Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 21:02
  #937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Lite märkligt ändå om den floppade försäljningsmässigt

Vad heter hans själv biografiska bok ?

Tack.
Citera
2018-04-07, 21:18
  #938
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neo-2010
Vad heter hans själv biografiska bok ?

Tack.

När det känns att det håller på ta slut

https://www.adlibris.com/se/bok/nar-...-9789101003868
Citera
2018-04-07, 21:57
  #939
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
När det känns att det håller på ta slut

https://www.adlibris.com/se/bok/nar-...-9789101003868

Tvåa på bollen! Tack.
Klart läsvärd, menar jag.
Citera
2018-04-09, 01:09
  #940
Medlem
snillet_1s avatar
Podden han kör är rätt kul. Intressanta gäster och Stig är sällan sen med att bjuda på anekdoter ur sitt händelserika liv, och ibland får han till en skarp observation. Tröttsamt med Cyril som är oerhört mån om att framstå som erfaren och världsvan dock. Avbröt gång på gång Heimersson senast för att bryta in med något banalt om att han hade varit i det och det landet.
Citera
2018-04-09, 14:02
  #941
Medlem
swimp78s avatar
Ja. Den patriarkala ordningen var tung där i rummet

Cyril Hellman nästan ömkansvärd som en 46-årig ungvalp svansande och tiggande efter uppmärksamhet från de äldre männen; självklara i rummet som bautastenar i Carnac.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2018-04-09 kl. 14:08.
Citera
2018-04-12, 08:09
  #942
Medlem
Sumegs avatar
Gav ett pompöst och självupptaget - alltså patetiskt - intryck då jag träffade honom. Förde sig med klischeaktiga later vilket antyder att den egentliga personen bakom dimridåerna inte är särskilt intressant.
Citera
2018-04-12, 09:03
  #943
Medlem
Kumabjorns avatar
Han var tydligen med i KFML(r) I sin ungdom, men är numera kristen och vad jag förstår lite småkonservativ. Någon som vet när övergången skedde och vad som utlöste det?
Citera
2018-04-17, 04:22
  #944
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Gav ett pompöst och självupptaget - alltså patetiskt - intryck då jag träffade honom. Förde sig med klischeaktiga later vilket antyder att den egentliga personen bakom dimridåerna inte är särskilt intressant.

Det där vet jag inte om jag köper rakt av. Han är förvisso väldigt intresserad av sig själv, men han är också väldigt öppet och otvunget intresserad av andra människor, på ett sätt jag sällan stött på hos andra i hans division. När jag träffade honom var han minst av allt pompös, han ville bara berätta om sin katt.
Citera
2018-04-17, 12:31
  #945
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumeg
Gav ett pompöst och självupptaget - alltså patetiskt - intryck då jag träffade honom. Förde sig med klischeaktiga later vilket antyder att den egentliga personen bakom dimridåerna inte är särskilt intressant.

Vet inte vad du menade med "träffade". Hade ni ett längre samtal? Vem tog initiativet?
Kan det ha varit så enkelt att han inte fann dig särskilt intressant?
Vore kul om du kunde beskriva ert möte lite mer detaljerat.
Jag har aldrig pratat med honom, men pompös tycker jag inte verkar vara hans normaltillstånd
Citera
2018-04-18, 04:18
  #946
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Satt bredvid honom på krogen för 15 år sedan och reagerad på hur ofräscht han luktade! En doft av ingrodd svett och unken lump pga dålig hygien i kobination med riktigt otvättade kläder! Noterade detsamma om Stefan Sundström (han farstas Mick Jagger ni vet) på en fest för några år sedan!

Vad fan är grejen med att vara riktigt ofräsch ute bland uppklätt folk?
Citera
2018-10-02, 16:28
  #947
Avstängd
kattemakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petthepoon
http://www.sydsvenskan.se/kultur--no...era-mig-sjalv/

Han skriver "tur att hon inte anmälde mig när jag band fast henne o knullade henne i analen tills att hon grät"

Vad är detta för komplett jubelidiot? Att inte denne man hamnat på tapeten under #Metoo?!? Verkar som han skar tjejer med självskadebeteende med?!?
Citera
2018-10-02, 19:31
  #948
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Satt bredvid honom på krogen för 15 år sedan och reagerad på hur ofräscht han luktade! En doft av ingrodd svett och unken lump pga dålig hygien i kobination med riktigt otvättade kläder! Noterade detsamma om Stefan Sundström (han farstas Mick Jagger ni vet) på en fest för några år sedan!

Vad fan är grejen med att vara riktigt ofräsch ute bland uppklätt folk?

Jadu, jag tror faktiskt att många människor är äckligare än man tror, och inte gärna tvättar sig mer än nödvändigt. Har läst förfärliga grejer även om sexiga hollywoodkändisar, typ att Brad Pitt aldrig duschar eller att Jessica Simpson inte borstar tänderna. Det går dock bra när man har kommit upp i en viss kändis- och inkomstnivå, eller om man som Stig och Stefan framförallt jobbar hemma vid datorn, i en skivstudio eller på en scen, på tryggt avstånd från dömande näsor. Men om du eller jag hade skippat den dagliga (eller varannandagliga, eller så) duschen och aldrig bytt kläder hade vi nog blivit inkallade till chefen inom någon vecka, och fått oroliga frågor om vår psykiska hälsa och eventuellt missbruk.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Vad är detta för komplett jubelidiot? Att inte denne man hamnat på tapeten under #Metoo?!? Verkar som han skar tjejer med självskadebeteende med?!?

"Komplett jubelidiot" är väl lite att ta i. Knepig med alkohol- och tjackskadad hjärna, visst. Och nuförtiden är han väl mest – som bäst – en underhållande svamlare. Men han har skrivit en hel del som varit läs- och sevärt genom åren.
Anledningen till att han inte blivit drabbad av #metoo är väl helt enkelt för att han erkänt det mesta av sina sexuella tvivelaktigheter själv för länge sedan, i både böcker och intervjuer. Och även om det såklart är både sunkigt och moraliskt förkastligt att t ex ha sadomasochistiskt sex med unga, trasiga flickor med självskadebeteende, så är det faktiskt inte olagligt så länge de är med på det. Har han någonsin begått regelrätta sexuella övergrepp är det i alla fall inget som kommit i dagen.
Fast han har ju varit med i debatten ändå, då han försvarat (och säkert gör det fortfarande) sin polare Jean-Claude Arnault. För Stig känner Jean-Claude, och Stig har minsann aldrig sett Jean-Claude våldta någon, så det så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback