Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-24, 21:05
  #1
Medlem
jarek-legend.08s avatar
Det här är youtube videoklipp från en falsk Voice 08' konsert!!!
Den här tråden avslöjar en jätte, jätte skandal som hände under Voice 08', och ska fungera också som en slags stöd-tråd till det här ämnet i samma sub-forum "konspirationer"= " En mega-skandal under Voice 08' konserten, i Sthlm. ".


"What you got - Colby O'Donis at The Voice 08" (: paulaholst) 1:20 min., views 75,828 = Hela klippet visar en helt ljus dag, även fast Colby sjöng just innan Flo'rida, alltså antagligen cirka 21.45 på natten (och då var det egentligen verkligen mörkt, redan under kanske millionstylez så såg jag den gråa halvboll formade skuggan komma på månen uppifrån, och då var det verkligen mörkt redan). Och så växlar himmelen/skyn ibland mellan vitt och ljusblå under denna klipp, med bara någon sekunds mellanrum, på ett ej normalt sätt. Och så sjöng han bättre än under original konserten.


"COLBY O'DONIS [THE VOICE -08]" (: carolineronnquist) 0.26 min., views 20,796 = Det ser ut som att himmelen är helt vitt hela videon, och t.ex. 0.21 min. så är publiken höljd i mörker samtidigt som skyn ovanför dem är helt vitt.


[Colby: ] "The voice of hiphop and r&b 08" (: chicia90) 1.36 min., views: 56 =
1.01-05 min. mega-skärmen är helt vitt hela tiden medan himmelen är ganska mörk blå.


"My Cool - Adam Tensta at The Voice 08" (: paulaholst) 0.40 min., views 434 = Jag tror att han också sjöng bättre än under original konserten. Och det var mörkare under hans låt på himmelen än under Colby's låt, även fast Adam T. egentligen sjöng mycket tidigare,


"the voice 08 - Adam Tensta My cool" (: Azeeeeeeza) 3.35 min, views 2,496, officiel version från the voice. = 1.33 min. (bäst i början av den sekunden), omkring min.1.48 och 2.24 min., så kan man se att skyn är helt mörk (mycket mörkare än i denna, men också andra videos).


"Adam Tensta - before u know it THE VOICE 08 concert" (: NeedToBeeStronger) 0.57 min., views: 478 =
0.02-04 så är skyn helt mörk som om den vore totalt molntäckt, samtidigt som mega-storbilds skärmen visar en totalt vitt sky åt exakt samma håll/riktning, också så är skuggorna på scenen mycket mörka, samtidigt som skuggorna på scenen på mega-storbilds skärmen är mycket ljusa. Ungefär samma sak kan man se 0.57 min., exakt på slutet av videon. Också 0.12-13 min. så kan man se det. En riktigt bra bild som också visar det kan man också se 0.20 min.


"The Voice 08 Brick and Lace" (: astrilistus) 0.23 min., views: 208 = Massiv mörker under deras låt, men om man jämför med Adam Tensta som under bluff konserten ska ha kommit exakt innan dem, under sin sista låt "My cool" (: paulaholst) så är ljusskillnaden otrolig.
I hennes egen Adam Tensta video är det också mycket ljust. Dessutom är alla hennes 5 redigerade Voice 08' videon utlagda på youtube dagen efter (: 17 augusti) vilket verkar osannolikt...


"Flo-Rida - Elevator THE VOICE 08" (: jessigypsy) 1.14 min., views: 6,464 = 0.02 min. kan man se en bild av jätte-tv'n som visar en ganska ljus himmel, samtidigt som publiken är höljd i mörker, vilket förutom att inte vara en sann bild av verkligheten på original konserten (för då var det svart på himmelen), så skär det sig absurt med astrilistus video på Brick and Lace.


"Flo Rida live at Kungsträdgården." (: Rymdbanan) 1.21 min., views: 1844, high quality = Runt 0.55 min. kan man se att himmelen är ganska mörkblå, medan den annars, och det särskilt i slutet på videon, är becksvart. Dessutom är den publicerad den 16 augusti på youtube.com: vilket tycks mycket osannolikt på grund av att efter-festen höll på tills efter kl. 2 på natten den 17 augusti... (och också av den anledningen att jag aldrig under hela mitt liv har sett så många riktigt snygga tjejer på en och samma plats (och så väldigt få killar som var där samtidigt...), som under den där efter festen (efteråt så gjorde jag en gissning att det var omkring 150 mycket snygga brudar där, och kanske runt 300 andra tjejer, som ändå var hyfsat snygga) ).


- - -> "Flo-Rida @ The Voice '08 @ Stockholm, Kungsträdgården" (: sugbarn) 5.28 min., views: 1797, high quality = Det här tycks vara ett video klipp från original konserten (: det enda som jag har hittils hittat på youtube, men just nu så har jag sett puuutte's video som också kan vara en till vid. från orig. kons.) !!! Man kan se att den nog kommer från den originella konserten [= men också på Flo-rida's beteende, som jag äntligen(!!) känner igen, för att från dem andra videona så känner jag nästan inte igen hans beteende alls!!] på att på den vänstra sidan av podiet (scenen från vilken artisterna sjunger) så finns det ingen reklam-skylt!!! [= Som annars i andra videos har sponsorerna med på sig, uppifrån räknat: "The Voice 08", "Telia. Mobil Max 25", "Ung 08", "Froosh", "Vero Moda" och "Jack and Jones".: En av många videon som visar detta är= "Million Styles THE VOICE 08" (: jessigypsy).] (endast en gång just i början, 0.06, och då på höger sida, så kan man väldigt snabbt se reklam, men det är då på en röd och inte på en svart skylt, dessutom finns då inte dem flesta av sponsorerna med och är då ock. på en annan höjd på skylten.)
Minut tal där man klart kan se att det finns ingen reklam-skylt!!!= 0.13... 1.22...1.45-2.00, 2.08-2.15, omkring 2.30, 4.10, 4.22, 4.32-4.40, 4.48.
Och här kan man se att skåpet/containern med fönster brevid scenen inte alls är röd [: En av många videon som visar detta (att den är röd) är= "Million Styles THE VOICE 08" (: jessigypsy).] men vitt och myck. annorlunda innuti (även om jag inte minns något skåp/container alls där under den konserten, och jag kollade där noggrant eftersom jag gick där ofta förbi på efter-festen, men eftersom denna bluff konsert har gjorts om i många repriser, så...)= 3.12, 3.41, 4.40-4.42, 4.44, 5.08, 5.16.


"Flo-rida voice 08" (: puuutte) 2.59 min., views: 594 = Här kan man inte se någon svart tygskylt med reklam hänga, särskilt på vänster sida (med udantag under 1.25 min. under en super-stark foto-blixt på höger sida, men det kan vara edited in i efterhand, för att blixten såg onaturlig ut), = 0.30-0.33...0.55-1.47-1.57(!)-2.37(!)-2.59(!).


"Flo Rida(Brick&Lace) in Sweden August 16th" (: hale95) 9.17min., views: 1902 = T.ex.: 5.14-5.18 röd bluff skylt


"Million Styles THE VOICE 08" (: jessigypsy) 1.10 min., views: 3,992, high quality = Minut tal där man klart kan se den röda Voice 08 containern med fönster som användes för intervjuer (av Kim Helling) av artisterna efter deras uppträdanden (och som INTE fanns där under original konserten)= 0.12-13, 0.21-29, 0.42-0.44, 1.09-1.10.
Minut tal där man klart kan se på de hängande tyg reklam-skyltarna (på båda sidorna av scenen), som inte fanns under original konserten (eller så sattes dem upp ungefär under dem sista minuterna under efter-festen, då jag för första gången såg dem = helt absurt asså!) !!! = 0.12-13, 0.16, 0.18-0.30, 0.42-0.44, 0.50-0.53, 1.09-1.10.


"Stay with me - Ironik at The Voice 08" (: paulaholst) 0.49 min., views: 402 = Himmelen är helt vitt 0.16 min. = vilket verkligen(!) inte ser naturligt ut. Och så sjöng han bättre än under original konserten, är jag nästan 100% på.
^
^
---> "The Voice 08 - DJ Ironik - Stay with me" (: acmiilan) 0.57 min., views 165, high quality = Himmelen växlar mellan att vara helt vitt och ganska mörkblå med gråsvarta moln, ser ungefär helt omöjligt ut. Låten tycks något annorlunda än hos paulaholst.= Ett bevis för att flera, och inte bara en, bluff (kopia) konserter spelades in.
^ ^
^ Jämför dem båda brevid varandra!!! ^
---> "Ironik - Stay with me THE VOICE 08" (: jessigypsy) 0.58 min., views 2,841, high quality = Om man jämför med t.ex. video klippet från acmiilan (från exakt samma låt) så finns det helt otroliga skillnader i hur ljust eller mörk himmelen är!! T.ex. om man jämför 0.21 min. (och däromkring) på acmiilan och 0.58 min. (och däromkring) på jessigypsy, men också på 0.00 på båda videona är skillnaderna helt otroliga!! Också på 0.48 min. på jessigypsy är det riktigt mörkt, men i mitten av hennes vid. blir himmelen riktigt vitt, alltså omöjliga skillnader.
^
^
"DJ Ironik- The Voice 08- Swedish Concert" (: YolandaasY) 0.25 min., views: 471, high quality = Mellan 0.18 och 0.22 så kan man se att himmelen är blygrå, på grund av moln. Vilket, om man t.ex. jämför med acmiilan's Ironik video t.ex. 0.10 min., ser ut som helt omöjliga och absurda skillnader!!


"The Voice 08 - Swedish concert" (: MarshaMaria) 4.49 min., views 7,360, påstådd datum då videon lades ut på youtube.com är "August 17, 2008": men detta är i princip omöjligt, och det inte bara därför att detta är en video inspelning av en falsk/bluff kopia av Voice 08', utan också därför att denna video är väldigt, väldigt edit:at/redigerad, något man inte skulle hinna göra som en privat person på bara 1 dag! Och ungefär 3.00 är himmelen helt vitt, alltså omöjligt. Men om man ser på t.ex. 0.54 min. (just i början av den sekunden) så får man en väldigt bra närbild av himmelen= som är ganska mörkblå (också t.ex. 1.27 min.).

...
2009-01-24, 21:06
  #2
Medlem
4283s avatar
Inte den här tråden igen... Fixa texten så man orkar läsa den! För fan!

/HATE
2009-01-24, 21:08
  #3
Medlem
jarek-legend.08s avatar
nödvändig fortsättning på första brevet :D !

...
Och ett citat från more info på denna video= "The voice is a swedish radio channel all over sweden witch have a concert every year with famous people.. this year Petter - Swedish rapper Cross fire mange schmidt - swedish singer Colby O'Donis Ironnik Adam Tensta Brick and Lace Flo-Rida Sorry but I did'nt have a pic or video on Brick and Lace or Flo-rida becuse I went home before they came up on stage ..."= Men den här tur-och-ordningen/turföljden stämmer inte alls med original konserten!!! Här är ett citat från: http://adamtenstafans.egetforum.se/f...ic.php?p=54#54 som visar hur tur-och-ordningen bland artisterna på scenen såg ut under original konserten, då jag var på plats personligen där och jag såg hela (+ hela efter-partyt och efter också).=
"Först: Mange Schmidt, sen Petter, sen Crossfire, sen Adam Tensta, sen Millon Stylez, sen Ironik, sen Brick & Lace, sen Colby O'Donis och sen Flo'Rida. Det enda som stämmer i alla repriserna [på the voice tv] är att Flo'Rida var sist i följd!! Annars så mixar dem ihop tur och följdordningen mellan varje [the voice tv] repris!
Och därför så är det i de första Voice 08' repriserna det först dagljus, sen nattljus, sen dagljus, sen kvälls ljus, sen dag igen (: ungefär så, alltså så ändrar sig dem här ljusförhållandena uppe på scen hela tiden beroende på artist; mellan dag och natt!)... Men i dem lite senare repriserna så har man digitalt förändrat ljuset på scen så att det ska se ut som att ljuset mörknar naturligt från dag till natt fast artisterna är helt ihopblandade från den första konserten!!! Det här är alltså jätte-dramatiska ljusförändringar mellan dem olika repriserna som bara ingen kan missa!"

Ni kan också läsa samma ämne här (ifall dem skulle slänga det här ämnet, på grund av censur...), där ni kan också t.ex. genomföra en omröstning: http://adamtenstafans.egetforum.se/f...ic.php?p=55#55 .
2009-01-24, 21:10
  #4
Medlem
jarek-legend.08s avatar
4283: Den är bra!! Tog mig MÅNGA timmar att sammanställa och skriva!
2009-01-24, 21:58
  #5
Medlem
4283s avatar
Räcker det inte snart? Du har postat fyra identiska trådar, alla lika meningslöst uppbyggda.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=832364
https://www.flashback.org/showthread.php?t=832361
https://www.flashback.org/showthread.php?t=833869
https://www.flashback.org/showthread.php?t=833885

/HATE
2009-01-25, 05:03
  #6
Medlem
backflash21s avatar
Vart är Länkarna?
2009-01-25, 08:28
  #7
Medlem
ischtivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarek-legend.08
4283: Den är bra!! Tog mig MÅNGA timmar att sammanställa och skriva!

Du får 1p för entusiasm.
För övrigt så är religion kombinerat med fallenhet för konspirationsteorier rätt jobbiga grejer.
2009-01-25, 10:01
  #8
Medlem
SLOBs avatar
Korspost och TS får en tillsägelse för tilltaget.

Tråd låst.

/MOD

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback