Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-15, 20:06
  #1
Medlem
flipis avatar
Jag har dessa djävulens piller utskrivna pga sömnsvårigheter (go figure). De har funkat jättebra hela tiden (till och från ett par år), jag har somnat och för det mesta sovit hela natten, jag har heller aldrig varit sugen på att "råka" ta för många efter att ha läst om effekterna här.

Igår råkade jag tyvärr dricka lite för mycket kaffe, lite för sent, jag tog två Zolpidem (aldrig tagit fler än så samtidigt, dock ska jag bara ta en enligt receptet) och gick och la mig i sängen direkt efter för att somna. Trodde jag...

Upptäckte idag att jag antagligen grejat en massa med mobilen (inte ringt ngn som tur är) och jag har varit uppe och gått, och ramlat skvallrar stora blåmärken om (jag har ett mycket svagt minne av att jag föll).

Jag vet att det är luriga piller, men de har ju fungerat som de ska innan, varför blev det så här nu? var det koffeinet som "motverkade" sömnen på något sätt?
Nu vet jag fan inte om jag vågar ta dem mer, jag kommer iofs bli tvungen då min sömn är helkass. Kan det ha varit ren otur eller? Usch, hatar att inte veta vad som hänt ju...
2009-01-15, 20:08
  #2
Medlem
Koffeinet gjorde att du inte somnade. Du fick det vanliga cp-ruset man kan få av zolpidem om man håller sig vaken.
2009-01-15, 23:25
  #3
Medlem
-Infected-s avatar
Ja shit jag har zolpidem 10mg utskrivet och jag har varit med om det där också. Vaknade upp dagen efter jag hade ätit 2st 10mg och mitt rum var kaos, hade gjort massa skumma saker.

Det blir så på dom då man verkligen inte är minsta trött och äter dom. Brukar inte bli så om man ligger i sängen från och de man tar dom och kanske ser en film och slappnar av då dom börjar verka.. verkar på mig efter ca 50min.
2009-01-16, 01:11
  #4
Medlem
Man ska lägga säg i princip direkt efter att man tagit zolpidem om man vill sova på dom.
2009-01-16, 20:17
  #5
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Man ska lägga säg i princip direkt efter att man tagit zolpidem om man vill sova på dom.


Det var precis det jag gjorde, satt tom i sängen när jag svalde ner dem med vatten.

Saken är ju den att jag vet att det kan bli så med Zolpidem, jag fattar inte varför det blev så nu helt plötsligt, när de funkat bra innan och inget var annorlunda denna gången (utom kaffet då kanske)...
2009-01-16, 20:39
  #6
Medlem
WaRs avatar
Du drack mycket kaffe sent på kvällen, sen när du tagit dina sömntabletter somnade du inte, och du undrar varför? Är inte det en lite smått dum fråga?
2017-05-15, 11:56
  #7
Moderator
Morfar-52s avatar
(FB) Imovane/Stilnoct (zopiklon/zolpidem) fanclub /låst

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback