Flashback bygger pepparkakshus!
2009-01-16, 23:46
Medlem
Tog en gammal dator från far min idag.
Det är en HP. Intel pentium 4 1,8ghz med 768mb ram. Inte det värsta precis.
Men det värsta var att den hade windows 2000 som jag hatar lika mycket som vista. Så jag tänkte att jag skulle köra över xp på den.

Brände ner ett xp. Och installerade det på datorn, men det är en sån gammal så man ser båda operativsystemen när man loggar in på datorn så man kan välja för de ligger på 2 olika delar av hårddisken (vilken som är på 20gb) =)

Detta störde jag mig såklart på så jag formatera den ena delen av hdd där windows 2000 låg, men det ville sig inte sa datorn, så jag börjar rensa på old school sätt. Dvs slänga i papperskorgen. Tog inte väck några systemfiler men däremot flyttade jag dom.

Nu kommer problemet, jag var tvungen att starta om datorn och då kommer det upp "NTLDR is missing, Press any key to restart." När jag gör detta så kommer jag till en meny som heter "E-diagtools" där kan jag välja några saker att göra: Update bios, Update bios clearing its settings, Run E-diagtools och support ticket.

Jag har testat alla, den vill att jag ska skicka iväg något till nån som jag inte riktigt fattar. Kan nån hjälpa mig med detta.

Förlåt för lång läsning.
Citera
2009-01-16, 23:55
Medlem
hottentotts avatar
installera xp igen fast formatera disken innan du går vidare i installationen.
Citera
2009-01-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
installera xp igen fast formatera disken innan du går vidare i installationen.

Kan inte det, den har bara cdläsare, och om man stoppar in windows cdskivan
så händer inget. Kan man kanske koppla in en dvd spelare och sen köra windows genom den?
Citera
2009-01-17, 10:41
Medlem
Stoppa i skivan och starta om.

Testa trycka <F9> när BIOS splash screen visas.

Då ska du få fram en meny med boot options. Välj Boot from CD-ROM och tryck <Enter>.
Citera
2009-01-17, 10:48
Medlem
927s avatar
verkar som att skivan inte är bootbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in