Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-05-17, 14:19
  #61
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag såg, flera stycken samtidigt.
2011, 19 november, ca halv tolv på kvällen.
Berätta gärna mer om vad du såg, hur de tedde sig osv.

Mina observationer har varit allt för stökiga för att låta sig beskrivas.

Kan dock relatera till mobiler som ställer om sig: Jag hade en "lost time"-upplevelse, varefter min lur ställt om sig till ett klockslag och datum flera år in i framtiden.

Tyvärr var jag för skärrad och osorterad för att anteckna datumet innan jag ställde klockan igen.
Citera
2018-05-18, 11:21
  #62
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Typiskt jäkla rymdödlor att hata vår tideräkning. All annan data vi har som telefonnummer i mobilen eller dokument i datorn det har de minsann inget emot.
Men tid och vår tidmätning, den ska de minsann sabba.
Hoppas du inte missade din middagstid, läggdax eller annat väsentligt och att du inte fått PTSD på grund av denna hemska upplevelse.
Det var faktiskt inte Bara tidräkningen som förändrades, utan även sådant som var relaterat till den.
Bla så förändrades ordningen för lagrade sms - de började om någonstans mitt i det lagrade (minns inte nu var någonstans i ordningen).
Dvs tänk dig att du tex har kanske ca hundratalet sparade gamla sms, och de plötsligt börjar sparas någonstans mitt i, istället för sist i ordningen som vanligt.
Citera
2018-05-18, 11:36
  #63
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Berätta gärna mer om vad du såg, hur de tedde sig osv.

Mina observationer har varit allt för stökiga för att låta sig beskrivas.

Kan dock relatera till mobiler som ställer om sig: Jag hade en "lost time"-upplevelse, varefter min lur ställt om sig till ett klockslag och datum flera år in i framtiden.

Tyvärr var jag för skärrad och osorterad för att anteckna datumet innan jag ställde klockan igen.
Det finns inte så mycket att säga.
En liten "grupp" av sådana som far fram över mig från min utsiktspunkt i fönstret.
Utspridda i "djupled" från där jag kunde se, och kanske två kilometer ner mot horisonten.

Storleken på dem är ju svår att riktigt uppskatta mot en bakgrund av nattmolntäcke, men med tanke på att de som sagt syntes från nästan direkt ovanför mig och i skala ner mot horisonten så uppskattar jag dem som ungefär i storlek som något mellan ungefär en "folkabuss, toyotabuss och en stadsbuss, lastbil. Kanske något större ... ?

Ja, förmodligen var de större, kanske t.o.m. dubbelt så stora. Men det är svårt med avstånd om natten som sagt.
Den "skenbara" storleken, på de närmaste, ovan mitt huvud, var ungefär så som fullmånen uppfattas som. Ungefär i den storleken. Och, som sagt, det var under ett heltäckande molntäcke.


Men annars så "gjorde" de inget.
Inte mer än att bara flyga förbi. Mellan kanske 15 till 20 stycken. På väg mot ... Lund, typ =)
Citera
2018-05-21, 10:33
  #64
Medlem
Var i Barkarby skogen en bra bit bakom ikea på ett fält sittandes i bilen i kolsvart mörker för att se på stjärnorna.

kände att bilen rörde sig lite, som att någon satt sig i bilen ungefär att den gungade till lite, för att se att något flöt över bilen inte direkt men kom från höger sida och fortsatte diagonalt mot vänster fram på ungefär 100meters höjd? svårt att avgöra...

det var inte så stort utan såg till formen ut något som en skärgårdsfärja, (de som åker till grönalund) var väl rätt otydligt skepnad, inga ljus utan kände endast i bröstet vågor som basvågor när man lyssnar på musik på konserter.

Den flöt över vände på sig någon grad för att sedan flyta vidare mot stockholm hållet och mitt framför ögona på mig dunsta av? som att det blev på nåt sätt osynligare gradvis!?!

Har ingen aning om jag sett liknande någonsin.... ryser när jag tänker tillbaka på detta.
Citera
2018-06-03, 21:13
  #65
Medlem
Satt och kollade på ett flygplan som gick på 10.000 m höjd idag, såg ett väldigt konstigt rörligt objekt som såg ut att följa planet i dess strimma, några sekunder senare var det bara borta. Det var som en stor ljuspunkt som man såg väldigt tydligt, det liksom glödde och rörde sig extremt snabbt men på lagom avstånd från flygplanet som var på väg till Dubai från New York, jag trackade det på flightradar.
Första gången jag sett ett UFO, eller vad det nu var för något.
Vad jag mest kan tyckas likna det jag såg var som när en missil far genom luften på TV spel, det gick säkert 3 gånger planets fart som jag kunde uppskatta det till, alltså 3000km/h innan det försvann.
Citera
2018-06-14, 19:41
  #66
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag har sedan en tid tillbaka tidiga kvällar/nätter sett ett runt föremål som påminner om en drönare som hängt över där jag bor cirka 1000 meter upp i luften, det är till storleken stort som en bil och det åker upp och ner, ner till cirka 500 meter upp till 1000 meter så det ligger mycket nära de lägst liggande molnen.
Det finns en cirkel av lampor som antingen lyser, blått, grönt eller gult och det skiftar färg som sådana där ljusbollar man kan köpa där man inte riktigt ser när de byter färg.
Att det är stort som en bil har jag konstaterat när det ligger cirka 500 meter upp, och sedan åker det ljudlöst omkring och sedan försvinner över horisonten och ibland åker det riktigt låna sträckor.

Jag funderar över om det kan vara någon ny rysk spionteknik, för det går inte att använda en drönare eftersom en kamera inte kan filma i svenskt vinter nattmörker och man kan inte stå en halvmil bort och låta den fara en halvmil bort från sig för den som styr den kan knappast se den när den är som längst bort, och övrigt gatuljus gör att det skulle vara ytterst svårt att se den på långt håll.

Eftersom den hänger över ett bostadsområde funderar jag starkt över om den kollar var och hur den kan bomba civila mål i ett tänkt krig, vi vet ju vad ryssarna har gjort i Syrien.
Och den har alltid försvunnit när jag gått ut och observerat den.

Häromkvällen var det två stridsflyg som cirkelflög på lägre höjd omkring föremålet, de flög i en halv cirkel i närheten och det blinkade väldigt mycket om de två planen, jag hörde hur ljudet av planen kom efter att planen hade passerat och det har stärkt mig om att det torde vara något, föremålet låg helt stilla och rubbades inte av planen det minsta, då låg föremålet precis ovanför de snömoln som tornade upp sig inför fredagens snöande och planen cirklade en liten bit ovanför, kanske några 100 meter ovanför föremålet.

Än så länge har ingen annan än jag observerat detta, tror det beror mycket på mycket och starkt gatuljus, folk håller sig mer inne under vintern, folk kollar inte uppåt så mycket kvällstid, särskilt inte på vintern, sedan har detta föremål endast synts under 20 minuters perioder, i torsdags var det enbart i en 10 minuters period som jag observerade föremålet och de två planen.

Ingen som sett något liknande, eftersom jag inte vet vad föremålet är och att det åker vertikalt och rakt fram utan att svänga hit och dit kan jag utesluta mareld eller andra fenomen, samt att det lyser både med stadigt sken, samt ibland blinkar, då i cirkelform, likt ljusen i närkontakt i tredje graden filmen. så är det ett UFO, men jag är övertygad om att det har jordiskt påbrå.
-Ryssarna!
Citera
2018-07-25, 21:14
  #67
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
För ca. 20 år sedan såg jag något mörkt flyga på himlen mitt på ljusa dagen. Flög långsamt, utan ett ljud och på hög höjd. Gick in och hämtade kikare och såg då att det var en gråaktig deltavinge. Höll rak kurs och försvann ut över havet. Var ganska ung på den tiden och blev rätt paff. Tror inte på ufo egentligen då det borde ha blivit upptäckt av radar och därefter fått besök av militärflyg, men jag har egentligen inga bra gissningar än idag.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback