2009-01-22, 21:25
Medlem
submariners avatar
hej,

tänkte byta ut min HP 6530b med 14" -skärm mot en "mini pc" - framförallt för att få en smidigare dator under resor med tåg & flyg. använder datorn för att slösurfa, ladda ner film & musik samt kolla på film

önskemålen är 10" -skärm, bra batteritid så att man inte måste ladda efter tre fyra timmar samt WLAN. budget är 4-5000 kr.

vilka modeller är aktuella - har läst en del om Samsung NC10 som verkar vara ett bra alternativ? vad finns mer för vettiga möjligheter?
Citera
2009-01-22, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
hej,

tänkte byta ut min HP 6530b med 14" -skärm mot en "mini pc" - framförallt för att få en smidigare dator under resor med tåg & flyg. använder datorn för att slösurfa, ladda ner film & musik samt kolla på film

önskemålen är 10" -skärm, bra batteritid så att man inte måste ladda efter tre fyra timmar samt WLAN. budget är 4-5000 kr.

vilka modeller är aktuella - har läst en del om Samsung NC10 som verkar vara ett bra alternativ? vad finns mer för vettiga möjligheter?

Körde med min Asus eee 900 med Tre 3G från Linköping till stockholm för 2 veckor sedan, Sög pung funkade sammanlagt 20 min ungefär, kopplade ner hela tiden.

Så nu vet du det Tre 3G funkar inte på tåg!
Citera
2009-01-22, 21:34
Medlem
Jag har en Asus Eeepc 1000H.
Är kanonnöjd med den. Den kan jag rekomendera. En annan makin jag tittade lite på var MSI:s variant på "mini pc". det blev dock Asus.
Citera
2009-01-30, 17:54
Medlem
Calleponken.s avatar
Hur fungerar dessa mini pc om man vill kolla på film på dem? Var idag på media markt och snackade med en kille där. Han sa att datorn får jobba rätt hårt för att det ska fungera bra om man t.ex. kollar på en DVD-rippad film.
Ni som har några erfarenheter av detta, är det värt att köpa en mini pc för att kolla film på och surfa?
Kollade bland annat på en sådan här: http://www.pricerunner.se/pl/27-1158...P-Home-priser#
Citera
2009-01-31, 02:43
Medlem
Jag kör med lenovos s10e =) http://www.pricerunner.se/pl/27-1183...XP-Home-priser

Phonehouse levererar denna med 6cells batteri och jag får ut runt 5-6 timmars batteritid=) Funkar utmärkt att kolla på serier och filmer, funkar till o med bra att koppla till lcdtvn, 37" via vga för att kolla på film.
Citera
2009-02-16, 19:16
Medlem
tomhylsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proffz
Jag kör med lenovos s10e =) http://www.pricerunner.se/pl/27-1183...XP-Home-priser

Phonehouse levererar denna med 6cells batteri och jag får ut runt 5-6 timmars batteritid=) Funkar utmärkt att kolla på serier och filmer, funkar till o med bra att koppla till lcdtvn, 37" via vga för att kolla på film.

Kan bara bekräfta. Har också köpt en Ideapad S10e på Phonehouse. Batteritid, tangentbord, processor, skärm -- allt är kanon! Rippade filmer är inga problem att se. Optisk drive saknas förstås men det är en annan femma.

Har för övrigt installerat Mac OS X på ideapaden, riktigt läckert.
Citera
2009-02-16, 19:21
Medlem
Jag kör med Samsung NC10 och den är helt fantastisk! Kan varmt rekommendera den.

Batteritiden är otrolig, inga problem att se film, helt ok ljud, skönt tangentbord osv.
Citera
2009-02-16, 19:46
Medlem
skudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calleponken.
Hur fungerar dessa mini pc om man vill kolla på film på dem? Var idag på media markt och snackade med en kille där. Han sa att datorn får jobba rätt hårt för att det ska fungera bra om man t.ex. kollar på en DVD-rippad film.
Ni som har några erfarenheter av detta, är det värt att köpa en mini pc för att kolla film på och surfa?
Kollade bland annat på en sådan här: http://www.pricerunner.se/pl/27-1158...P-Home-priser#

hahaha vilka experter dom har på media markt .. har en aspire one och den funkar fint att se på dvdrip med. dock är det ju inga 1080 jag kollar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in