2009-01-16, 12:14
Medlem
Ber om ursäkt om liknande tråd finns.. men jag hittar alltså inte var jag ska aktivera Blåtanden på min Hp dator.

Om det spelar nån roll så har jag en sådan dator:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTE...ductTabcontent

Och om man läser på specifikation så står det att den ska ha blåtand.

Men alltså var aktiverar jag blåtanden så man tex kan skicka filer mellan data och mobilen.

Tacksam för snabbt svar!
Citera
2009-01-16, 12:18
Medlem
Bövelens avatar
Lyser det en blå diod på datorn med märket för Blåtand? Om inte så finns det en knapp som du trycker på (på någon av datorns sidor) för att aktivera BT. Alternativt är det en FN+KNAPP för att aktivera BT. FN brukar sitta brevid den vänstra Windowsknappen, och "KNAPP" brukar finnas bland siffertangenterna.

Fick du ingen manual med datorn?
Citera
2009-01-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Lyser det en blå diod på datorn med märket för Blåtand? Om inte så finns det en knapp som du trycker på (på någon av datorns sidor) för att aktivera BT. Alternativt är det en FN+KNAPP för att aktivera BT. FN brukar sitta brevid den vänstra Windowsknappen, och "KNAPP" brukar finnas bland siffertangenterna.

Fick du ingen manual med datorn?

tack ska du ha.. jag hittar fn-knappen, men vad menar du med "och "KNAPP" brukar finnas bland siffertangenterna."
Citera
2009-01-16, 12:26
Medlem
Bövelens avatar
Bärbara har funktionsknapp för att kunna styra vissa saker som tex vilken skärm bilden skall gå ut till. En sådan funktion är IBLAND BT. Om din FN knapp är blå, så finns det symboler på bla dina siffertangenter som också är blå för att indikera att dessa används i kombination med FN tangenten.

Har du symbolen för BT någonstans på ditt tangentbord? OM den har samma färg som din FN tangent så testa att trycka på dessa samtidigt.

MEN. Detta är ett sidospår. Vanligast är att det finns en fysisk knapp där man stänger av/sätter på BT och/eller Wireless (sitter oftast ihop).
Citera
2009-01-16, 13:27
Medlem
carbsons avatar
är inte det bara en sån där touch-knapp? precis som med volymen osv.

annars varför ringer du inte bara HPs support??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in