Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-09-06, 21:37
  #1
Medlem
Nydligen hände det en jä_ligt skum grej med min tv! Sitter och kollar på ett tv program, då plötsligt en röst börjar tala! Ni tror säkert att jag tagit något. Men faktum är att det är sant! Jag skulle beskriva det som en polis radio, då rösterna bara kommer ibland. Man hör dock tyvär inte vad de säger, då rösterna är kodade på nått skumt vis! Någon måste ha varit med om samma sak eller vet vad det är.
Citera
2003-09-06, 22:56
  #2
Medlem
haha låter juh helt galet =D
..har du parabol?
Citera
2003-09-06, 23:01
  #3
Medlem
Nej. Jag använder mig av kabel tv. Har 3 tv aparater i huset. Men det är bara den ena som spökar!
Citera
2003-09-06, 23:15
  #4
Medlem
freaky. har du videokamera. spela in det o sätt ut på nätet. det vill jag se. kan erbjuda o komma o driva ut den onda anden eller onda spöket ur din tv för en liten avgift.
Citera
2003-09-06, 23:28
  #5
Medlem
När jag jobba på Thorn för 16 år sen var det en gammal kärring som hade samma probs och som ringde Thorn service gubbar stup i kvarten och klagade på "Gubbar och röster" i TV.n när den var avstängd!
Det visade sig att det kärringen såg var i själva verket reflexer av folk som gick förbi tv.n bakom henne och det var detta hon tyckte var trolleri och mysko!

Nåja, jag tror att det är nåt som stör din TV-tuner i tv.n, jag tycker du skall testa att dra ur Rf-sladden (antennsladden) ur tv.n och bara använda videon istället för att kolla ifall tv.s tuner är urballad.
Sätt tv.n på av1 och dra en scartsladd till videon, videon akall givetvis vara kopplad med RF kabeln (antennsladd till väggen) uppstår samma probs?
Citera
2003-09-07, 02:54
  #6
Medlem
Inte illa!!!
Citera
2003-09-07, 12:47
  #7
Medlem
om du har en mottagare på och någon startar en sändare i närheten så kan man ha otur att den effekt som dom går ut med är så hög att den går rätt i genom filter och förstärks rakt i genom din mottagare ,
Citera
2003-09-07, 15:03
  #8
Banned
BOoMs avatar
Jag har ungefär samma skumma probbs!
Men mitt spöke verkar sitta i högtalarna till datan, för helt plötsligt, någon gång om dagen, så får jag in telefonsamtal som någon pratar, och som jag då som tredje part kan lyssna på, helt otroligt, man kan ju säga att jag har hört ett och annat, allt mellan himmel och jord!!

/BoOm!!
Citera
2003-09-07, 15:03
  #9
Medlem
Peculiars avatar
Det finns alltid en förklaring till allting.
Citera
2003-09-07, 19:58
  #10
Medlem
assmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOoM
Jag har ungefär samma skumma probbs!
Men mitt spöke verkar sitta i högtalarna till datan, för helt plötsligt, någon gång om dagen, så får jag in telefonsamtal som någon pratar, och som jag då som tredje part kan lyssna på, helt otroligt, man kan ju säga att jag har hört ett och annat, allt mellan himmel och jord!!

/BoOm!!

troligtvis ngn granne med trådlös telefon, som inte är godkänd.
Citera
2003-09-08, 15:02
  #11
Medlem
ni säger det spökar va??
kan va er granne som har byggt en "VIDEO-SÄNDARE" =Sända bild är ju alltid trevligt ,så här är lite sändare för att kunna sända bild o "ljud" till grannens tv eller liknande..

ritningar finns på .............

klicka på video-sändare på högra sidan
Citera
2003-09-16, 07:49
  #12
Banned
fiveOne5s avatar
Kod:
Jag har ungefär samma skumma probbs!
Men mitt spöke verkar sitta i högtalarna till datan
Hahah, har också haft det problemet, fast då var det inte teflonen som jag fick in, jag fick in nån tysk radiokanal, brus och...såna där ljud..du vet som det är i spel då nån har en radio, vad dom nu kan heta. Pröva att flytta ljudkortet upp eller ner, det var det som hände mig, skulle flytta ljudkortet för ljudet var dött(det hart funkar förr )och då jag gjorde det så hände det! Pröva det! För övrigt hörde jag om nån som fick in samma sak fast igenom moderkortet nånstans! Mycket underligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback