Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-23, 00:15
  #1
Medlem
Precis som rubriken lyder, jag undrar lite om det finns några intressanta tjänster eller varor som kan betalas med SMS?

Den här tråden är inte skapad för att i huvudsak diskutera för- och nackdelar med SMS-betalning, utan istället för att lista olika sidor där man kan betala tjänster (etc.) med mobiltelefonen.

Personligen tycker jag att vi kan skippa att nämna alla olika communitys och deras "pro"-abonnemang (Lunarstorm, Playahead osv osv).

Kan dock börja med att nämna följande:


S24.se (www.s24.se) - Sänder HockeyAllsvenskan ungefär en gång i veckan. En match kostar i skrivande stund 69kr (ord. pris 79kr).


Fortsätt gärna att fylla på med olika sidor. Vid god respons kan jag samla alla sidor i första inlägget. Vi behöver kanske inte nämna alla olika bussföretag som har SMS-biljetter, finns förmodligen ganska många enskilda trådar om dessa. Har dock inte sett någon seriös tråd som tar upp det jag söker efter.

Mvh,
newmi_
Citera
2009-01-23, 01:52
  #2
Medlem
Tele2 lanserade väl en tjänst,sms-presentkort som går att använda i dagligvarubutiker.

Sms:a presentkort till 333 så får du en länk med olika erbjudanden.
Citera
2009-01-23, 07:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plusmoms
Tele2 lanserade väl en tjänst,sms-presentkort som går att använda i dagligvarubutiker.

Sms:a presentkort till 333 så får du en länk med olika erbjudanden.

Gäller endast om man har abonnemang/kontantkort från Tele2 va? Men bra bidrag oavsett, mer sånt! Glass är gott
Citera
2009-01-23, 12:52
  #4
Avstängd
Vapendragares avatar
Cancerfonden 50 kr

https://www.cancerfonden.se/templates/Page____1970.aspx
Citera
2009-01-24, 01:53
  #5
Medlem
Detta har nämnts i andra trådar, men lika bra att ta med det här också:

kodd.se (www.kodd.se) - 5-pack kondomer för 50 spänn. Tar dock 1-4 dagar innan man fått gummi i brevlådan.


I skrivande stund (24/1) verkar dock tjänsten vara ur funktion
__________________
Senast redigerad av newmi_ 2009-01-24 kl. 02:02.
Citera
2009-02-26, 17:04
  #6
Medlem
bump
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback