Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-20, 22:17
  #9325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Brewingmob: Jag vill såklart att Johaug ska ha minst 24 månader straff. Men sett till vad som stämts av i förhören och lagts fram i överklagan så ser jag det dock svårt att det ska bli längre än 13 månader.

Brewingmob: Beviset är min skumpa-flaska jag sabrerar på tisdag då det framkommer att Johaug är fri att tävla under OS

Som någon tidigare citerade. Troll. Nuff said.

Ja i första stycket talar jag om vad jag anser och vad jag tror CAS dömer.

I andra stycket visar jag kommande glädje för privatpersonen Johaug att hon kan fortsätta sin karriär.

Vad är problemet?
Citera
2017-08-20, 22:21
  #9326
Medlem
Discgears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Du framställer dig själv som en av de berömda södermalmskärringarna som sitter på sitt fina fik och diskuterar problemen i förorten, utan att ens veta vad som pågår där.

Haha, rätt kul. Förutom att jag gissar att du är Enskede. Jag är definitivt långt norr om Södermalm. Jag kan med bestämdhet påstå att ingen av oss har någonsomhelst aning om vad som pågår i CAS. Tagga ned och fortsätt läsa klart din Bamse.
Citera
2017-08-20, 22:35
  #9327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Haha, rätt kul. Förutom att jag gissar att du är Enskede. Jag är definitivt långt norr om Södermalm. Jag kan med bestämdhet påstå att ingen av oss har någonsomhelst aning om vad som pågår i CAS. Tagga ned och fortsätt läsa klart din Bamse.

Vi som läser bamse har en aning om vad som försiggår i CAS. Vi som inhämtar information och inspiration från alla källor. Du är för stelbent och enkelspårig för att förstå det. Läs klart runda nummer 12 nu på din samling Bra Böckers Lexikon nu, gubbe lilla.
Citera
2017-08-21, 11:04
  #9328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Andas in maten? Ja om man vill ha in maten i luftrören och dö en plågsam död är det nog ett alternativ. Det kan du ju också visa, du som vet hur det ska gå till.

Oj, jag visste inte att munsår slog ut din och Johaugs förmåga att svälja också, då kan jag absolut köpa att det är en nödsituation för er del, det verkar slå ut de flesta av era normala kroppsliga funktioner.

Iom detta lämnar jag diskussionen.
Citera
2017-08-21, 17:26
  #9329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayli
Oj, jag visste inte att munsår slog ut din och Johaugs förmåga att svälja också, då kan jag absolut köpa att det är en nödsituation för er del, det verkar slå ut de flesta av era normala kroppsliga funktioner.

Iom detta lämnar jag diskussionen.

Tack för din fina insats!

Som sagt det blir champagne imorgon, jag kan skicka över en flaska och ett sugrör så kan du visa hur man suger i sig innehållet med orörlig mun.
Citera
2017-08-21, 18:00
  #9330
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tack för din fina insats!

Som sagt det blir champagne imorgon, jag kan skicka över en flaska och ett sugrör så kan du visa hur man suger i sig innehållet med orörlig mun.

Själv planerar jag åka till OS och sälja läppbalsam utanför stadion. Många i publiken kan nog vara intresserade att stryka på sig när kameran är i närheten. I cykel langar ju publiken duschvatten till de tävlande, undrar om någon i publiken kommer att försöka langa läppbalsam till viss(a) åkare under soliga dagar i OS?

Jag har en seriös mening med texten ovan. Mycket talar för att CAS kan tillåta TJ att köra OS eftersom de står under tryck från ekonomiska faktorer, som jag skrev tidigare. Men en av de få drivkrafter som verkar i motsatt riktning är att CAS nog är rädda för är att antidopingorganisationen uppfattas som tandlös och att TJ kommer att vara en "affischpelare" för denna åsikt och förlöjligas. Det skulle kunna bli en dom av typen "hon är oskyldig, men vi måste vara riktigt hårda". Att bara ifrågasätta om världsstjärnan och landslagsläkaren ljuger vore dock att häda (Mammon) och är helt otänkbart.

Vi har inte sett domen ännu. En liten chans för straff över OS finns.

Akta så du inte får munsår om du dricker den sabrerade skumpan direkt ur flarran
Citera
2017-08-21, 18:48
  #9331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Tack för din fina insats!

Som sagt det blir champagne imorgon, jag kan skicka över en flaska och ett sugrör så kan du visa hur man suger i sig innehållet med orörlig mun.

Vad trevligt!
Tack gärna, champagne tackar man ju inte nej till.
Citera
2017-08-21, 19:00
  #9332
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Varför ska du fira om domslutet går emot det du vill? Det är viktigare för dig att gissa rätt på fb och "överbevisa" mig och andra än att rättvisa skipas? Och du kallar mig psykopat?

Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Vi som läser bamse har en aning om vad som försiggår i CAS. Vi som inhämtar information och inspiration från alla källor. Du är för stelbent och enkelspårig för att förstå det. Läs klart runda nummer 12 nu på din samling Bra Böckers Lexikon nu, gubbe lilla.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Själv planerar jag åka till OS och sälja läppbalsam utanför stadion. Många i publiken kan nog vara intresserade att stryka på sig när kameran är i närheten. I cykel langar ju publiken duschvatten till de tävlande, undrar om någon i publiken kommer att försöka langa läppbalsam till viss(a) åkare under soliga dagar i OS?

Jag har en seriös mening med texten ovan. Mycket talar för att CAS kan tillåta TJ att köra OS eftersom de står under tryck från ekonomiska faktorer, som jag skrev tidigare. Men en av de få drivkrafter som verkar i motsatt riktning är att CAS nog är rädda för är att antidopingorganisationen uppfattas som tandlös och att TJ kommer att vara en "affischpelare" för denna åsikt och förlöjligas. Det skulle kunna bli en dom av typen "hon är oskyldig, men vi måste vara riktigt hårda". Att bara ifrågasätta om världsstjärnan och landslagsläkaren ljuger vore dock att häda (Mammon) och är helt otänkbart.

Vi har inte sett domen ännu. En liten chans för straff över OS finns.

Akta så du inte får munsår om du dricker den sabrerade skumpan direkt ur flarran

Verkligen finns det chans för det. CAS-jurist säger att Sundby-domen kan påverka Johaug negativt. Johaug borde vetat att man INTE kan lita blint på läkaren.
Citera
2017-08-21, 19:05
  #9333
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Verkligen finns det chans för det. CAS-jurist säger att Sundby-domen kan påverka Johaug negativt. Johaug borde vetat att man INTE kan lita blint på läkaren.

https://www.ostlendingen.no/therese-.../s/5-69-306921

Citat:
– Jeg tar aldri noe uten å sjekke

Selv forteller Therese Johaug at hun er svært påpasselig og at hun alltid har vært det.

– Jeg tar aldri noe jeg får tilbudt eller kommer over uten å sjekke det først. Enten det er en salve eller en te, sier hun.

Johaug er klar på at det er utøveren selv som har ansvaret.

Selv har hun slitt mye med munnsår og fått flere innspill på salver og kremer som kan være lindrende og forebyggende. Da er hun ekstra påpasselig.

– Jeg sjekker både én, to og tre ganger, sier hun.
Citera
2017-08-21, 19:18
  #9334
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
https://www.ostlendingen.no/therese-.../s/5-69-306921

Intressant, men hon menade väl att hon alltid kollar med läkaren.
Citera
2017-08-21, 19:24
  #9335
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Intressant, men hon menade väl att hon alltid kollar med läkaren.

Nej, inte explicit.

Johaug er klar på at det er utøveren selv som har ansvaret.

Det var ju diskussioner om detta inom norsk elitidrott efter att Sundby åkte dit før doping - och det är i ljuset av detta som artikeln skall läsas. Två veckor innan hon själv åkte dit, trots att hon ju kollat "både én, to og tre ganger" just på läppmedicinen.
Citera
2017-08-21, 19:27
  #9336
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nej, inte explicit.

Johaug er klar på at det er utøveren selv som har ansvaret.

Det var ju diskussioner om detta inom norsk elitidrott efter att Sundby åkte dit før doping - och det är i ljuset av detta som artikeln skall läsas. Två veckor innan hon själv åkte dit, trots att hon ju kollat "både én, to og tre ganger" just på läppmedicinen.

Nej, men kanske implicit i det att åkarens ansvar är att kolla med läkaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback