Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-24, 23:00
  #1
Medlem
Finns konspirationsteori om VM58, http://www.konspiration58.com/default.php
Fan va patetiskt, eller?

SVT Har ju haft dokumentär om det..
http://thepiratebay.org/torrent/3431719/Konspiration_58
2009-01-24, 23:42
  #2
Medlem
Så du trodde att det var en dokumentär?
Tja, ditt val av namn är väl passande...
2009-01-24, 23:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Så du trodde att det var en dokumentär?
Tja, ditt val av namn är väl passande...
Vad är det då ?
2009-01-25, 00:20
  #4
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Vad är det då ?
Det är en uppdiktad dokumentär. Dvs innehållet är inte sant.


/HATE
2009-01-25, 00:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markusefter
Vad är det då ?

Det är en film som handlar om hur folk blir lurade av filmer, där de presenterar saker som inte stämmer men påstår att det gör det. Hur man kan presentera "bevis" så att det låter trovärdigt men egentligen inte är sant. Den påstår alltså inte att VM58 aldrig inträffade utan den försöker få folk att tänka efter. Bara för att det är på film betyder det inte att det är sant.

Jämför gärna med så kallade youtubedokumentärer.

Men filmen är intressant, men du kan väl inte på allvar mena att du trodde att den var sann?
2009-01-25, 00:24
  #6
Medlem
F.ö. tror jag det redan finns en tråd om ämnet om jag inte minns fel. Testa sökfunktionen.
2009-01-25, 00:39
  #7
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Det är en uppdiktad dokumentär. Dvs innehållet är inte sant.


/HATE

Lite offtopic nu, men jag kollade din allmäna profil 4238. Blev lite nyfiken när jag såg att du var registrerad Jan 09 och hunnit med så många inlägg.

Och till min stora förvåning har du lyckats med bedriften att skriva 124 inlägg per dag!!! Måste vara något sorts rekord.

Verkar som du ville uppnå 500strecket så fort som möjligt så att få tillgång till passwordsforumet
2009-01-25, 08:19
  #8
Medlem
ischtivans avatar
Filmen är en mockumentary om konspirationsteorier.
Har man fallenhet för att hänföras av konspirationsteorier så kan man mycket väl tro att den är äkta och seriös.
Är man kritiskt tänkande och ifågasättande till läggningen så förstår man att det är något lurt efter några minuter.
TS tillhör nog den första kategorin som börjar fundera i konspirativa banor istället för att göra en enkel googling på filmen och vara källkritisk.
2009-01-25, 10:02
  #9
Medlem
SLOBs avatar
Finns flera trådar om det här.

Tråd låst.

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback