Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-17, 02:52
  #1
Medlem
Varför ska man inte äta svamp två kvällar på raken?

Aldrig riktigt fattat varför..
Jag är väldigt sugen just nu men jag åt igår.
Så därför skulle jag vilja höra ett argument som säger emot detta.
Citera
2009-01-17, 03:00
  #2
Medlem
Wachotos avatar
Man får väl inte lika bra effekt tror ja. Sen är det ju inte fel att vila huvudet lite längre än en dag ^^
Citera
2009-01-17, 03:06
  #3
Avstängd
GammelSkurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ckyalliance
Varför ska man inte äta svamp två kvällar på raken?

Aldrig riktigt fattat varför..
Jag är väldigt sugen just nu men jag åt igår.
Så därför skulle jag vilja höra ett argument som säger emot detta.

aldrig käkat just svamp men...
det är alltid bäst att smälta alla intryck man fått efter en tripp...
sedan kommer du antagligen inte få samma effekt när du tar så tätt inpå?

jag är väldigt sugen på att ta 2cb imorgon igen men det går inte, man får vänta!
du reser väll inte till andra länder varje dag?
Citera
2009-01-17, 03:12
  #4
Medlem
dominaxs avatar
dag tvås svampar blir bortkastade. ingen effekt.
Citera
2009-01-17, 03:50
  #5
Medlem
GuitarPROs avatar
Jag har käkat svamp två dagar på raken fler än en gång.
Visst, man kan behöva lite mer, men det blir inte bortkastat. Men förbered dig på att vara REJÄLT sliten efter dom två dagarna!

Det är bra att vila ett tag emellan, du kommer bli grymt sliten fysiskt, ännu mer sliten psykiskt!
Citera
2009-01-17, 04:22
  #6
Medlem
att trippa 2 dagar på svamp kräver en massa svamp.

Man måste t.ex äta minst 2gr mexikanska (torkade) beroende på vikt å så, men säg att du äter 2gr.
Trippen kommer hålla mellan 6-8 timmar, varesig du äter 2,3 eller 5 gram så kommer de hålla sig i cirka dessa timmar.
Efter t.ex 8 timmar, om du vill fortsätta, då måste du äta de dubbla du åt första gången. Så för att trippa 8 timmar till så måste du äta 4gram, du behöver 6 gr för 16 timmar, om du nu vll göra det till 48 timmar så kan du räkna ut, nästa gång efter andra gången v trippen krävs det 8gram för att få samma effekt som 2gr, å så vidare. Din kropp får en tolerans för ämnet.
Citera
2009-01-17, 13:23
  #7
Medlem
Det funkar att käka svamp 2 dagar i rad, men som tidigare nämnt så måste du ta betydligt mer. Effekten, vare sig hur mycket mer du tar, kommer inte bli densamma vilket oftast resulterar i en smärre besvikelse. Jag har testat ett par gånger, och har aldrig kännt mig riktigt tillfredsställd.

Smäller du i dig 5 gånger så mycket som dag 1 blir du säkerligen skev, men svamp för mig, eller psykadelia för övrigt, är inget som jag använder särskilt regelbundet, och att ta 2 dagar i rad kommer jag nog inte göra igen.

Är man på en fest som pågår under 2 dagar och vill vara igång hela tiden brukar jag droppa en lapp eller två första dagen som sitter i hela natten och morgonen, och sen när jag känner att det börjar dala så brukar jag fylla på med lite ghb, eller om man är jättetrött, en liten lina tjack. På kvällen sen när man börjar bli lagom trött och lullig röker jag en rejäl spliff, helst en sativadominerad strain som gör att jag kommer upp på banan igen. Vill man krydda på det hela lite extra så gör ett par patroner lustgas susen

När man sen känner att kroppen och skallen är slut, så avrundar man med ett gäng benso som visar vägen till John blunds värld.

Detta är mitt personliga recept för ett par perfekta dagar!

Blandmissbruk är det som gäller med andra ord
Citera
2009-01-17, 14:13
  #8
Medlem
Jag har läst att man kan återdosera LSD och få nästan samma effekt om man dubblar tidigare dos. Om detta nu skulle gälla svamp också (vet inte hur det vareriar mellan hallucinogener) så tycker jag det vore väldigt slösaktigt av er
Citera
2009-01-20, 15:42
  #9
Medlem
GuitarPROs avatar
Där jag bor växer det toppisar överallt, så här får man slösa
Vet ju dock inte hur det är i TS fall!

TS: Körde du igen och isf, hur gick det? :]
Citera
2009-01-21, 13:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
TS: Körde du igen och isf, hur gick det? :]
Nej jag hoppade över det. Hade inte tillräckligt.
Citera
2017-04-11, 14:28
  #11
Medlem
Tog 1 dos igår, kände inte jättemycket förutom att tiden förvrängdes. Idag tar jag 4 doser, får se vad som händer
*vet inte hur många gram/dos..
Citera
2017-04-15, 19:34
  #12
Medlem
GuldBuddahs avatar
Förstår att man är grymt sugen att köra igen efter en nice tripp. Det är jag i alla fall.
Kör du två dagar i rad krävs det mycket större dosering som andra redan skrivit.

Risken för en snedtripp är högre också tycker jag. Spar svampen istället
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback