Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-18, 20:03
  #1
Medlem
Ozknybergs avatar
Tja FB.
Nu är jag inte riktigt säker på om den här tråden ska ligga i detta forum men iaf så tänkte jag skriva av mig.

Är nämligen så att för ca 2 månader sen gjorde jag och mitt ex slut, hon var otrogen.
Mådde som sagt piss den första månaden men det gick som sagt över och mådde mycket bättre efter ett tag.
Började prata med en 3 år yngre tjej än mig (är född 89 jag) och hon verkade ganska flörtig och så.
Pratade ganska mycket fast bara på msn - inte i IRL.
Kändes så bra allting, glömde mitt ex mer och mer men problemet med den nya tjejen var att hon inte riktigt ville träffa mig, frågade henne några gånger men hon skyllde på diverse olika saker osv.
Och idag fick jag reda på att hon har gått tillbaka till sitt ex (vi pratade mycket om våra tidigare förhållanden och hon sade att hon blivit bedragen av honom osv) så det kom lite som en chock för mig att hon gått tillbaka till honom.
Hon verkade som sagt intresserad av mig ett tag, förutom att hon inte riktigt ville träffa mig. (?)

Anyway så känner jag mig ensam just nu, riktigt ensam.
Kan säga att jag inte har nån NÄRA vän kvar, han drog och pluggade i en annan stad så det känns lite tungt.
Har ju vänner fast ingen sån där riktigt vän som ringer och frågar om man ska hitta på nått osv om ni förstår vad jag menar.
Bara såna där vänner man pratar med om man träffar på dom på stan osv.

Känner att det är daxs för mig att göra nånting, bor fortfarande hemma och är arbetslös.
Bor i en mindre stad där det inte finns nå jobb alls nästan i så känner verkligen att det är daxs att ge sig iväg.
Har som sagt inte många kompisar kvar så är sugen på att göra nått nytt.
Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska gå till väga - börja plugga eller söka nått jobb?
Hur tar man det första steget så att säga?
Är ganska feg av mig för att prova på nått nytt men känner att jag verkligen behöver det här.
Tänkte att det fanns en chans med den nya tjejen men det gjorde det ju inte.
Ni som har flyttat själv till nån annan stad - hur tar man det första steget?
Visst, först måste man ju bestämma sig för om man vill plugga eller jobba och just nu känns det som om jag vill få nått jobb för att sedan komma på vad jag vill plugga till.

Vill komma till en annan stad, få nya kompisar och förhoppningsvis träffa nån söt flicka.

Dom flesta i min ålder som nyligen har gått ut ur gymnasiet verkar veta vad dom vill, några kompisar till mig drog till Australien, några började plugga, dom flesta fick jobb osv.
Känner mig fan misslyckad rent ut sagt.

Förlorade dom flesta kompisarna då jag var tillsammans med min förra tjej (hon som var otrogen).
Vi var tillsammans ett år och hade det väldigt bra, förutom på slutet då.
Tror nog att jag tofflade för mycket, ville vara med henne och dissade mina kompisar när dom frågade om man ville ut på krogen osv.
Tillslut så slutar ju kompisarna att höra av sig om man blir själv.
Och det blev jag när mitt förhållande tog slut.

Vet inte riktigt vad jag vill med min tråd.
Vill gärna höra av er som bara flyttade helt själv till en annan stad, fick nya kompisar osv hur ni gick tillväga, varför ni gjorde det m.m.
Kom gärna med synpunkter och åsikter!
Citera
2009-01-18, 20:08
  #2
Medlem
Battery6s avatar
Tjejen du snackade med på msn ville bara ha lite tröst och att våga öppna sig på msn är ingen sak så länge man aldrig träffar den andra.

Det jag skulle gjort om jag vore du är att jag skulle flyttat till en ny stad, skaffat en lägenhet och ett jobb.
Vänner kommer av sig själv bara man träffar folk på daglig basis. Alternativt kan du ju ta upp kontakten med någon av dina gamla vänner och hitta på något.
Citera
2009-01-18, 20:08
  #3
Medlem
Flinta82s avatar
Du är ju superung, och har verkligen tiden för dig. Förstår att du känner dig ensam om du bor i en mindre stad utan jobb eller vänner. Du måste aktivera dig! Börja plugga, så ska du nog se att du knyter en massa nya kontakter. Eller ta vilket jobb som helst, så du blir tvungen att träffa människor under veckodagarna. Jag förstår verkligen om du känner dig ensam som det är nu.

Hoppas du kommer fram till ett beslut så fort som möjligt, och att du snart börjar må bättre. Håller mina tummar för det i alla fall, och tror att antingen plugg eller jobb skulle göra att du mådde betydligt mycket bättre.
Citera
2009-01-18, 20:35
  #4
Medlem
Jag kan inte säga annat än förra personen. Du ÄR superung! Desto snabbare du fixar det här desto mer lycklig tid har du framför dig.

Det är lättare att få nya vänner om du skulle börja plugga. Men håll dig inte borta från att skaffa jobb för det, man får vänner där med, svårt att inte få när man ses dagligen. Och idag så är det ju inte så värst svårt att snacka med nytt folk i ny stad, nätet är din vän!

Kommer du bara på plats så fixar det andra sig automatiskt!

Kör så det ryker pal!
Citera
2009-01-18, 20:41
  #5
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battery6
Tjejen du snackade med på msn ville bara ha lite tröst och att våga öppna sig på msn är ingen sak så länge man aldrig träffar den andra.

Det jag skulle gjort om jag vore du är att jag skulle flyttat till en ny stad, skaffat en lägenhet och ett jobb.
Vänner kommer av sig själv bara man träffar folk på daglig basis. Alternativt kan du ju ta upp kontakten med någon av dina gamla vänner och hitta på något.

Ja det tror jag också att hon ville men vafan, när hon skriver till mig om att hon blev bedragen av sitt ex och var rädd för att öppna sitt hjärta för någon igen så går hon tillbaks till honom?
Mhm har en kompis i Sthlm som vill att jag ska besöka honom så tror jag ska dit och kolla läget. Har alltid vilja bott i den staden.
Citera
2009-01-18, 20:49
  #6
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Du är ju superung, och har verkligen tiden för dig. Förstår att du känner dig ensam om du bor i en mindre stad utan jobb eller vänner. Du måste aktivera dig! Börja plugga, så ska du nog se att du knyter en massa nya kontakter. Eller ta vilket jobb som helst, så du blir tvungen att träffa människor under veckodagarna. Jag förstår verkligen om du känner dig ensam som det är nu.

Hoppas du kommer fram till ett beslut så fort som möjligt, och att du snart börjar må bättre. Håller mina tummar för det i alla fall, och tror att antingen plugg eller jobb skulle göra att du mådde betydligt mycket bättre.

Jag känner mig riktigt ensam just nu! Och som du säger Flinta så måste jag börja aktivera mig med nått men som jag skrev förr så finns det inga jobb, inte ens nått skitjobb i denna stad, väldigt svårt att få tag på nått iaf.
Börja plugga vill jag också göra nångång i framtiden, vet dock inte vad jag vill plugga just nu.
Har som sagt en kompis i Sthlm just nu som lånar en etta av sin moster, han har sagt att det är förjävla litet där så man kan inte bo där heller.

En fråga bara, måste man göra ett högskoleprov för att komma in på nån högskola?
Har kollat lite på ett gammalt högskoleprov jag men skulle aldrig klara det.
Citera
2009-01-18, 21:40
  #7
Medlem
thefisks avatar
Vill inte strö för mycket salt i såren.Men jag hoppas du lärt dig en läxa angående det där med att dissa dina polare för en jävla tjejs skull.
Citera
2009-01-18, 21:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozknyberg
En fråga bara, måste man göra ett högskoleprov för att komma in på nån högskola?
Har kollat lite på ett gammalt högskoleprov jag men skulle aldrig klara det.
Har du hyfsade betyg från gymnasiet och det inte är tokmånga som söker den linje du till slut väljer att gå så borde det inte vara några problem utan ha gjort högskoleprovet.
Citera
2009-01-18, 21:52
  #9
Medlem
Blixis avatar
Som sagt något att göra är det du ska fixa först. Alone time är tänkar tid och mår man lite knackigt ska man inte spendera mer än nödvändig tid på att göra det. Vet att lågkonjukturen härjar överallt och ett jobb är svårt att fixa som ung och nyvuxen men ta vad som helst. Snacka med farsan om han känner någon som behöver lite hjälp? Läs en kurs på komvux och snygga till betygen inför högskolan? Gå med i en ny förening och bjud på dig själv för att kanske hitta lite nytt folk att hänga med?

Men jag tycker definitivt att du ska ta kontakt med dom gamla polarna du dissade för tjejen. Säg som det är, du var dum i huvudet och dissade polare för en tjej. Idiotiskt ja men bevisa för dom att du iaf har klättra lite högre på utvecklingens stege. Är själv i din ålder och har sett polare gräva ner sig i tjejer tills det spricker. Lite syrliga kommentarer men visst ska dom tillbaka in i värmen och gemenskapen. För det fanns ju faktiskt en anledning att ni brukade hänga tillsammans, ta vara på den...
Citera
2009-01-18, 21:59
  #10
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Vänd på det istället och var glad att du har de möjligheterna du har istället. Du kan göra precis vad du vill. Jobba eller plugga, i nån annan stad eller annat land.

Citera
2009-01-18, 22:14
  #11
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
Vill inte strö för mycket salt i såren.Men jag hoppas du lärt dig en läxa angående det där med att dissa dina polare för en jävla tjejs skull.

Nä jag vet, har verkligen lärt mig en läxa.
Om det är nån ursäkt så var det min första riktiga kärlek.
Men tänker inte göra om samma misstag.
Citera
2009-01-18, 22:15
  #12
Medlem
Ozknybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oakn
Har du hyfsade betyg från gymnasiet och det inte är tokmånga som söker den linje du till slut väljer att gå så borde det inte vara några problem utan ha gjort högskoleprovet.

Jodå är ganska nöjd med mina betyg från gymnasiet faktiskt
Tack för att du svarade på frågan Oak!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback