Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-15, 17:29
  #133
Medlem
Om det var/är bluff, varför har inget hänt inom det juridiska? Det är ju bedrägeri?

Är det ingen f.d personal som vill dela med sig av sin erfarenhet där?

Är det några som redan skrivit om det i tråden?

Vad vet man om stora cheferna?

Jag kan tänka mig att personalerna och ''mini cheferna'' inte själva vet om att det är eventuell bedrägeri. Begår då säljarna brott i alla fall, utan att de ens vet om att det är bedrägeri?

Alla uttalar sig om olika saker, men vart finns fakta?
Citera
2023-12-28, 21:10
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Om det var/är bluff, varför har inget hänt inom det juridiska? Det är ju bedrägeri?

Är det ingen f.d personal som vill dela med sig av sin erfarenhet där?

Är det några som redan skrivit om det i tråden?

Vad vet man om stora cheferna?

Jag kan tänka mig att personalerna och ''mini cheferna'' inte själva vet om att det är eventuell bedrägeri. Begår då säljarna brott i alla fall, utan att de ens vet om att det är bedrägeri?

Alla uttalar sig om olika saker, men vart finns fakta?

Jättekonstigt att de får hålla på år efter år. Är från Örebro och vet flera som har "jobbat" där. Första dagen får de veta att det är en utbildningsvecka och för den får de inte betalt, men om de säljer något får de behålla hälften av summan. Utbildningen är några timmar sen får de börja ringa runt. De här personerna kallas testisar. På fredagen får testisarna veta om de får jobb eller inte. Det får de inte och nästa måndag kommer nya testisar, på så sätt har de alltid gratis arbetskraft.

De som varit där har berättat att stora delar av lokalen står tomma. När en vän var där sålde de åt fyra organisationer, tror det var Missing People, svenska företag nånting, nattvandrarna och Aktiv skola men det fanns bara personal i korridorerna när Missing People och Aktiv skola satt, de andra två korridorerna var helt folktomma och nedsläckta.

Vet att de i alla fall har startat stiftelsen Aktiv skola själva. Ordförande är Petra Falk, gift med Niklas Falk som är vd ör hela kalaset. Det gjorde de efter att SVT avslöjat hur de lurat Hem och skola så de blev av med Hem och Skola. De startade alltså en stiftelsen som utger sig för att jobba för ungefär samma saker som Hem och Skola enbart för att kunna ringa in bidrag som går till dem själva.

Sen det här att de bara ringer företag och inte privatpersoner, det är sant men deras listor är inte uppdaterade och de fortsätter ringa och tjata på folk som tackat nej flera gånger. Givetvis är det småföretag i många fall enskida firmor de ringer till eftersom stora företag som t ex HM inte stödjer sånt här via ett säljsamtal.

Sen att de skryter om att alla deras säljare har grundlön, det är sant men den är lägre än a-kassa så dåligt betalt, de som jobbar där behöver sin provision. Jag skulle likna det vid ett MLM-företag, de som varit med länge och är i toppen drar in storkovan men resten förlorar på det speciellt de organisationer som är dumma nog att anlita dem trots alla varningar.
Citera
2024-01-03, 14:19
  #135
Medlem
Den extremt nedvärderande SD-kvinnan Maria Falk. Lever hon på familjens pengar?
Citera
2024-01-31, 13:41
  #136
Medlem
Jag har jobbat där!
Det stämmer som ni säger.
Helt fascinerande hur de har råd o bjuda ALL personal på ”Koncepta galan” på Örebro slott. Mat alkohol ingår.
Det är ju 100% pengar som sponsrats.
Citera
2024-02-04, 18:22
  #137
Medlem
Hur är de i dagsläget? Det ryktas en massa.

Men det sägs också att tiderna är att man inte behöver jobba lika mycket som på andra jobb.

Behöver man inte jobba på dagarna i åtta timmar?

Är det sant?

Hur funkar det?
Citera
2024-02-12, 19:26
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hur är de i dagsläget? Det ryktas en massa.

Men det sägs också att tiderna är att man inte behöver jobba lika mycket som på andra jobb.

Behöver man inte jobba på dagarna i åtta timmar?

Är det sant?

Hur funkar det?



Ja exakt. Har du nått dina säljmål kan du gå hem vid 12 på fredagar. Minns ej om det var så varje dag. Men så länge du har nått dina säljmål klarar du dig långt. :-)
Har aldrig mått så dåligt som när jag jobbade där. Det var tortyr.
Citera
2024-02-14, 22:19
  #139
Medlem
Världens bästa arbetsplats!! Jag har jobbat där i 10år och kommer vara kvar där för alltid om dom tillåter och vill det 😘
Citera
2024-02-25, 22:57
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnesl1999
Har aldrig mått så dåligt som när jag jobbade där. Det var tortyr.
Vill du dela med dig?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback