Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-26, 22:18
  #1
Medlem
unvisibleguySWEs avatar
Jag kan börja med att säga att jag såg ett ufo när jag var yngre, 500 meter ifrån mig mitt på ljusa dagen. Röda lampor som blinkade samtidigt som den gled sidleds i kanske 10 kmh och försvann ut på ett grönområde. Detta i Uppland.

Få höra vad ni sett och vart!
Citera
2009-01-26, 22:29
  #2
Medlem
sampleboxs avatar
Den här tråden kommer inte spåra ur.

Har tyvärr inte sett något, ville bara påpeka.
Citera
2009-01-26, 22:33
  #3
Medlem
AstralProjectors avatar
En kväll på en utlandsresa såg jag en ljuspunkt färdas i horisontell riktning högt upp i skyn, men reagerade ordentligt först när jag insåg att den inte lät någonting över huvud taget. Den hade ett konstant vitt sken. Efter ungefär en minuts långsam färd i samma riktning så tvärnitade den plötsligt helt utan någon form av bromssträcka, blinkade en gång, gjorde en skarp sväng 110 grader uppåt och gav sig av med en jävla hastighet. Man såg det i någon femtedels sekund som ett ljusstreck som sträckte sig rakt upp i rymden. Jag tar inga droger, hade druckit en öl till maten och hade tre andra vittnen bredvid mig som såg ljuspunkten på himlen men inte när den gjorde sin manöver och försvann. Manövern gick så fort och jag var den enda som fokuserade på den just då. De andra konverserade och åt men såg hur jag ställde mig upp och var chockad över det jag hade sett. När de tittade bort såg dom också att punkten som fortfarande borde varit synlig, med tanke på dess hastighet och den klara himlen, nu var borta.

Jag vill gärna tro att det var något utomjordiskt jag bevittnade och jag tror inte att det går att förklara som något mänskligt egentligen med tanke på dess rörelsemönster. Inte ens min egen upplevelse den gången räckte dock för att bevisa för mig att UFOn är av utomjordiskt ursprung, även om det vore väldigt spännande om det är så.
Citera
2009-01-26, 23:54
  #4
Medlem
unvisibleguySWEs avatar
AstralProjector

oj jävlar, vart va detta?
Citera
2009-01-26, 23:56
  #5
Medlem
AstralProjectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unvisibleguySWE
AstralProjector

oj jävlar, vart va detta?

Marmaris, Turkiet.
Citera
2009-01-27, 00:23
  #6
Medlem
unvisibleguySWEs avatar
det var väll bara någon turk helikopter, de använder allt möjligt sjukt mot kurderna där
Citera
2009-01-27, 01:10
  #7
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labbe3001
<Placeholder for Krafse>


Aye!
Har en del berättelser (Som ni äldre användare säkert har läst men jag skriver det för att nyare användare kanske vill läsa.) trots min ringa ålder.

En sommardag var jag ute i garaget och pillade med något, minns inte vad, men sen skulle jag gå in och då såg jag något svart i ögonvrån. Först tänkte jag rent undermedvetet att det bara var en hallis (De är vanliga just i ögonvrån.) men slängde snabbt en slapp blick mot hallisen utan att egentligen titta ordentligt.

Jag hann dock registrera att det faktiskt var något där, som nästan såg ut som ett klassiskt exemplar av ett flygande tefat!
Nu var mitt huvud riktat rätt fram men jag ryckte snabbt huvudet mot UFO-riktningen igen, och visst fan var saken kvar där!
Nu var det, för mig, bekräftat att det inte rörde sig om en hallucination. Jag hann se objektet i ca: 1-2 sekunder (Det är ganska lång tid egentligen, när man tänker efter.) och hann se detaljer på objektet.


Nåja back to topic:
Jag har hittat en video på ett UFO som är så satans likt det jag såg så det är skrämmande! Ska visa snart. Vill bara påpeka att jag såg en grå ring runt objektet, som var ca: 10-15cm tjock och grå till färgen samt mjukt formad. Den var placerad någonstans runt mitten, lite på ovansidan har jag för mig. (Minnet är inte knivskarpt längre, det var ett par år sen nu och små detaljer börjar minsann bli svårare att komma ihåg.) Detta har jag hittils inte sett på någon video då de objekten är filmade underifrån och jag såg ovansidan/profilen av objektet.

Här är videon iaf, fejk eller ej, såhär såg det ut: http://www.youtube.com/watch?v=zy5S97c6S-w

Jah, det var en erfarenhet iaf. Kan skriva en annan nu då.

Var också hemma då och var ute mitt i natten på en promenad. Jag har liksom inget liv och ingen tid att passa, så jag brukar vara uppe på nätterna och då blir man ju uttråkad, så det blir en del promenader.

Såg då ett starkt lysande objekt på himlen, ungefär som Venus fast starkare! Ni som såg Venus vet ju hur starkt den lös.
Jag tyckte det såg riktigt grymt ut så jag kollade på det ett tag och blev mer och mer fundersam.
Först trodde jag att det rörde sig om något stjärnfall/bolid eller liknande, ja rent av en UFO-ballong! Men det visade sig att objektet inte var långt borta alls och att det INTE var en liten brasa inuti en ballong som lös.
Den var faktiskt bara ca: 100 meter (Uppskattningsvis, i grova drag.) bort och flög sedan sakta över grannens hus för att sedan svänga av och fara iväg. Man såg även att den accelererade bort, fast på ett stillsamt sätt. Alltså ingen topfuel-bil acceleration utan mer som en smygfis på rymmen i vinden..
Den ändrade ljusstyrka till och från, och ibland lös den till nästan som en kamerablixt, sådär "flashande" ungefär fast på ett mycket mjukare vis. Ljuset var vitt och alldeles gnistrande klart.

Ja det var det, nu orkar jag inte skriva mer men kommer säkert in och skriver mer.
Citera
2009-01-29, 03:01
  #8
Medlem
Krafses avatar
Oi!

Tänkte bara bumpa tråden då jag hittade denna videon på YT. När han börjar prata om hur vätskan snurrar runt i en "donut" så hajade jag till och kom genast att tänka på objektet som stod på gårdsplanen jag berättade om i mitt förra inlägg. Den hade ju en mjukt formad ring runt sig, kanske var det därinne som vätskan snurrar?

http://www.youtube.com/watch?v=pJJ-4lnwrck

Vad tror ni, finns det egentligen några som helst belägg för det han säger? Han påstår att han har det, men vem hur är det med sanningshalten?


Förövrigt så glömde jag helt av att nämna att objektet jag såg på gårdsplanen kunde göra sig osynlig. Jag bevittnade faktiskt hur objektet "omslöts" av något vätskeliknande genomskinligt och försvann.
Citera
2009-01-29, 19:39
  #9
Medlem
Trottoars avatar
http://se.youtube.com/watch?v=AfqDVP_0O0c den där har jag sett nånstans men kommer inte ihåg vart

Läskigt det där i Turkiet astralprojektor
Citera
2009-01-30, 01:22
  #10
Medlem
Zeromatics avatar
Ni har sånt flyt, AstralProjector och Krafse, som får se så många UFOn, spöken och tomtar.

När jag var ca 7 år och kom hem på kvällen från en utflykt till Uppsala med min far, så såg jag ovanför skogen på andra sidan åkern hur en röd/orange ljuspunkt for upp över trädtopparna och cirkulerade lite oregelbundet innan det plötsligt försvann helt spårlöst. Jag häpnade. När jag blev lite äldre och började reflektera över det hela så kom jag fram till att det nog var en gnista som åkt upp genom grannens skorsten, som ligger mellan vårt dåvarande hus och skogen.
Citera
2009-01-30, 06:49
  #11
Medlem
bridge_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Ni har sånt flyt, AstralProjector och Krafse, som får se så många UFOn, spöken och tomtar.

När jag var ca 7 år och kom hem på kvällen från en utflykt till Uppsala med min far, så såg jag ovanför skogen på andra sidan åkern hur en röd/orange ljuspunkt for upp över trädtopparna och cirkulerade lite oregelbundet innan det plötsligt försvann helt spårlöst. Jag häpnade. När jag blev lite äldre och började reflektera över det hela så kom jag fram till att det nog var en gnista som åkt upp genom grannens skorsten, som ligger mellan vårt dåvarande hus och skogen.

eller en nödpistol?
Citera
2009-01-30, 07:56
  #12
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Ni har sånt flyt, AstralProjector och Krafse, som får se så många UFOn, spöken och tomtar.

När jag var ca 7 år och kom hem på kvällen från en utflykt till Uppsala med min far, så såg jag ovanför skogen på andra sidan åkern hur en röd/orange ljuspunkt for upp över trädtopparna och cirkulerade lite oregelbundet innan det plötsligt försvann helt spårlöst. Jag häpnade. När jag blev lite äldre och började reflektera över det hela så kom jag fram till att det nog var en gnista som åkt upp genom grannens skorsten, som ligger mellan vårt dåvarande hus och skogen.

Okej, ja det är ju bra att tänka till extra noga på vad man har sett. Jag har inte alls reflekterat över det jag sett som en vuxen person gör. Faktum är att jag tror att en hoppande groda är en robot som spionerar på mig. Varför ska man dra mer logiska slutsatser? Vad är kritiskt och logiskt tänkande liksom?

Hmm, nu när jag tänker efter så kanske det var en flygande matta jag såg, nu när jag är äldre och reflekterar över det så inser jag att det måste vara så. Och på den flygande mattan var det en plåttunna, som det förövrigt stod BP på, och inuti tunnan, på mattan, var det en indian som rökte fredspipa. Och värmen från röken gjorde att tunnan lyfte från marken och mattan blev "osynlig" av den gråa röken då gruset i bakgrunden faktiskt var grått precis som röken.

Nejmen ärligt talat, du får tro vad du vill. Jag fattar såklart att du tar min historia (Den om UFO't, inte den flygande BP-tunnan!) med en väldigt stor nypa salt då du omöjligt kan veta om jag talar sanning. Men jag tycker det känns rätt hopplöst (Dock inte alls förvånande!) att prata om det när folk bara anklagar en för att vara en idiot som inte kan, eller vill, tänka ut en logisk förklaring.
Människan är inte perfekt när det kommer till minnen. Detta trodde jag förr, eller åtminstonde att JAG var perfekt! () Men så är det ju inte.
Man kan se fel, minnet förvrids och ändras sakta men säkert. Till slut har man en ganska felaktig bild i minnet.
Men, om man är lagom allmänbildad så vet man direkt, vid ögonblicket man ser ett UFO, (Och kom ihåg att jag nu menar ett oidentifierat flygande objekt som inte alls behöver vara utomjordiskt!) om man ser något utöver det vanliga eller om det kan finnas en vettig, eller t.om långsökt förklaring. Och det är just den vetskapen som etsar sig fast i minnet.

Ett exempel som jag nu hittar på är att man ser ett objekt på långt avstånd. Man ser inte vad det är, kan lika gärna vara bakluckan av en Volvo 240 eller två stora soptunnor bredvid varandra - men sen ser man att den flyger upp fort som fan i luften och på en sekund har nått horisonten.
Då vet man, även om man faktiskt inte minns tydligt efter alla år, eller har sett objektet tydligt, att det betedde sig väldigt onormalt för att vara mänsklig (allmän iaf) teknologi. Ska man ändå tro att det var en Volvo 240 eller två soptunnor? Eller bör man acceptera att det var något utöver det vanliga, och bara HOPPAS att man får svar senare i livet?
__________________
Senast redigerad av Krafse 2009-01-30 kl. 07:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback