall ni vill kunna sprida en undersökning vida omkring, kan vara att göra det med t.ex. en sån här tjänst: http://freeonlinesurveys.com/
Då kan ni skicka runt länken till alla ni känner och några till.
Citera
2009-01-28, 14:02
Moderator
Snuffelbutts avatar
Så flashback är "jag orkar fan inte plugga så jag gör en tråd" istället sida? på min tid fanns www.mvgplus.se eller något, kolla där istället! Eller varför inte använda google och söka svaren själv?
Citera
2009-01-28, 14:14
Bannlyst
micaele:
Tack för länken, ska testa det.

Snuffelbutt:
Nu var detta ioförsig inte en läxa utan en undersökning. Tro det eller ej, men det är lite svårt att göra en undersökning helt utan att någon annan hjälper till. Varför skulle Google eller Mvgplus hjälpa? Tror det blir svårt att hitta någon som gjort en likadan undersökning. Jag tänkte helt enkelt att folket här skulle vara tillräckligt insatta för att ge bra svar, istället för att gå runt och fråga slumpmässigt på stan eller i skolan där de flesta inte kan ett smack om ämnet.

Men tack för din åsi- ähh, skit samma.
Citera
2009-01-28, 14:17
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnen
micaele:
Tack för länken, ska testa det.

Snuffelbutt:
Nu var detta ioförsig inte en läxa utan en undersökning. Tro det eller ej, men det är lite svårt att göra en undersökning helt utan att någon annan hjälper till. Varför skulle Google eller Mvgplus hjälpa? Tror det blir svårt att hitta någon som gjort en likadan undersökning. Jag tänkte helt enkelt att folket här skulle vara tillräckligt insatta för att ge bra svar, istället för att gå runt och fråga slumpmässigt på stan eller i skolan där de flesta inte kan ett smack om ämnet.

Men tack för din åsi- ähh, skit samma.

istället för att gå runt och fråga slumpmässigt på stan eller i skolan där de flesta inte kan ett smack om ämnet.

Vad går du i för skola egentligen? Om du påstår att bränning av skivor är en nördgrej som bara passar på flashback så är du välkommen tillbaka när du är 18. Nu bränner ju varje 12 åring skivor på löpande band.
Citera
2009-01-28, 14:17
Medlem
Caesarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Så flashback är "jag orkar fan inte plugga så jag gör en tråd" istället sida? på min tid fanns www.mvgplus.se eller något, kolla där istället! Eller varför inte använda google och söka svaren själv?
Är det något standardsvar du brukar komma med eller? Uppenbarligen har du inte läst OP.

Edit: Eller så är du bara dum. Låt TS göra sin undersökning här och sluta gnäll. Bryter tråden mot någon regel (brist på diskussionsunderlag exempelvis) så är det en annan femma.
Citera
2009-01-28, 14:30
Bannlyst
Snuffelbutt:
Du drar väldigt många förhastade slutsatser. Det var så att jag trodde kvalitén på svaren skulle bli mycket bättre om jag frågade folk som var mer insatta i ämnet, även om ämnet inte är särskilt djupt.

Men men.. har ingen större lust att dra ut på det här något mer.
Det var dumt gjort av mig att skapa denna tråd.
Citera
2009-01-28, 15:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnen
Men men.. har ingen större lust att dra ut på det här något mer.
Det var dumt gjort av mig att skapa denna tråd.
Inte då. Gör en undersökning medelst något verktyg som jag tipsade dig om och posta länken här istället, så får du nog mer svar än du kan ana.
Citera
2009-01-28, 20:54
Bannlyst
Micaele:
Jaa, tog och gjorde en survey nu
Får hoppas att man får något svar här också, men sprider runt den kring vänner som är insatta med!

http://FreeOnlineSurveys.com/renders...si2yics6539714

Tacksam för hjälp, tar max 2 minuter att fylla i

EDIT:
Synd bara att man inte kan redigera första inlägget.
Citera
2009-01-29, 08:09
Bannlyst
Har fått två svar nu, tack för att ni tog eran tid!
Det var en som frågade vad jag menade med "blanka skivor".
Det jag menade var att båda sidornas utseende var blanka istället för att bara skrivsidan var det, handlar alltså bara om utseendet.

Tacksam för flera svar!
Citera
2009-01-29, 15:54
Bannlyst
Fått in ungefär 4 här ifrån flashback, tack än en gång för att ni tog eran tid ^^ Ligger totalt på 8 och siktar på att försöka åtminstone få ihop 20 stycken.
Har också uppdaterat de flesta frågorna så att de är lättare att förstå!
Citera
2009-01-29, 18:42
Medlem
Även jag har svarat.
Det är låg hastighet på dvd-skivorna och cdskivorna som gäller hos mig. Hälften av de som står på skivorna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in