Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-17, 23:34
  #517
Medlem
Jag kom precis på ett sätt som tvättar dina pengar med en kostnad av ca 1-3%
Det roliga är att man tar staten som hjälp
Citera
2017-04-18, 14:53
  #518
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Kanske är dyrare men har hört och sett 10% innan. Inte 20%. Har det stigit i kostnad?

För 10 % får du inga kvalificerade tvättare, bara ett gäng amatörer.
Citera
2017-04-18, 22:07
  #519
Medlem
Konversationen fallerar på att ni diskuterar tvätta pengar som det vore en isolerad handling och inte hade något med källan, kontant eller elektroniskt, jurisdiction, vad, var och när de ska användas, och belopp.
Citera
2017-04-19, 09:34
  #520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spectinator
Samma fråga här, hur förklarar du vart bitcoinsen kommer ifrån?

Folk verkar inte riktigt greppa att skatteverket skiter i vart pengarna kommer ifrån, de vill bara säkerställa att man har skattat för dem.

Så att dölja ens kontanters ursprung är meningslöst så länge man inte kan redovisa från vilken källa man genererat dem. Den källan ska självklart vara laglig.

Man skattar helt enkelt 30% på allt, lite dyrare men de blir vita
Citera
2017-04-19, 10:53
  #521
Medlem
prizs avatar
Tvätta pengar är lätt problemet är att man får skatta. men om man sen lever så stort man kan på svarta kontanter så är det inte hela världen så länge du bara är en småfifflare.. typ 100k i månaden. Det är när du blir en storspelare det blir svårt även om du skattar allt.
Citera
2017-04-19, 19:28
  #522
Medlem
AuxDes skrev:

Citat:
Man skattar helt enkelt 30% på allt, lite dyrare men de blir vita

Är det så enkelt? För mig verkar de vilja ha sociala och en del andra avgifter. De verkar mycket noga med var pengarna kommer från pga olika skattesatser för olika verksamheter. Men du kanske menade just Bitcoin?

Skulle man inte kunna lösa det med lite karusellhandel med bostadsrätter om man är några stycken?

Då skattar man ju bara 22%
Citera
2017-04-20, 09:56
  #523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
AuxDes skrev:



Är det så enkelt? För mig verkar de vilja ha sociala och en del andra avgifter. De verkar mycket noga med var pengarna kommer från pga olika skattesatser för olika verksamheter. Men du kanske menade just Bitcoin?

Skulle man inte kunna lösa det med lite karusellhandel med bostadsrätter om man är några stycken?

Då skattar man ju bara 22%

Jag menade just Bitcoin.
Citera
2017-04-20, 10:15
  #524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokitoki
Konversationen fallerar på att ni diskuterar tvätta pengar som det vore en isolerad handling och inte hade något med källan, kontant eller elektroniskt, jurisdiction, vad, var och när de ska användas, och belopp.

Verkar vara många som inte förstår detta. Samt vilken typ av belopp det handlar om.
Hur som helst finns det många sett att göra det på beroende på vart pengarna kommer ifrån. Folk här spekulerar dock hej vilt utan någon helst aning om hur det fungerar...
Citera
2017-04-21, 17:33
  #525
Medlem
Bocken.Bruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Jag kom precis på ett sätt som tvättar dina pengar med en kostnad av ca 1-3%
Det roliga är att man tar staten som hjälp
Låt höra
Citera
2017-06-09, 20:49
  #526
Medlem
Callebiltes avatar
Lägg pengarna i ett kassaskåp och vänta lite. Snart tröttnar resten på att bekosta uppehället för välfärdsturisterna och då kommer fler affärer göras under bordet.
Citera
2017-06-16, 16:32
  #527
Medlem
3Pids avatar
Låt höra vad du har för lösning

Citat:
Ursprungligen postat av lhffan
Jag kom precis på ett sätt som tvättar dina pengar med en kostnad av ca 1-3%
Det roliga är att man tar staten som hjälp
Citera
2017-06-17, 00:05
  #528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3Pid
Låt höra vad du har för lösning

Gjorde en tankevurpa. Kostnaden var mycket högre. Finns billigare sätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback