Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-24, 21:30
  #1
Medlem
Hejsan!

Har idag köpt en ny telefon, vilket jag inte gjort på många år. Hur som helst så laddade jag ner MMS inställningarna från telia's hemsida och fick igång det. Jag kan dock inte få igång mitt internet i telefonen eller få Telia Surfport. Jag har gjort allt som står på hemsidan. Jag har skickat ett sms innehållandes "surf" till nummer 4466. När jag gjort det så får jag ett sms där det står: "Vill du ha Internet i mobilen? Kund med Telia Refill ringer 454 från mobilen för registrering". Jag ringer, följer anvisningarna och tanten i luren säger att inställningarna skickas till mig och att jag ska spara dem. Det jag får skickat till mobilen är ett likadant sms som skrivet ovanstående. Alltså inga inställningar, har jag gjort något fel eller ska jag ringa kundtjänst?
Kan även tillägga att jag från Telias sida skickat inställningarna för Telia surfport men får även då ett sms om att jag ska ringa 454.

Har även fått nått SMS där det står att jag inte kan installera Telia Online på telefonen, kontakta kundtjänst blablabla, fattar nada.

Telefonen är en W902 SE om det har någon betydelse.

Tack på förhand!
__________________
Senast redigerad av Lazermonkey 2009-01-24 kl. 22:18.
Citera
2009-01-24, 22:21
  #2
Medlem
miCky-s avatar
Du får helt enkelt ta dig tiden att kontakta kundtjänst, de om någon kan nog lösa ditt problem.
Citera
2009-01-24, 22:38
  #3
Medlem
Ironghosts avatar
Har du registrerat kortet? Annars så har du nog felet där.
Citera
2009-01-25, 10:49
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
Har du registrerat kortet? Annars så har du nog felet där.


Åh tack! Det kan nog vara så enkelt! Beställde en sån där kod nu som kommer hem med posten, har Telia Refill så det funkade inte att regristrera sig via SMS. Man var tvungen att ha abonemang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback