Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2022-07-10, 12:44
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Hade Star Wars, Hojibernas planet Riktigt schyssta grejer, förutom att man tyckte det var skrattretande redan som liten knodd att Chewbacca översattes med "Tuggis"

Jag vet att det är en total nekropost, men jag kan inte låta bli.

Jag håller på att rensa ut mitt förråd och i en av lådorna hittade jag just originalkassetten till just Hojibernas planet, den har säkert inte blivit rörd på 30 år nu, men så fort jag såg den var jag tvungen att googla den och hittade den här tråden.

Tyvärr är den medföljande boken borta, men jag kan fortfarande komma ihåg delar av den, som kristallgrottan och det stora flygande monstret, och hur "Tuggis" räddade dagen genom att slänga monstret in i energikristallerna

Jag kommer ihåg att jag var både sjukt fascinerad av historien men den var riktigt läskig

Nostalgitripp deluxe
Citera
2022-07-11, 07:24
  #98
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Har för mig att Star Wars-trilogin i den här bokformen med kassettband gick i nyproduktion 1997.
Star Wars minns jag att jag hade med ett kassettband o en bok på 80-talet.
Citera
2022-07-27, 18:14
  #99
Medlem
TrixieDixies avatar
Kommer ihåg att jag brukade lyssna på dessa med mina syskon. Vi låg på golvet med boken mellan oss och kasettspelaren bakom. ☺️
Citera
2022-07-27, 18:55
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Någon som minns "Svingelskogen" med världens klaschigaste melodi?

Åh Svingelskogen!! Nostalgi på hög nivå!! Minns mössen i sagan (Nusse, Robin och Kalle Munter). Sen kommer jag ihåg att räven var lite otäck då han lurade kaninen som ville bli filmstjärna.

För övrigt hade jag en massa kassettband med Disneys sagor på och det där ljudet var ju helt underbart. Vilka minnen!! Tur att man är född 1987 så att man fick uppleva hela den här guld-eran som var under 90-talet.
Citera
2022-08-02, 16:50
  #101
Medlem
Härliga tider! Kunde lyssna på samma sagor flera gånger i rad, speciellt Peter Pan!
Citera
2022-09-21, 18:13
  #102
Medlem
Hade Hiawatha , Nalle Puh , MASK (Mobile Armed Strike Kommand.....2 stycken) , Gummi Bears , Magica de Spell (kanske den siste jag køpte)

Min kompis had sekert 50 eller 75 sånna kassetter , he he.....

Det va even 007 Living Daylights fast bara på engelska
__________________
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2022-09-21 kl. 18:16.
Citera
2022-11-01, 14:20
  #103
Medlem
carminaburanas avatar
jag hade denna

https://cdn.shopify.com/s/files/1/03...g?v=1628161306

, och en annan star wars , tror det var Rymdimperiet slår tillbaka.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback