• 1
  • 2
2009-01-20, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Lider verkligen med dig.

Och terminalen visar bara alla filer om du kör kommandot:

WORD på den !

moha
Citera
2009-01-21, 00:11
Medlem
phanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Lider verkligen med dig.

Och terminalen visar bara alla filer om du kör kommandot:

Är gammal Linux-användare så som standard i fingrarna sitter "ls -al" alltid i Så inte ens där syndes det. Det är helt enkelt kört. Ska in på andra halvan av whiskeyflaskan nu, imorrn...idag är det nya tag!

Citat:
Ursprungligen postat av aoblab
WORD på den !

moha

Faktiskt jävligt rolig.

Tack alla men nu ska jag dränka mina bekymmer i alkohol och hoppas dom jävlarna inte kan simma...
Citera
2009-01-21, 17:11
Medlem
jonts avatar
kör pages istället , word är värdelöst på Mac
Citera
2009-01-21, 17:33
Medlem
phanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
kör pages istället , word är värdelöst på Mac

Efter denna incident bestämde jag mig för ett nyårslöfte (inte för sen än?) att aldrig mer använda Word. Som sagt, den enda anledningen är att stofilerna på skolan ska kunna läsa det. Även är jag relativt van vid Word eftersom man blivit matat med Word sedan bröstmjölken... Huvudet värker idag men har nästan skrivit halva klart nu men är fortfarande förbannad.

Nu skriver jag i Pages och har dessutom dubbelkollat att den alltid sparar en backup av tidigare version.
Citera
2009-01-21, 20:30
Bannlyst
inte så mkt till hjälp kanske, men vill bara ge en heads up på att office 2004 til mac är rena skiten. installera nya office (2008?) till mac eller iwork. vi hade office 2004 på min förra skola på intelmacar, och det krachade stupikvarten.
Citera
2009-01-21, 23:16
Medlem
dexxa99s avatar
Samma sak har hänt mig . Efter de använder jag bara openoffice.org
Citera
2009-01-22, 23:35
Medlem
Victor900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertbroberg1
inte så mkt till hjälp kanske, men vill bara ge en heads up på att office 2004 til mac är rena skiten. installera nya office (2008?) till mac eller iwork. vi hade office 2004 på min förra skola på intelmacar, och det krachade stupikvarten.

Han har 2008
Citera
2009-01-23, 06:53
Medlem
phanderss avatar
Jag har skrivit om hela skiten nu. Det har varit en minst sagt hektisk vecka men jag blev klar i tid. Dock blev ju allt annat uppskjutet...men men. Bara så jävla segt när det händer.

Och ja, Office 2008 är det jag har men ska uppgradera till iWork'09 när ekonomin håller, men jag har lovat mig själv att vägra Microsoft Word hela mitt liv nu!

Problemet var ju inte, och min frustration ligger ju inte i, att programmet låser sig, för det gör alla program och operativsystem, men när dom vet att deras program inte är de mest stabila i världen kan de väl åtminstone för fan ha en fungerande funktion som autosparar i ett intervall om 5-10-15 min och/eller så fort man slutar skriva, går på toa, tänker ut en bra formulering, bläddrar i en tidning eller bok. Då förlorar man ju MAX 10 minuter, inte 40 jävla timmar!

Som Mactast blev ju inte synen på Microsoft bättre efter det här direkt...

Har gnällt tillräkligt nu, fredag, tjoho!!
Senast redigerad av phanders 2009-01-23 kl. 07:01.
Citera
2009-01-23, 13:23
Medlem
Akademikerns avatar
word 2008 till mac är rena dyngan, i alla fall för mig som har gammal G5'a.. det krashar lite titt som tätt när jag ska spara.

Hade aldrig dessa problem med word 2004
Citera
2009-01-23, 14:28
Medlem
Skönt att du blev klar med arbetet i tid.. o kan varva ner nu under helgen.
Citera
2009-01-23, 15:24
Medlem
Kivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoblab
WORD på den !

moha

Word, dog!
Citera
2009-01-23, 16:43
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Word, dog!

oooh. en upgraded phun! Inte var dag man ser det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in