Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Problemet med resetten var ju att de inte berättade att man hade X antal matcher med +-50 rating, och att de matcher du spelade under pre-season räknades ihop med dessa matcher, trots att du under pre-season bara fick din normala rating, dvs +-12. Jag t.ex. spelade ett gäng matcher under pre-season, och när season 2 började hade jag bara 3 matcher kvar som gav +-50 rating. Dessa matcher torskade jag vilket resulterade i -150 rating. Inget jag kunde göra åt det eftersom Riot inte informerade om detta idiotiska system. Jag utgår dock ifrån att det var en bugg eftersom inte ens Riot kan vara så korkade att de med flit inför detta system. Tusentals spelare blev ursinniga över den här skiten. HSGG satt och beklagade sig en hel kväll över det vilket var ganska kul, han skräder inte orden om vad han tycker om Riot direkt

Jo, det var extremt jävla dåligt. Det var väl inte meningen att hända eftersom att bara någon dag efter reseten så tog dom ju ner ranked i cirka 3-4 dagar för att fixa problemet och efter det så hade ju alla sina +-50 rating games som inte hade spelat cirka 10 games mellan reseten och fixen. Att ens något sånt får hända är rätt dåligt, men gjort är gjort.
Bara att kolla på scarra på US laddern, han hade cirka 1400 efter reset, spelade inte ranked på ett tag utan började efter fix och fick då sina placement games, vilket gör att han nu sitter på 1963 rating med 16-1