Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-21, 21:13
  #85
Medlem
Halmstads kommun säljer mark till moské

Halmstads kommun har nu tecknat ett avtal med Islamiska barn- och kulturföreningen och reserverat mark för en ny moské på Fyllinge.

Den nybildade fastigheten kommer att överlåtas när bygget har påbörjats.

Islamiska barn- och kulturföreningen ska betala 1 435 000 kronor för tomten, vilket motsvarar 200 kronor per kvadratmeter.
Läs mer......


http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6656572
Citera
2017-03-29, 06:01
  #86
Medlem
GalnaSveriges avatar
Hur illa ar det i Halmstad?

Ska flytta tillbaka till Halmstad och undrar hur det är där?

Var ska man inte bo om man är svensk?

Såg att det var bråk med massa folk i centrum?

http://www.hallandsposten.se/nyheter...%A5k-1.4211626
Citera
2017-03-29, 06:48
  #87
Medlem
Var flyttar du ifrån?
Relativt Halland är det rätt illa, relativt resten av landet är det bra.
Citera
2017-03-29, 06:56
  #88
Medlem
GalnaSveriges avatar
Från Stockholm
Citera
2017-03-29, 08:46
  #89
Medlem
SkateBlinds avatar
Den generella bilden av Halmstad är att man ska hålla sig borta från Vallås, Linehed, Andersberg.
Själv bor jag temporärt på Andersberg och upplever inte det värre än när jag bodde mer centralt. Jag skulle vilja säga att det finns rötägg var man än väljer oavsett samhällsklass. Men sen beror det ju på vad man har för preferenser också.

Bostadsrätt, hyresrätt eller hus? Då finns det andra parametrar också att ta hänsyn till.
Citera
2017-03-29, 08:51
  #90
Medlem
AlfaQhards avatar
Om du ska bo i villa har du bara dig själv och skylla om det börjar försvinna saker utomhus, eller att ett stort gäng med migranter plundrar trädgården på frukt och bär.

Du kommer märka av att det är massor med stråtrövare som inte tvekar att slå till om du är på deras område, så klä dig inte för fint, och ta inte på dig smycken o klockor.
Citera
2017-04-11, 22:31
  #91
Medlem
Då har jag en följdfråga. Vilka är OCC och är det ett kriminellt gäng?
Citera
2017-04-11, 22:52
  #92
Medlem
Söndrumskolan förbjuder Svenska flaggan. Det bör ju räcka för att börja förstå hur illa ställt det är i Halmstad
Citera
2017-04-11, 23:27
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Den generella bilden av Halmstad är att man ska hålla sig borta från Vallås, Linehed, Andersberg.
Själv bor jag temporärt på Andersberg och upplever inte det värre än när jag bodde mer centralt. Jag skulle vilja säga att det finns rötägg var man än väljer oavsett samhällsklass. Men sen beror det ju på vad man har för preferenser också.

Bostadsrätt, hyresrätt eller hus? Då finns det andra parametrar också att ta hänsyn till.

Tröttnar ni aldrig på att repetera denna floskeln dag ut och dag in? Givetvis är ALLA medvetna om att det finns ''rötägg'' inom alla grupper, men risken är ju avsevärt större att bli våldtagen som svenska ifall man vandrar genom Rinkeby klockan 02.43 kontra Danderyd.
Citera
2017-08-03, 07:33
  #94
Medlem
Drygt 10 dagar efter att en handgranat detonerade på en parkeringsplats på Gustavsfält i Halmstad känner sig boende i området otrygga.
– Det känns läskigt och inte alls tryggt, säger Zinaida Broyan, som bor precis intill parkeringsplatsen där granaten detonerade förra veckan.
Hon var på jobbet vid explosionen, men en av hennes söner var hemma och han beskrev smällen som kraftig för sin mamma.

– Min son berättade att det kändes som att hela området exploderade, säger hon.

Vad tänker du om att det var en handgranat?

– Hur kan man vara så hjärtlös? Här bor bara barnfamiljer och det finns ju barn som går omkring i området.

Läs mer..........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...ra-sa-hjartlos

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...-av-handgranat
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2017-08-03 kl. 07:36.
Citera
2017-08-03, 11:03
  #95
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Om du ska bo i villa har du bara dig själv och skylla om det börjar försvinna saker utomhus, eller att ett stort gäng med migranter plundrar trädgården på frukt och bär.
Länge trodde jag att den här typen av påståenden var påhittade och tomma argument från invandringsfientliga.

Sen såg jag det med egna ögon. Hur hela familjer går med kassar och spanar in i trädgårdar för att sedan hoppa in över staket och stå och skaka ner frukt från träd för att sedan släpa "hem"

Har även haft saker som fått fötter från trädgården. Vid de tillfällen jag upptäckt det vid samma tidpunkt som det sker och jag satt efter förövarna har det varit andra generationens invandrare från somalia, irak och liknande. Viss mindre fruktpallning har dock även skett av svenska barn från de lägre samhällsklasserna. Aldrig av Liam vars pappa är direktör eller it-konsult...


Men ja, Halmstad. Det gäller väl fortfarande nu som då att hålla sig så långt västerut i staden som möjligt?
Citera
2017-08-08, 20:26
  #96
Medlem
Flicka på 10 år utsatt för stenskatning

Det var vid 16.40 som polisen larmades till Andersbergsringen med anledning av en misstänkt misshandel.

– Det var en flicka på platsen som blivit utsatt för något. Först var det svårt att får reda på vad det var, men det visar sig att hon blivit utsatt för stenkastning av ett gäng killar där vid Andersbergsringen, säger Stefan Gustafsson vid polisens ledningscentral.


Flickan ska vara i tioårsåldern. Enligt anmälan är det oklart om hon fått några skador av händelsen.

– Hon ska inte ha blivit förd till sjukhus, säger Stefan Gustafsson.

Händelsen rubricerades som misshandel. I nuläget har polisen inga misstänkta för brottet.

24 Halmstad

Så då har stenkastarkulturen då nått Halmstad också
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback