Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-10-03, 14:07
  #4489
Medlem
Ovcharkas avatar
Är det detta som är Sim City 2013? Jag är väldigt förvirrad. Vilket är nyaste Sim City?

Fråga två: Måste man vara uppkopplad hela tiden när man spelar? Det är ju superdrygt. Isåfall; finns det något Sim City man inte måste vara uppkopplad på? Om flera; vilket ska man välja?

Jag vill ha det senaste spelet där man ensam bygger en stad, och helst utan krav på ständig uppkoppling.
Citera
2014-10-03, 16:19
  #4490
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Är det detta som är Sim City 2013? Jag är väldigt förvirrad. Vilket är nyaste Sim City?

Fråga två: Måste man vara uppkopplad hela tiden när man spelar? Det är ju superdrygt. Isåfall; finns det något Sim City man inte måste vara uppkopplad på? Om flera; vilket ska man välja?

Jag vill ha det senaste spelet där man ensam bygger en stad, och helst utan krav på ständig uppkoppling.

Ja, detta är det senaste SimCity. Det heter bara SimCity eftersom det är en reboot, och det går numera att spela utan ständig uppkoppling.
Citera
2014-10-03, 17:16
  #4491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, detta är det senaste SimCity. Det heter bara SimCity eftersom det är en reboot, och det går numera att spela utan ständig uppkoppling.
är städerna större?
Citera
2014-10-03, 17:36
  #4492
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ja, detta är det senaste SimCity. Det heter bara SimCity eftersom det är en reboot, och det går numera att spela utan ständig uppkoppling.

OK. Synd bara att det verkar vara så fruktansvärt tråkigt. Har kollat ett par reviews och samtliga sågar det, även om patcherna höjt det lite. Synd...

*Ser mig om efter annat*
Citera
2014-10-03, 20:27
  #4493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
är städerna större?

Nej och kommer aldrig bli. Köp aldrig mer något av detta skitföretag.
Citera
2014-10-03, 22:10
  #4494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneandnotonly
Nej och kommer aldrig bli. Köp aldrig mer något av detta skitföretag.
Kan inte ens moddare fixa det?
Citera
2014-10-03, 23:24
  #4495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Kan inte ens moddare fixa det?

Prova sök på youtube går nog fortare än att fråga här. Sök på typ: Simcity 5 bigger maps mod
Citera
2015-02-15, 17:17
  #4496
Moderator
^Eazs avatar
OT Raderat.
/Mod
Citera
2015-03-28, 13:53
  #4497
Medlem
Moffins avatar
Okej jag vet inte om någon kikar in här längre men får väl ge det ett försök.

Jag har aldrig spelat något simcity-spel tidigare så detta blev min första erfarenhet. Jag känner mig lite förvirrad faktiskt. Tycker vissa saker är väldigt oklara hur de fungerar. Tog till exempel ett tag innan jag fattade att man var tvungen att bygga nån sorts godsstation innan jag kunde exportera.

Jag vet att det har pratats om det här men kartorna är så jävla små? Det känns som att det liksom "breaks the game". Min gröna mätare, den för bostäder lyser helt grönt hela tiden men jag har ingen plats att bygga fler bostäder. Samtidigt som mina fabriker stänger för att det inte finns arbetare. Min population ökar ju inte så jag kan inte uppgradera statshuset (känns som att man borde valt transport...).

Det behövs fler och fler uppgraderingar på polis/brandkår/vatten/el osv men för varje uppgradering jag gör måste jag radera bostäder för det FINNS INGEN PLATS.

Har antingen alltid för lite pengar eller ett sjukt överflöd. Höjer man skatten med 1% blir folket tokiga så osäker på varför den funktionen ens finns? Om man väljer finans kan man ju beskatta olika grupper på olika sätt men jag vet inte om det hjälper. Det känns som att någon sorts indikation eller mätare här för vad gruppen "tål" vore bra att ha. Det finns ju ingenting som berättar för mig om min skatt är rimlig eller om jag kanske borde höja den.

Men ja platsen är största problemet. Efter 45 min har man ju "byggt" klart så då känns det som att jag bara sitter på maxfart och stirrar tills jag kan uppgradera något eller liknande.

Nån som tycker jag har fel? GÖR jag fel? Vore väldigt skönt om jag kunde förbättra situationen på något vis för det känns ändå som ett kul spel i grunden. Soft att bygga städer liksom
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback