• 4
  • 5
2009-01-25, 22:29
Medlem
mx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soje
Jo det är det faktiskt gott om! Men jag måste ju som sagt få i mig kolhydrater. Därför är matlåda det bästa eftersom jag vet själv hur maten är tillagad.
Majskorn innehåller ca 20g kohydrater per 100g. Morot ca 9g. De flesta bönor har en bra sammansättning av protein och kolhydrater. Så koncentrera dig hellre mer på att få i dig protein och fett. Kolhydrater finns det gott om.
Citera
2009-01-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx_
Majskorn innehåller ca 20g kohydrater per 100g. Morot ca 9g. De flesta bönor har en bra sammansättning av protein och kolhydrater. Så koncentrera dig hellre mer på att få i dig protein och fett. Kolhydrater finns det gott om.

Det hade jag aldrig tänkt på! Tackar
Citera
2009-01-25, 22:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Din kropp har väl vant sig vid ett långvarigt kaloriunderskott. Tycker fortfarande det ringer varningklockor. Men det är ju ditt liv och ditt val
Citera
2009-01-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Din kropp har väl vant sig vid ett långvarigt kaloriunderskott. Tycker fortfarande det ringer varningklockor. Men det är ju ditt liv och ditt val

Jag har alltid ätit lite, och jag är jävligt trött på att folk stirrar storögt på min tallrik så fort jag sätter mig ner för att äta. Kan folk inte bara acceptera att jag äter lite?! Vad fan är det med människor nuför tiden? Om jag lägger på 3 pannkakor mer lär väl folk anklaga mig för att jag äter FÖR mkt. Ja, du har rätt. Det är MITT liv.
Citera
2009-01-25, 22:48
Medlem
Teodoras avatar
1600 kcal för en tjej är inte en strikt diet. Ni kan ju inte jämföra kaloribehovet hos en smal tjej med en stor kroppsbyggares, jesus...

Som svar på din ursprungsfråga: Enligt hälsovakten väger en tunnpannkaka ca 70 gram och innehåller 130 kcal. Fett 13%, Kolisar 10% och 14% protein.
Citera
2009-01-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teodora
1600 kcal för en tjej är inte en strikt diet. Ni kan ju inte jämföra kaloribehovet hos en smal tjej med en stor kroppsbyggares, jesus...

Som svar på din ursprungsfråga: Enligt hälsovakten väger en tunnpannkaka ca 70 gram och innehåller 130 kcal. Fett 13%, Kolisar 10% och 14% protein.

Tack! Det var ett vettigt svar. Då vet jag det till nästa gång. Det är ju sjukt mkt:O
Citera
2009-01-25, 22:56
Medlem
Men hur stor var pannkakan?
Citera
2009-01-25, 23:07
Medlem
mx_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Men hur stor var pannkakan?
Runt 70gram. 2 inlägg upp.
Citera
2009-01-25, 23:42
Medlem
Vad som är en vettig dagsintag av Kcal beror ju oxå på längd, och sen om man är smal så behövs det inte lika mycket näring för att få kroppen att gå runt. Bror oxå på hur aktiv man är. Svårt att säga vad som är en bra mängd. Tycker ts ska gå utifrån magkänsla (pun intended) när det kommer till maten. Sen är det klart att det är bättre att äta mycket och motionera mycket än att äta lite och inte röra på sig, om man nu vill vara smal.
Citera
2024-01-23, 01:04
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Blanda i ca 15% Blåbär och bytt ut 15% av mjölken mot pressad morotsjuce så blir pannkakorna nyttigare och godare.
Citera
2024-01-23, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soje
Jag äter frukost, lunch och middag. Bara att jag inte äter som en jävla häst. Ja, jag tänker på vad jag äter eftersom min största mardröm är att bli fet. Det betyder inte att jag har ätstörningar. Det är en ganska allvarlig anklagelse, faktiskt. Jag vet själv att jag inte har det.

Om din ”största mardröm” är att bli fet, och du ”svimmar” om du råkat äta för mycket är du sannolikt väldigt nära att hamna i en ätstörning. Vill du verkligen ha kontroll får du införskaffa dig en köksvåg. Finns från ett par hundra kronor och uppåt och något jag brukar rekommendera till alla i köket. Då inte för att väga pannkakor utan främst för bakning.

Bättre är att äta 2-3 pannkakor så du blir mätt och släppa kontrollbehovet.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in