Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-19, 17:25
  #1
Medlem
Hej!
Innan jag börjar vill jag bara understryka att jag är fullkomligt seriös med denna tråd.

Jag såg precis på Wanted (en helt ok film, kanske främst för man får se lite hud på Jolie, hehe) och tanken slog mig, som så många ggr förr när jag ser på assassin filmer, att det vore ett ganska härligt yrke och vara lönnmördare ändå. Men dödar personer som man, förhoppningsvis, inte känner till en grymt bra lön. Och personen man dödar har väl på något vis gjort sig förtjänt av att bli just mördad.
Jag menar, vem betalar minst 30k för att få se en annan person död om personen ifråga inte har gjort sig skyldig till något hatiskt. Det finns ju iofs miljonärer som kanske vill se sina fruar döda för dem har varit otrogna. Men man kan ju ha som principer att man inte dödar kvinnor och barn utan endast män. Dessutom kan man ju begära en anledning till varför mannen ifråga ska mördas. Så får man en mapp skickad till sig och det kanske står "Han tog sönder mina glasögon i lekis, den jävla kimfittan" eller "Han våldtog min dotter.." i papprena. Då kan man ju prioritera våldtäktsmannen och ta han som förstörda glasögonen någon gång när man har tid över och känner för att tjäna en hacka.

Jag undrar hur man blir en lönnmördare? Måste väl vara det jobbet som är svårast och få tag på? Hur går man tillväga? Sen tänkt jag även på att det klassas väl som svartjobb, kommer skatteverket vara på en om man sätter in stora klumpsummor på sitt konto lite då och då?
Bästa vore väl kanske om man jobbade på något skitjobb så man har en vit inkomst också, och på så vis blåser systemet.

*Till mods - Visste inte riktigt om jag skulle lägga denna i kriminellt delen eller här, men det fick bli här då jag är mer intresserad över hur man skaffar sig ett yrke som lönnmördare.

Väl mött.
Citera
2009-01-19, 17:28
  #2
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
bra fråga, googla?
kan hända att folk som sitter högt upp blir förvånade om det insätts stora summor pengar lite då och då, men brukar inte dom flesta lönnmördare (på film iaf) få pengar i en väska eller kyvert diskret? annars kan jag ta hand om din lön så slipper folk bli misstänksamma
Citera
2009-01-19, 17:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
bra fråga, googla?
kan hända att folk som sitter högt upp blir förvånade om det insätts stora summor pengar lite då och då, men brukar inte dom flesta lönnmördare (på film iaf) få pengar i en väska eller kyvert diskret? annars kan jag ta hand om din lön så slipper folk bli misstänksamma

Google är allt annat än min vän idag. Faktum är att sidan vägrar öppna sig för mig. Detta har aldrig hänt förut och jag är faktist lite orolig.
Nåjja, det där med pengarna som sätts in då och då har du ju rätt i. Men jag tänkte så här. MEn jobbar på något bygge, lager eller dyl och kanske tjänar en 10-15k som går in på kontot. Och pengarna man får för att mörda kan man ju lägga i ett kassaskåp. Så handlar man mat och allt sådant för mördarpengarna och så spar man ju alla pengar man får in på sitt konto genom vanliga lönen.
Jo man får nog pengarna i ett kuvert, förhoppningsvis ett brunt miljökuvert.
Hehe nej du, om jag lyckas få en anställning behåller jag min lön själv! I mitt kassaskåp som jag har..
Citera
2009-01-19, 17:33
  #4
Medlem
Har svårt att ta detta seriöst men... Om jag skulle spekullera så borde det vara 2 vägar att gå:
1 Lära dig allt man kan tänkas behöva kunna för att bli lönnmördare typ skjuta, närstrid m.m. Sedan på nåt sätt erbjuda dina tjänster till "undre världen" vilket tyvär också kan leda dig till fördärvet...

2 (Nästan omöjligt) Bli fält agent i nåt land som har en väldigt aktiv underrättelsetjänst typ USA, Storbritanien eller nåt Arab land. Jobba dig upp och bli någon typ av lönmördare där alá James Bond. Eller inom militären och tillhöra nån typ av elitgrupp

Jag hade dock sattsat på ett vanligt yrke för om det är själva "spänningen" och friheten så finns där jobb som ger den kicken. Men är det själva "dödandet" då bör du söka för det min vän
Citera
2009-01-19, 17:33
  #5
Medlem
Kanske gamla legoknektar som under åren skaffat sig ett rykte att vara bäst.
Citera
2009-01-19, 17:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Google är allt annat än min vän idag. Faktum är att sidan vägrar öppna sig för mig. Detta har aldrig hänt förut och jag är faktist lite orolig.
Nåjja, det där med pengarna som sätts in då och då har du ju rätt i. Men jag tänkte så här. MEn jobbar på något bygge, lager eller dyl och kanske tjänar en 10-15k som går in på kontot. Och pengarna man får för att mörda kan man ju lägga i ett kassaskåp. Så handlar man mat och allt sådant för mördarpengarna och så spar man ju alla pengar man får in på sitt konto genom vanliga lönen.
Jo man får nog pengarna i ett kuvert, förhoppningsvis ett brunt miljökuvert.
Hehe nej du, om jag lyckas få en anställning behåller jag min lön själv! I mitt kassaskåp som jag har..

Appropå pengarna så är det bara att öppna konto på tex Filipinerna eller liknande där övriga världens myndighet ej har insyn... Du lär ändå behöva ha en tillflykts ort i liknande land för att gömma dig ett tag
Citera
2009-01-19, 17:39
  #7
Medlem
Paladias avatar
Hur ska du få jobb hade du tänkt utan att myndigheterna i samma veva får reda på vad du sysslar med?
Citera
2009-01-19, 17:43
  #8
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Google är allt annat än min vän idag. Faktum är att sidan vägrar öppna sig för mig. Detta har aldrig hänt förut och jag är faktist lite orolig.
Nåjja, det där med pengarna som sätts in då och då har du ju rätt i. Men jag tänkte så här. MEn jobbar på något bygge, lager eller dyl och kanske tjänar en 10-15k som går in på kontot. Och pengarna man får för att mörda kan man ju lägga i ett kassaskåp. Så handlar man mat och allt sådant för mördarpengarna och så spar man ju alla pengar man får in på sitt konto genom vanliga lönen.
Jo man får nog pengarna i ett kuvert, förhoppningsvis ett brunt miljökuvert.
Hehe nej du, om jag lyckas få en anställning behåller jag min lön själv! I mitt kassaskåp som jag har..


tror inte jag skulle ha mage att köpa mat för pengar jag har dödat en person för, men det är väl jag de vidare om vi tänker på lönnmördar jobb så kan man funderar på hur många man skulle behöva lönnmörda för att det skulle kännas naturligt att mörda nån random människa man inte känner?

kolla den här länken förresten, kanske några av dina frågor får svar på tal

http://www.ehow.com/how_2046974_beco...ssin-hire.html
Citera
2009-01-19, 17:43
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladia
Hur ska du få jobb hade du tänkt utan att myndigheterna i samma veva får reda på vad du sysslar med?

som jag skrev till vår blivande lönnmördare han får se till att avsluta sitt medborgarskap i svergie och dra sig till länder där man lätt kan vara "osynlig"
Citera
2009-01-19, 17:44
  #10
Medlem
saltfisks avatar
kostar det bara 30k att få någon mördad?
Citera
2009-01-19, 17:44
  #11
Medlem
krimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elex
Har svårt att ta detta seriöst men... Om jag skulle spekullera så borde det vara 2 vägar att gå:
1 Lära dig allt man kan tänkas behöva kunna för att bli lönnmördare typ skjuta, närstrid m.m. Sedan på nåt sätt erbjuda dina tjänster till "undre världen" vilket tyvär också kan leda dig till fördärvet...

2 (Nästan omöjligt) Bli fält agent i nåt land som har en väldigt aktiv underrättelsetjänst typ USA, Storbritanien eller nåt Arab land. Jobba dig upp och bli någon typ av lönmördare där alá James Bond. Eller inom militären och tillhöra nån typ av elitgrupp

Jag hade dock sattsat på ett vanligt yrke för om det är själva "spänningen" och friheten så finns där jobb som ger den kicken. Men är det själva "dödandet" då bör du söka för det min vän
Du är nåt på spåren. Vill TS bli lönnmördare får han nog söka sig till Afrika/mellanöstern tror jag!
Citera
2009-01-19, 17:48
  #12
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
EDIT:här kan du även beställa ett mord

http://www.instanthitman.com/
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback