2009-01-21, 16:11
Medlem
differentdayss avatar
Min avsikt är att bränna en AVI-fil till ett läsbart DVD-format (även för äldre DVD-spelare).

Jag har till en början använt mig av ett program (WinAVI Video converter) till att göra om AVI-filen till VOB-filer. Jag trodde att det nu bara var att lägga in filerna på skivan, så kulle läsaren kunna spela upp filerna.

Men när jag använder Windows egna dvd-bränning får jag enbart felmeddelande och när jag använder Nero, så börjar den konvertera om VOB-filerna, precis som programet gjorde med AVI-filerna, vilket tog runt 1 ½ h.

Det måste finnas något enklare sätt/enklare program att använda för att göra detta möjligt.

Hjälp vore uppskattat.
Citera
2009-01-21, 16:18
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
jag använde ett annat program för att göra om xvid filer till vob, kommer inte ihåg vad de hette, sen brände ja dom i nero och det funkade fint som snus :O
Citera
2009-01-21, 16:51
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
jag använde ett annat program för att göra om xvid filer till vob, kommer inte ihåg vad de hette, sen brände ja dom i nero och det funkade fint som snus :O

Vilket NERO använde du och vad för typ utav bränning?
Jag la till mina VOB-filer under DVD-skiva bränning men så började den arbeta om filerna till något annat format. Ska väl inte behöva ta över en timme att bränna skivan?

Finns det något annat, gärna enklare program att använda? (VOB till DVD-skiva)
Citera
2009-01-21, 18:10
Medlem
LasseKongoos avatar
Vill du använda ett mycket enkelt program för att konvertera AVI-->DVD så rekkomenderar jag dig att använda "ConvertXtoDVD", finns här:http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Det ska inte ta timmar att bränna ut en DVD så du måste gjort nåt fel, i Nero väljer du "bränn videoskiva" och lägg sen till dina videofiler från VIDEO_TS mappen.
Citera
2009-01-22, 20:57
Medlem
differentdayss avatar
Ok Tack.

Men finns det något bra och enkelt program att bränna VOB till DVD?
Citera
2009-01-22, 21:08
Medlem
VideInfras avatar
bara så du vet verkar inte alla dvd-spelare gilla dvd-r skivor.
brukar vara olika med olika skivor....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in