Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-27, 11:54
  #1
Medlem
Jag och en när vän till mig har båda gått en ekonomiskgrundutbildning på gymnasiet och har länge funderat på att Franshisa SUBWAY i våran hemstad i Katrineholm.
Och senast idag läste jag i våran lokaltidning att SUBWAY fått erbjudande till en trevlig & central lokal här i katrineholm. Dem söker personer som vill anta och ha hand om hela verksamheten här.
SUBWAY kommer underlöpande tid att utbilda personerna, men jag undrar om vi 2 skulle kunna anta utmaninen även om vi inte har någon större startfinansiering, hur fungerar det med lån och är de möjligt ?

bifogar SUBWAY's ansökan
http://lokus.kkuriren.se/Exp_view_pr...ductID=3566839

Tacksam för svar

MVH Fredrik
Citera
2009-01-27, 18:37
  #2
Medlem
http://www.subwayeatfresh.se/?DocumentID=8

Kika särskillt på sidorna:

Bli franchisetagare
Fem steg till din egen resturang
Finansiering

Och kontakta sedan den regionsansvarige genom sidan.
Citera
2009-01-27, 18:54
  #3
Medlem
Pbergs avatar
Har själv haft palner på att bli franchisetagare hos Subway. Du kommer behöva ett startkapital på cirka 1 miljon kronor, och för att få det så förutsätter banken att du går in mer crika 200k själv.
Citera
2009-01-30, 00:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pberg
Har själv haft palner på att bli franchisetagare hos Subway. Du kommer behöva ett startkapital på cirka 1 miljon kronor, och för att få det så förutsätter banken att du går in mer crika 200k själv.

800 k i blanco-lån...? Jag har svårt att se att det kommer fungera år 2009.

De stora kedjorna är jävliga på att skriva franchiseavtal som drar åt svångremmen maximalt runt franchisetagaren. Jag vet inget om just Subway och om hur deras avtal ser ut, men jag skulle ändå råda till att verkligen sätta er in i avtalen om ni tar er så långt och ordnar finansieringen.

Kör hårt och lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback