Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-04, 23:47
  #3145
Avstängd
Skönt att slippa kommunistSkavlan. Mystv med sossar, blä.
Citera
2022-09-15, 21:25
  #3146
Medlem
Skavlans gäster

För nåt/några år sen hade skavlan ett par gäster i sin soffa. Jag söker och söker på nätet men antingen har det censurerats bort eller så söker jag för dåligt. Iaf, det var två bröder (eller tvillingar) från Storbritannien och dom var arga på sin
mamma som brukade ta med dom till rika familjer i England (?) när dom var små för att bli utnyttjade där. Hon var mest sjuk i huvet för hon hade det bra ställt. Iaf, dom hade en styvpappa som var sträng och elak och som inte lät pojkarna bo i huset utan dom fick bo i ett skjul på gården utan värme mm. Men den ena brorn hade iaf drabbats av minnesförlust så han var inte arg på mamman men han som fortf kom ihåg mådde dåligt och var arg. Tror han hade skrivit en bok. Vet ni vad dom heter?
Citera
2023-10-30, 22:52
  #3147
Medlem
kromosomxyzs avatar
Om jag inte kommer ihåg fel så hade Skavlan en "aktie-investerare" som gäst för oerhört länge sen.

Jag tror det var en norrman (kan ha varit en svensk) som började i unga år med att köpa aktier och som längs med livet dragit ihop många miljoner pengar.

När han fick frågan (som jag inte kommer ihåg exakt hur den var formulerad) i stil med
"Vad investerar du inte i? Så svarade han nåt åt detta hållet: "länder med grönt i flaggan".

Jag har kollat igenom Wikipedia men inte lyckats hitta igen vem den mannen är/var.

Någon här som kan svaret?

Wikpediasidan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_...tt_av_Skavlan#
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback