Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-27, 12:13
  #13
Medlem
Belsebs avatar
Inte testat Warhammer eller AoC men lite humoristiskt hur snabbt deras hype dog ut om man tänker på alla som spammade WoW's forum om att WoW skulle dö ut och att dom spelen var SÅÅÅÅ mycket bättre.
Citera
2009-01-27, 12:39
  #14
Medlem
Har spelat båda.

AoC ger en härlig stämning de första levlarna och det känns roligt. Men sen tar det slut. Obalanserat, fantasilöst och combatsystemet är inte anpassat för ett MMO.
Citera
2009-01-27, 17:24
  #15
Medlem
Flyttkartongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Inte testat Warhammer eller AoC men lite humoristiskt hur snabbt deras hype dog ut om man tänker på alla som spammade WoW's forum om att WoW skulle dö ut och att dom spelen var SÅÅÅÅ mycket bättre.
Allting är relativt, för en del så är t.ex. Warhammer mycket bättre än WoW. Jag är en sån konstig människa som inte alls ser tjusningen med WoW trots att jag lirade det i nära 2 år.
Men det är jävligt naivt att säga att "det här spelet kommer ta död på det där spelet!!11one!" Särskilt när 95% av spelarna i WoWs konkurrenter inte vill ta död på det. Om det är någonting man vill undvika så är det just det. Man vill definitivt inte ha över WoWs community till något annat spel. Det är ett straff värre än döden imo

Quote:
"WoW has 11 Million people playing. 11 million people also bought the Sega Dreamcast console. Proof that 11 million people can collectively do something stupid."
Citera
2009-03-29, 17:48
  #16
Medlem
Jag håller mig hellre till AoC. de e bättre grafik men world of warcrafts grafik ska ingen klaga på den är unik på något sätt så den e väldigt skön den med :P

ja tycker dock att gameplay i world of warcraft e ganska hyfsat och pvpn e sådär hatar alla imba klasser och gearet har allt för stor mening i wow.
i AoC så kan man slå lite friare eftersom du inte behöver target för att kunna anfalla vilket gör att du måste sikta bättre me slagen o varje attack har en slags combo vilket e ganska roligt :P detta gör så att du behöver mer skills och föresten ni som säger att WAR och AoC är döende har fel, spelen släpptes ut för tidigt vilken innebar många buggar och en stor anledning för ett tomt AoC är att det är typ dubbelt så krävande som WoW :P men detta är ju förstås inte allt.

själv tycker ja att wow förstördes som mest av Wotlk :/
spelade igenom alla raids o de sen va de bara tråkigt. då starta ja me WAR o nu tröttna ja på de för likt wow o nu ska ja börja me AoC igen

de blev mycke text men detta e min opinion enjoy
Citera
2009-06-12, 15:39
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dexie
WoW vinner helt klart. Dels för att det är sjukt aktivt och bäst uppbyggt. AoC är döende, förbered dig på en tom värld... Har haft kompisar som lirat det, och att man tröttnar rätt snabbt på det.

Tom värld? Inte sedan de smält samman en massa realms. Det är bra mycket mer aktivt folk på min server i AoC än i WoW...WoW är stendött upp till 80, därefter tar det fart. Man kan säga att AoC är lite tvärtom...
I dagsläget är AoC mycket imponerande, och en enorm patch kommer snart som kommer att förändra hur utrustningsattribut fungerar och alla klasser får en stor "revamp" som jag ser det blir detta den slutgiltiga make it or break it - händelsen för AoC.

Inte lätt alls att välja mellan wow och aoc, just nu är båda konton aktiverade..men det känns B att inte satsa fullt ut på ett av dem. WoW drar just för att man är så etablerad i spelet, allt flyter på rätt bra. AoC för att världen är helt enormt snygg och striderna är mervarierade och grinden ett nöje.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback