Citat:
Ursprungligen postat av hertigbyfane
Jag håller på med en inledning som ger lite mer bakgrund till vem "Bill" är och så. Ta en titt på del 2. Den är lite mer direkt in i handlng. Där går han på dejt och söker kärlek. Jag är själv ganska nöjd med den delen.
Vad exakt tycker du blev segt? Tuggas samma sak om och om. Eller hur tänker du.... för lite musik?
Först skulle jag vilja skriva att idén är god, dvs socialrealistiskt reportage om en introvert tönt. Jag gillar det temat, tänk på att få gör det, de flesta vill se hemgjorda youtube-filmer som handlar om bebisar som slår sig, möss som blir uppätna av spindlar, folk som kör i 240 på motorvägen osv.
Men nu tillhör jag dem som gärna ser filmer om introverta töntar, trots det så stänger jag av ganska snabbt varför? Om Janne Josefsson hade fått uppdraget hade jag stängt av då? antagligen inte.
Det hela handlar om att fånga tittaren, locka tittaren att kolla vidare. Dagens youtube-ungdom orkar sällan se mer än 3 min innan de klickar vidare. 69 visningar på 2 mån är rätt illa, tror att ett par kvittrande undulater genererat fler tittare.
I början av filmen skulle du kunna klippa in några korta scener som visar vad som kommer att ske senare i filmen. Vi kommer få se när Bill.....
Telefonsamtalet i början känns ointressant då man inte hör hela samtalet bara vad som sägs i ena ändan av luren, lösryckta ord som tex. "jaa", "hmm" , "härligt", "kanon" fångar inte mitt intresse.
Även samtalet på bänken om boken blir lite segt, med en del "hmm". Dock lyser filmen upp emellanåt, då Bill berättar om sin vardag och socialbidrag blir jag mer intresserad.
Summa summarum: Bra idé, men tyvärr aningen tråkigt. Försök fånga tittarens uppmärksamhet mer med klipp om kommande "höjdpunkter"
Ändå vill jag ge filmens reporter ett plus. Hans stil och jargong (inte utseende) påminner lite om Svullos småsluddriga snack. Dvs
Tjena, va göru läseru? Svullo hade samma tillmötesgående sätt, dvs måttligt engagerad, aningen okoncentrerad och tillgjort intresserad.
Dock vill jag slutligen skriva att jag förstår att du/ni säkert har lagt ner mycket tid på filmen och att budgeten varit snål, vill absolut inte såga filmen bara ge konstruktiv kritik. Youtube är sannerligen framtidens medium och det finns oändliga möjligheter att göra sig hörd bara man vet hur tittarna ska fångas.