2009-01-27, 14:41
Medlem
Spaders avatar
System:
Windows XP 64-bit, SP2

Problem:
Java installeras, men fungerar inte i någon webläsare (FF och IE).
Kör jag "verifiera java-version" på java's officiella hemsida så säger både FF och IE att det inte finns nå java på datorn och att jag måste installera det.

Vad jag gjort:
Ominstallerat java runtime environment flera gånger. Dvd raderat det från "lägg till/ta bort program", startat om datorn, installerat java, startat om datorn. Jag har även kört windows install cleanup.
Det är installationsfilen jre-6u11-windows-x64.exe jag tankat och kört.
Java är aktiverat i FF - i IE finns inga java-inställningar under tools > internet options > advanced.

Jag använder version 7 av IE och 3.0.5 av FF. Java har aldrig strulat förr, utan detta är något som skett nu efter att jag formaterat C: och installerat om operativssystemet.
Jag använder Spybot S&D med resident protection (övervakar alla registerändringar) - men det stänger jag alltid av när jag installerar.

Så vad ska man göra nu?

/Spader
Citera
2009-01-27, 19:03
Medlem
Spaders avatar
Tillägg:
Efter installation så finns det ingen icon för java under start > kontrollpanelen (som det ska göra)
Det finns heller ingen java console i FF, men går jag under:
Verktyg > tillägg > insticksmoduler så finns java där
Citera
2010-04-27, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Tillägg:
Efter installation så finns det ingen icon för java under start > kontrollpanelen (som det ska göra)
Det finns heller ingen java console i FF, men går jag under:
Verktyg > tillägg > insticksmoduler så finns java där

Ledsen att behöva säga det, finns inget att göra så vitt jag vet. Har samma prob. och har läst om det i mängder. Ingen vet dock hur det fixas eftersom det e ett fel i 64-bit versionen av vista, den installerar men vissa delar blir fel (har kollat log för installations förloppet och den skriver inte som den ska på ett ställe). Meddela gärna om du kommer runt problemet, gör mig galen då jag behöver java dagligen.
Citera
2010-04-28, 17:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem