Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-16, 19:46
  #1
Avstängd
Irganoxs avatar
Det verkar visserligen bara vara jag i hela världen som tycker att Sim City är en förträfflig spelserie, eftersom jag inte tycks hitta information om en eventuell uppföljare.
Det borde väl finnas några rykten eller liknande att ett nytt SimCity håller på att utvecklas - eller är det så hemskt att spelserien är till ända med det horribla SimCitySocieties?
Citera
2009-01-16, 21:28
  #2
Medlem
KeanoManus avatar
Du är långt ifrån den enda i världen. Ta en titt på Simtropolis.

Tyvärr så verkar det inte helt omöjligt i dagens läge att serien slutar med katastrofen Societies. Förstår inte hur EA kan kasta bort den serien, det finns tusentals hardcore-fans över hela världen.
Citera
2009-01-17, 01:06
  #3
Medlem
Isåfall vill jag passa på att fråga SimCity-virtuosen vilken version som är bäst. Jag tänker då endast spelmässigt, är grafiken kass kan det vara ganska charmigt i den typen av spel.

Kommer inte ihåg vilket/vilka SimCity jag spelat men jag har alltid haft svårt att komma vidare. Kanske inte har läst på tillräckligt om vad man ska bygga men det känns som att man alltid når en gräns där det inte flyttar in fler o.s.v.

Ofta bygger man ut staden över hela kartan och sedan händer det inte så mycket mer. Det blir helt enkelt ingen utveckling av hustyperna.

Kommer ihåg att jag siktat på att få marketplace eller något liknande (en specialbyggnad), men bönderna blir bara tio på varje farm så det är helt omöjligt att fixa. Om man inte bygger ut hela planen med bondgårdare, om ens då. Provade både med att bygga många små och att göra en stor. Gör man en stor resulterar det ändå bara i att man fyller upp en stor del av planen och ändå bara får 10 bönder.
Citera
2009-01-17, 12:03
  #4
Avstängd
Irganoxs avatar
Tycker nog att 4:an är bäst faktiskt. Fast jag är ingen vidare fan utav "RushHour" sakerna. Köra runt med bilar och skit - nej tack. Men, det går ju som tur är att disabla. SimCity2k var rätt kul med. Sammanlagt vill jag inte veta hur många timmar som gått åt när man spelat spelen i SimCity-serien.

Bönder är lätt att få många, bara att zona 4x4 rutor som är den minsta zonen för farms. Ploppa in några i ett rutnät med vägar. Inte så snyggt - men man kan ju riva dom sen när man fått sin marketplace.

Man får göra det i början, för senare är det inget demand på farms.
Citera
2010-05-02, 21:54
  #5
Avstängd
Irganoxs avatar
Känner att jag måste bumpa tråden. Ingen som sitter på någon information eller några rykten angående något nytt sim-lir. Maxis, håller dom fortfarande bara på med sitt barnspel Spore?

CiV kommer ju till hösten, men ett nytt SimCity hade fan inte varit fel.

Ja - jag har testat Cities XL - Det sög...
Citera
2010-05-03, 00:00
  #6
Medlem
-ELF-s avatar
Du är som sagt inte ensam. Jag älskar SimCity, men sen jag började spela SimCity 5 så tröttnade jag lite då ekonomin alltid går åt fanders.
Annars så tror jag Simcity 2000 och SimCity 5 väger lika mycket enligt mig.
Citera
2010-05-03, 00:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Du är som sagt inte ensam. Jag älskar SimCity, men sen jag började spela SimCity 5 så tröttnade jag lite då ekonomin alltid går åt fanders.
Annars så tror jag Simcity 2000 och SimCity 5 väger lika mycket enligt mig.

Sim City 5?
Citera
2010-05-03, 12:36
  #8
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0ize
Sim City 5?
SimCity 4 ska det visst vara...
Men varför snackas det SimCity 6 om inte SimCity 5 har kommit?
Citera
2010-05-03, 15:03
  #9
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Känner att jag måste bumpa tråden. Ingen som sitter på någon information eller några rykten angående något nytt sim-lir. Maxis, håller dom fortfarande bara på med sitt barnspel Spore?

CiV kommer ju till hösten, men ett nytt SimCity hade fan inte varit fel.

Ja - jag har testat Cities XL - Det sög...
Hur sög Cities XL?

Sim City Societies kan ju på sätt och vis räknas som nummer 5 i serien.

Hursomhelst så skulle jag gärna se ett nytt SC-spel, det måste väl rimligen komma någon gång. Kanske försöker Maxis komma på något slugt sätt att inkorporera det med Sims 3?
Citera
2010-05-03, 17:14
  #10
Medlem
Sim city 4 var ju perfekt tycker jag. Skulle vilja ha en remake på det.

Det var utmärkt iom att det inte var 3d liksom. Byggnaderna var bara liksom 2d foton som vändes eftersom man bara kunder ha 4 synvinklar om jag inte har fel. Vilket gjorde att grafiken såg ganska verklig ut. Och man kunde ha massvis med hus i bra kvalité utan att det totalt laggade sönder, vilket det hade gjort om man haft samma kvalité med en full 3d motor liksom.

Vill ha grunderna från det spelet fast med fler byggmöjligheter.
Citera
2010-05-03, 18:50
  #11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Sim city 4 var ju perfekt tycker jag. Skulle vilja ha en remake på det.

Det var utmärkt iom att det inte var 3d liksom. Byggnaderna var bara liksom 2d foton som vändes eftersom man bara kunder ha 4 synvinklar om jag inte har fel. Vilket gjorde att grafiken såg ganska verklig ut. Och man kunde ha massvis med hus i bra kvalité utan att det totalt laggade sönder, vilket det hade gjort om man haft samma kvalité med en full 3d motor liksom.

Vill ha grunderna från det spelet fast med fler byggmöjligheter.
Man kan börja med att låta spelaren skapa kurviga vägar. Mer realistiskt.
Citera
2010-05-03, 20:38
  #12
Medlem
bantexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Man kan börja med att låta spelaren skapa kurviga vägar. Mer realistiskt.

Detta går att göra med NAM "network addon mod" Till sim city 4

Med alla moddar som finns till sim city 4 så är det i princip fulländat. Hade dock inte tackat nej till sim city 5 för det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback