Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-14, 11:36
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Han insåg nog sina begränsningar som låtskrivare och tröttnade helt enkelt.

Lustigt hur så olika man kan tycka: Fleet Foxes är i mina ögon en av 2000-talets bästa akter. Ser mycket fram emot en eventuellt tredje skiva.
Citera
2017-06-06, 12:34
  #134
Medlem
Tio dagar tills tredje albumet Crack-Up släpps. Har länge sett framemot skivan. Underbart att den äntligen snart är finns här.
Citera
2017-06-06, 15:24
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Tio dagar tills tredje albumet Crack-Up släpps. Har länge sett framemot skivan. Underbart att den äntligen snart är finns här.

Tyvärr är nya/kommande skivan sömnigare, tröttare och har än mer brist vinnande melodier än den förra. Första EPn och och fullängdaren var lysande, nya skivan låter dessvärre som den flygande grisen ser ut på nuvarande Pink Floyd-utställningen. Trist, bandet hade potential.
Citera
2017-06-06, 18:47
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalkommunist
Tyvärr är nya/kommande skivan sömnigare, tröttare och har än mer brist vinnande melodier än den förra. Första EPn och och fullängdaren var lysande, nya skivan låter dessvärre som den flygande grisen ser ut på nuvarande Pink Floyd-utställningen. Trist, bandet hade potential.

Finns den redan läckt alltså? Eller hur har du hört den? Eller syftar du på de två singlar som släppts (som ju inte behöver spegla hela albumet)? Själv har jag inte lyssnat på dem, utan vill spara allt tills jag har hela albumet tillgängligt. Deras andra skiva tycker jag är förbluffande bra, minst lika bra som deras första, och sprängfylld med beroendeframkallande melodier.
__________________
Senast redigerad av Caesare 2017-06-06 kl. 18:51.
Citera
2017-06-23, 22:13
  #137
Medlem
Concubines avatar
Nu är den ju officiellt släppt. Hur lyder omdömet?
Citera
2017-09-17, 02:41
  #138
Medlem
Adelaides avatar
De spelar i Annexet 2 gånger i början av december. Någon som ska dit?

Ser att folk tipsat om liknande band tidigare i tråden. Själv skulle jag vilja tipsa om bandet Neutral Milk Hotel. Låter inte riktigt som Fleet Foxes, men ändå "åt det hållet". Ni kommer förstå vad jag menar.
Citera
2020-05-13, 20:52
  #139
Medlem
Adelaides avatar
Tycker musiken påminner om Dave Bixby faktiskt.
Citera
2020-09-22, 16:16
  #140
Medlem
Adelaides avatar
Nya skivan Shore är ute nu!

Ska lyssna efter jobbet, återkommer med kommentar sen.
Citera
2020-09-22, 19:39
  #141
Medlem
Adelaides avatar
Ok, har lyssnat nu och nja... ganska sköna låtar men inget som direkt är catchy. Den kan verkligen inte mäta sig med debuten och Helplessness Blues.

Fast egentligen är ju detta Robin Pecknolds soloalbum då ingen annan FF-medlem är med på cred-listan, samt att vissa "randoms" sjunger på några av låtarna.

Hur som helt, nu efter första lyssningen tycker jag Wading In Waist-High Water, Sunblind och Quiet Air/Gioia är bäst.
Citera
2024-04-12, 21:29
  #142
Medlem
Tundrasparvs avatar
Älskar Fleet Foxes! Mitt andra favoritband, efter Radiohead
Det är något med soundet och stämsången som fångade mig direkt första gången jag lyssnade på dem.
Tycker alla albumen är fantastiska, men måste säga att Crack-up är favoriten, har gillat det mer och mer för varje lyssning, tycker det är perfekt från början till slut

Sen är "A Very Lonely Solstice" väldigt fin, magiskt ljud och stämningsfulla versioner av låtar från Shore/gamla låtar

Hoppas det kommer fler album någon gång i framtiden
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback