Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-21, 20:45
  #1
Medlem
sphinxen_111s avatar
Är utbildad högskoleingenjör inom bygg och ett hyffsat brett yrkesområde breder ut sig. Jobbar just nu som vanlig byggnadsingenjör men funderar på att om några år ge mig in i fastighetsbranschen och bli fastighetsförvaltare. Just nu tycker jag att jag tjänar rätt så bra, grundlön på 27000 kr / månad. Min fråga blir därför hur mycket tjänar ni som arbetar som fastighetsförvaltare? Hur ser löneutvecklingen ut och vad har ni för ingångslön? Främst är jag intresserad av storstadsregionerna.
Citera
2009-01-21, 22:41
  #2
Medlem
jag är med riktigt intresserad av att hålla på med fastigheter senare i framtiden.. men vilken utbildning osv krävs det och vilken behörighet brukar det krävas? har bara standard behörighet och 14 snitt dock inte gjort HP ännu. Sorry låna tråden lite
Citera
2009-01-21, 22:47
  #3
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindControll
jag är med riktigt intresserad av att hålla på med fastigheter senare i framtiden.. men vilken utbildning osv krävs det och vilken behörighet brukar det krävas? har bara standard behörighet och 14 snitt dock inte gjort HP ännu. Sorry låna tråden lite

Nja det handlar ju om att förvalta, driva, fastigheter. Det är ju då lämpligt med någon typ av fastighetsekkonomisk, byggingenjörs utb eller dylikt.
Citera
2009-01-21, 23:01
  #4
Medlem
hmm okej men vad krävs det för att gå något sånt? kan ju nämnas att jag är hantverkare i grund å botten och är ganska haj på just fastighet osv osv.
Citera
2009-01-21, 23:03
  #5
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindControll
hmm okej men vad krävs det för att gå något sånt? kan ju nämnas att jag är hantverkare i grund å botten och är ganska haj på just fastighet osv osv.