Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Jag ser bara en massa missledande skitsnack..

Det ändrar fortfarande inte fakto att en god Morgana-initiation kan ta död på ett lag inom ett par sekunder med bra timing och koordination.

Är väl snarare du som försöker dig på missledande skitsnack? Har jag på något sätt försökt påvisa att Morganas utility är något annat än enastående? Men den utilityn består från lvl 6, den förändras inte på något sätt.

Om du jämför en AD carry gentemot en AP carry, kommer du se hur kurvorna skiljer sig iom att AP blir mer beroende av sina cooldowns jämfört med AD, och därmed automatiskt svagare lategame. Om du kan bursta 1500-2000 dmg på 2 sekunder och sedan måste du vänta 4 sekunder till nästa burst, så kommer AD att ha matat ut betydligt mer dmg på 6 sekunder.
2011-10-03, 16:23
Medlem
SvenBures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Om du har så många matcher så borde du vara rätt duktig, och då kan du antagligen klättra i solo queue bara det att det tar lång tid för vissa och inte så lång tid för andra. Desto fler matcher du spelar ju mer klättrar du om du är duktigare än dom på din ELO

Har man väl trillat ner i elo-hell så är det för svårt att ta sig upp, man kan spela sjukt bra men ändå räcker det inte till när man har 4 polacker som inte kan spela för fem öre i sitt lag. Som tur är så slipper man det där j*vla elo-hell. Dåligt less man var på det när man var där.
2011-10-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBure
Har man väl trillat ner i elo-hell så är det för svårt att ta sig upp, man kan spela sjukt bra men ändå räcker det inte till när man har 4 polacker som inte kan spela för fem öre i sitt lag. Som tur är så slipper man det där j*vla elo-hell. Dåligt less man var på det när man var där.

Beror ju lite på hur duktig man är också, är man typ 1500 så är det inte så lätt. Men satt och kollade när jiji och chauster körde duo direkt efter reset och båda fick typ 15/0 varje game osv, då är det ju inte så svårt :P

Men dom i andra laget borde ju vara lika dåliga som dom i sitt eget lag, alltså borde man gå upp om man är bättre än dom man spelar med/mot.
2011-10-03, 16:43
Medlem
Kwelis avatar
Problemet med resetten var ju att de inte berättade att man hade X antal matcher med +-50 rating, och att de matcher du spelade under pre-season räknades ihop med dessa matcher, trots att du under pre-season bara fick din normala rating, dvs +-12. Jag t.ex. spelade ett gäng matcher under pre-season, och när season 2 började hade jag bara 3 matcher kvar som gav +-50 rating. Dessa matcher torskade jag vilket resulterade i -150 rating. Inget jag kunde göra åt det eftersom Riot inte informerade om detta idiotiska system. Jag utgår dock ifrån att det var en bugg eftersom inte ens Riot kan vara så korkade att de med flit inför detta system. Tusentals spelare blev ursinniga över den här skiten. HSGG satt och beklagade sig en hel kväll över det vilket var ganska kul, han skräder inte orden om vad han tycker om Riot direkt
2011-10-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli
Problemet med resetten var ju att de inte berättade att man hade X antal matcher med +-50 rating, och att de matcher du spelade under pre-season räknades ihop med dessa matcher, trots att du under pre-season bara fick din normala rating, dvs +-12. Jag t.ex. spelade ett gäng matcher under pre-season, och när season 2 började hade jag bara 3 matcher kvar som gav +-50 rating. Dessa matcher torskade jag vilket resulterade i -150 rating. Inget jag kunde göra åt det eftersom Riot inte informerade om detta idiotiska system. Jag utgår dock ifrån att det var en bugg eftersom inte ens Riot kan vara så korkade att de med flit inför detta system. Tusentals spelare blev ursinniga över den här skiten. HSGG satt och beklagade sig en hel kväll över det vilket var ganska kul, han skräder inte orden om vad han tycker om Riot direkt

Jo, det var extremt jävla dåligt. Det var väl inte meningen att hända eftersom att bara någon dag efter reseten så tog dom ju ner ranked i cirka 3-4 dagar för att fixa problemet och efter det så hade ju alla sina +-50 rating games som inte hade spelat cirka 10 games mellan reseten och fixen. Att ens något sånt får hända är rätt dåligt, men gjort är gjort.

Bara att kolla på scarra på US laddern, han hade cirka 1400 efter reset, spelade inte ranked på ett tag utan började efter fix och fick då sina placement games, vilket gör att han nu sitter på 1963 rating med 16-1
2011-10-03, 17:03
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kweli

Folk kommer iaf hamna på den elo dom tillhör. Någon 1200 har haft tur och vunnit en massa matcher i början för att hamna på säg 1700. Han kommer sedan dyka ned igen för att han inte klarar trycket däruppe. Folk klagar på att dom ej kan komma ur "elo hell", det roliga är att dom flesta hör hemma där annars skulle dom ta sig ur det.
2011-10-03, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Folk kommer iaf hamna på den elo dom tillhör. Någon 1200 har haft tur och vunnit en massa matcher i början för att hamna på säg 1700. Han kommer sedan dyka ned igen för att han inte klarar trycket däruppe. Folk klagar på att dom ej kan komma ur "elo hell", det roliga är att dom flesta hör hemma där annars skulle dom ta sig ur det.

Jo, men nu förlorade han ju 150 rating vilket gör att det kommer ta betydligt längre tid att gå upp än om han hade vunnit dom där 3 matcherna och fått 150 rating istället.
2011-10-03, 17:12
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxz
Det är inte direkt ovanligt att ha otur med sina medspelare

950 elo. Kom igen. Han kan inte vara speciellt duktig om han har fallit ner ända dit.
Många matcher betyder verkligen ingenting.
2011-10-03, 17:17
Medlem
SvenBures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppable
950 elo. Kom igen. Han kan inte vara speciellt duktig om han har fallit ner ända dit.
Många matcher betyder verkligen ingenting.

Säger detsamma, har man kommit ner på den nivån då är man inte speciellt bra, även om ens medspelare är dåliga.
2011-10-03, 18:26
Medlem
Seruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kendouy
Är väl snarare du som försöker dig på missledande skitsnack? Har jag på något sätt försökt påvisa att Morganas utility är något annat än enastående? Men den utilityn består från lvl 6, den förändras inte på något sätt.

Om du jämför en AD carry gentemot en AP carry, kommer du se hur kurvorna skiljer sig iom att AP blir mer beroende av sina cooldowns jämfört med AD, och därmed automatiskt svagare lategame. Om du kan bursta 1500-2000 dmg på 2 sekunder och sedan måste du vänta 4 sekunder till nästa burst, så kommer AD att ha matat ut betydligt mer dmg på 6 sekunder.

Men din dumme jävel...

Om du läst vad vi diskuterade från början så har jag inte ens nämnt AD-carries. Jag ger blanka fan i den diskussionen då jag inte bryr mig. Jag vet dessutom om att totalskada i lvl 18 under en längre teamfight är högre hos AD-carries än AP-carries.

Det jag skrev från början var ett motargument till att alla Ap-carries är sämre lategame än midgame. I detta fall tog jag Morgana som ett exempel.
2011-10-03, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBure
Säger detsamma, har man kommit ner på den nivån då är man inte speciellt bra, även om ens medspelare är dåliga.
typ 4 dåliga macher efter eloreseten
2011-10-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serul
Men din dumme jävel...

Om du läst vad vi diskuterade från början så har jag inte ens nämnt AD-carries. Jag ger blanka fan i den diskussionen då jag inte bryr mig. Jag vet dessutom om att totalskada i lvl 18 under en längre teamfight är högre hos AD-carries än AP-carries.

Det jag skrev från början var ett motargument till att alla Ap-carries är sämre lategame än midgame. I detta fall tog jag Morgana som ett exempel.
och då välger du en mage med fet cc. Stunnen är ju den samma, men den dmg som delas ut kommer att göra mer skada mid game4 än sent, vilket betyder

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in