Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-22, 00:20
  #1
Medlem
Hej alla läsare jag har tänkt på denna fråga flera gånger på senaste tid, men har inte riktigt hittat något vettigt svar. Men hela grejen är att jag börjar gilla en tjej som jag inte vet om jag ska börja gilla. Jag har veta om tjejen länge, ändå sedan jag började på gymnasiet.


Bakgrunsfakta

Vi kan kalla tjejen för Jessica. När hon gick i högstadiet hade hon verkligen ett "hor" rykte. Men då viste jag knapt om vem hon var. Men i mitten av andra året på gymnasiet när hon fyllde 18 var jag ute med henne och firade henne, det var även då första gången jag strulade med henne. Jag berättade inte det till många inte ens min aldra bästa tjej kompis som känner Jessica.

Sen efterdet hände det inte så mycket för en vi träffades och pratade osv. inte så mycket. Men sen helt pötsligt började vi umgåns mer och vi strulade sågått som på varje fest vi träffades på. Vi sov med vara flera gånger också men inget mer än det. Men hur som helst. När min aldra närmsta tjej kompis åkte utomland för att plugga tog Jessica allt mer kontakt med mig och vi pratade i telefon flera ggr om dagen precis som jag hade gjort med min gamla tjej kompis som nu pluggade utomlands. Folk fick reda på att jag och jessica börjat umgås och hon gillar verkligen uppmärksamhet och skröt lite om det "typ Pelle var hemma hos mig igår och vi tittade på the oc hela natten" och hennes andra vänner som jag även känner störde sig på att hon höll på. Dom sa till mig hela tiden att hon utnyttjade mig osv. men jag vägrade tro på dom, Min bästa tid har varit med jessica måste även tillläggas.

Alltid när vi är ute bjuder jag henne på sågottsom allt som om hon vore min flickvänn, vi åker alltid taxi hem. Men jag har alltid varit sån, älskar att skämma bort någon nära tjej kompis. Hon började gilla en annan kille, det pratade vi ofta om men hon viste inte att jag gillade henne på det sättet då. Men jag var alltid i andra hand typ. Han ville inte strula med henne då gick hon alltid till mig och vi strulade framför honom för att hon trodde att han skulle bli avundsjuk på oss eller något liknande. Hon har haft en jätte jobbigt tid att föröka komma ifrån sitt "hor" rykte, och jag har stöttat henne otroligt mycket. Men en kväll märkte jag verkligenvad alla menade med att hon utnyttjar mig. Hon ringde kl 05:00 på natten och säger att hon är jätte full och inte kommer hem. så då såtter jag mig i taxin för att hämta henne, sen när jagkommer fram låter jag taxin stå utanför medan jag går in för att hämta henne. Men då vill hon vara kvar ett tag till och självklart låter jag henne göra det så jag och taxin vätar bara på att få åka hem :P sen försvinner hon med killen som hon gillar. Jag väntar kanske 20 min till sen ringer jag henne och säger att jag åker nu ska du med eller då säger hon att hon stannar där, dom hade även sex den kvällen inte för jag bryr mig särkillt mycket att dom hade sex mer att jag slösade bort ca 800 kr ppå verkligen ingeting. Självklar hade hon dåligt samvete dagenefter men jag förlät henne för enkelt och allt pågick som vanligt.

Men nu på senare tid har vi runnit ifrån varandra. Innan tittade vi alltdi på gossip girl tillsammans på tisdags texvis. Men så fort jag få en chans skriver jag alltdi till henne på chatten osv. det är vissa skaer som jag bara berätttar till henne tex att mina föräldrar håller på att skillja sig och sånt. Men bärjar bli kär i henne ochj jag vet inte hur jag ska gå vidare.

Förstår om det är svårtläst men jag tänkte att kanske någon har varti i liknande sits.

Tack på förhand kär 89:a
__________________
Senast redigerad av grabben-89 2009-01-22 kl. 00:25. Anledning: glömde indekning :D
Citera
2009-01-22, 00:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabben-89
Hej alla läsare jag har tänkt på denna fråga flera gånger på senaste tid, men har inte riktigt hittat något vettigt svar. Men hela grejen är att jag börjar gilla en tjej som jag inte vet om jag ska börja gilla. Jag har veta om tjejen länge, ändå sedan jag började på gymnasiet.

Bakgrunsfakta

Vi kan kalla tjejen för Jessica. När hon gick i högstadiet hade hon verkligen ett "hor" rykte. Men då viste jag knapt om vem hon var. Men i mitten av andra året på gymnasiet när hon fyllde 18 var jag ute med henne och firade henne, det var även då första gången jag strulade med henne. Jag berättade inte det till många inte ens min aldra bästa tjej kompis som känner Jessica. Sen efterdet hände det inte så mycket för en vi träffades och pratade osv. inte så mycket. Men sen helt pötsligt började vi umgåns mer och vi strulade sågått som på varje fest vi träffades på. Vi sov med vara flera gånger också men inget mer än det. Men hur som helst. När min aldra närmsta tjej kompis åkte utomland för att plugga tog Jessica allt mer kontakt med mig och vi pratade i telefon flera ggr om dagen precis som jag hade gjort med min gamla tjej kompis som nu pluggade utomlands. Folk fick reda på att jag och jessica börjat umgås och hon gillar verkligen uppmärksamhet och skröt lite om det "typ Pelle var hemma hos mig igår och vi tittade på the oc hela natten" och hennes andra vänner som jag även känner störde sig på att hon höll på. Dom sa till mig hela tiden att hon utnyttjade mig osv. men jag vägrade tro på dom, Min bästa tid har varit med jessica måste även tillläggas. Alltid när vi är ute bjuder jag henne på sågottsom allt som om hon vore min flickvänn, vi åker alltid taxi hem. Men jag har alltid varit sån, älskar att skämma bort någon nära tjej kompis. Hon började gilla en annan kille, det pratade vi ofta om men hon viste inte att jag gillade henne på det sättet då. Men jag var alltid i andra hand typ. Han ville inte strula med henne då gick hon alltid till mig och vi strulade framför honom för att hon trodde att han skulle bli avundsjuk på oss eller något liknande. Hon har haft en jätte jobbigt tid att föröka komma ifrån sitt "hor" rykte, och jag har stöttat henne otroligt mycket. Men en kväll märkte jag verkligenvad alla menade med att hon utnyttjar mig. Hon ringde kl 05:00 på natten och säger att hon är jätte full och inte kommer hem. så då såtter jag mig i taxin för att hämta henne, sen när jagkommer fram låter jag taxin stå utanför medan jag går in för att hämta henne. Men då vill hon vara kvar ett tag till och självklart låter jag henne göra det så jag och taxin vätar bara på att få åka hem :P sen försvinner hon med killen som hon gillar. Jag väntar kanske 20 min till sen ringer jag henne och säger att jag åker nu ska du med eller då säger hon att hon stannar där, dom hade även sex den kvällen inte för jag bryr mig särkillt mycket att dom hade sex mer att jag slösade bort ca 800 kr ppå verkligen ingeting. Självklar hade hon dåligt samvete dagenefter men jag förlät henne för enkelt och allt pågick som vanligt, Men nu på senare tid har vi runnit ifrån varandra. Innan tittade vi alltdi på gossip girl tillsammans på tisdags texvis. Men så fort jag få en chans skriver jag alltdi till henne på chatten osv. det är vissa skaer som jag bara berätttar till henne tex att mina föräldrar håller på att skillja sig och sånt. Men bärjar bli kär i henne ochj jag vet inte hur jag ska gå vidare.

Förstår om det är svårtläst men jag tänkte att kanske någon har varti i liknande sits.

Tack på förhand kär 89:a

Jag ska verkligen svara på ditt inlägg ifall du lovar att dela upp det i stycken Är skit jobbigt att läsa som det är nu. Tror jag talar för fler än mig
Citera
2009-01-22, 00:30
  #3
Medlem
Späks avatar
Skärp dig grabben.

Hon är ingenting att ha, hennes rykte är säkert välförtjänt och hon beter sig som en riktig sopa.

Den största sopan är emellertid du, om du inte inser vad som är bäst för dig och håller hennes på milsvida avstånd.

Du blir verkligen utnyttjad.
Citera
2009-01-22, 00:32
  #4
Medlem
SebbeBoys avatar
lyckades med lite om å men läsa igenom allt, och pja, tjejen ifråga verkara vara smått ointresserad utav dig.
Speciellt i syfte som pojkvän, hon tycks mer se dig som en "vän" (läs, person att utnyttja).
Citera
2009-01-22, 00:33
  #5
Avstängd
aoblabs avatar
Värdelöst skrivet men jag svarar ändå hehe

Ok. Det är uppenbart att hon utnyttjar dig och för mig verkar det som att du bara är lite naiv och ''hoppas'' på att det ska bli något mellan er.
Medan Jessica verkar ha någon sorts av bekräftelsebehov, eller?
Var för berättar hon annars för andra om er? och strular sedan med dig för att få en annan kille svartsjuk (men vad fan liksom?).

Så bäst är nog helt enkelt att låta det forsätta vara inget mer än en kompis relation.
Citera
2009-01-22, 00:34
  #6
Medlem
joo precis det är det jag också tror men ändå inte, det är svår att förklara hur det är mellan oss. men jag försökte. Och hennes hor ryckte håller på att förvinna självklart kommer det ju alltid att finnas där men ändå
Citera
2009-01-22, 00:35
  #7
Medlem
Kompis, jag lider verkligen med dig. Jag är ledsen för att säga detta. Min du har blivit hennes hora. En fallskärm som hon vet att hon har.
Du finns alltid för henne. Det har du ju uppenbarligen bevisat med råge. så nu vet hon att hon kan utnyttja dig.
Även fast du själv tycker att du mår bra utav henne kommer det slå tillbaka på dig igen. Antagligen mycket hårdare än första gången. Klarar du av att rycka tag i dig själv och försöka hitta dig en värdig tjej? En tjej som respekterar dig lika mycket tillbaka helt enkelt? För denna bruden kommer verkligen att krossa din vardag tillslut
Citera
2009-01-22, 00:35
  #8
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabben-89
joo precis det är det jag också tror men ändå inte, det är svår att förklara hur det är mellan oss. men jag försökte. Och hennes hor ryckte håller på att förvinna självklart kommer det ju alltid att finnas där men ändå


du kommer bara såra dig själv genom dessa tankar.
Citera
2009-01-22, 00:39
  #9
Medlem
jo det förstår jag också därav har jag inte försökt heller. Jag har haft massor av chanser att ha sex med henne men om vi hade haft hade det blivit ännu mer horit utåt. flera av våra vänner torr inte på oss att vi inte haft sex
Citera
2009-01-22, 00:43
  #10
Medlem
Fan vad jag hatar när en massa fina Flashbackare lägger ner lite tid i någons tråd för att skriva ett bra inlägg och komma med råd, tips och kanske även ge stöttning. Så ger TS ett tre-meningssvar till allihop. Im out of here. Hoppas TS kommer till sans
Citera
2009-01-22, 02:22
  #11
Medlem
Ösps avatar
Ingen som någonsin träffat en människa som mognat?

Folk mognar. Faktiskt. Hon kan också så det är inte kört.
Citera
2009-01-22, 02:42
  #12
Medlem
Shamwaris avatar
TS kan nöja sej med att hon är/förblir en knull kompis.
Är det verkligen kärlek du känner eller är det någon variant av masochistisk böjelse.
Menar inte i den form att du gillar eller för den delen efter söker "smärtan" som du ändå verkar få av era möten
Hon behandlar dej lite dåligt och du kommer i andra hand, hon tar ut makten i förhållandet. Antagligen utan att veta om det men ändå
Jadu.. Det är aldrig lätt med kärlek vad den än beror på eller vem det nu gäller.
Känner du att det är värt allt så tycker jag du ska köra på det, och strunta i vad som sagts om henne osv.
Även om du inte får din vilja igenom så lär du iaf växa av erfarenheten .
Du kanske tom slipper vara hennes "Riddare i vita rustning" som ska komma och rädda henne när hon behöver det , och inte annars..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback