Har en D-link dwa-140 som jag tänkte löda dit en antenn på.
Vet dock inte så mycket om sånnahär grejer, vet inte riktigt vad jag behöver ha heller. Men funkar det att köpa en radioantenn och löda dit, eller behöver jag ha bättre grejer, och vad för grejer i så fall?
Har en D-link dwa-140 som jag tänkte löda dit en antenn på.
Vet dock inte så mycket om sånnahär grejer, vet inte riktigt vad jag behöver ha heller. Men funkar det att köpa en radioantenn och löda dit, eller behöver jag ha bättre grejer, och vad för grejer i så fall?
Börja från början. VARFÖR vill du löda dit en antenn?
Att bygga/lösa en extra-antenn för frekvensen 2.4GHz är inget man gör själv om man behöver fråga här på forumet. Våglängden är ca decimetern lång så minsta lilla f*ck*p gör att det bara blir sämre än originalet. Däremot kan du göra en "förstärkare" till din befintliga antenn. http://www.google.se/search?q=diy+wlan+antenna
Tänkte precis säga som hasenfrasen. Att fixa en helt ny antenn är satans mycket jobb och precision. Kolla en film på youtube bara. Mycket bättre att helt enkelt förstärka den du har.
Tänkte precis säga som hasenfrasen. Att fixa en helt ny antenn är satans mycket jobb och precision. Kolla en film på youtube bara. Mycket bättre att helt enkelt förstärka den du har.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!