Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-15, 21:37
  #145
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Semin varning?


Småflickorna Önerud och Zackrisson(?) bestämmer sig för att först tafsa lite på varandra innan HV-spelaren råkar flaxa till ett slag som bara Rickard Wallin kan ramla av. Sen bestämmer de sig för att fortsätta kramkalaset på isen iställlet. Är Semin så dålig på att slåss så får vi verkligen hoppas att har en flickvän hemmma så han slipper vara orolig när han går på stan.

EDIT: Det är sant taags
2009-01-15, 21:38
  #146
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Ja, det har börjat funkat oerhört bra på senare år då kugghjulseffekten funkar utan problem. Dessutom får man inte svänga vänster när man kommer ut på E4an. Förr var man tvungen att gå innan matchens slut för att slippa sitta i bilen i 30 minuter.

Har själv minnen från Kempis att man har fått sitta där omännskligt länge. Lagom roligt när man har en lång bilfärd hem till Skellefteå...

Jag ska försöka tajma in ett besök till min kära bror vid tillfälle när modo spelar borta mot aik, han bor på ursviken.
2009-01-15, 21:42
  #147
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Småflickorna Önerud och Zackrisson(?) bestämmer sig för att först tafsa lite på varandra innan HV-spelaren råkar flaxa till ett slag som bara Rickard Wallin kan ramla av. Sen bestämmer de sig för att fortsätta kramkalaset på isen iställlet. Är Semin så dålig på att slåss så får vi verkligen hoppas att har en flickvän hemmma så han slipper vara orolig när han går på stan.

EDIT: Det är sant taags

Ja det är han....

http://www.youtube.com/watch?v=B_ydsUCzi2E
2009-01-15, 21:45
  #148
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ja det är han....

http://www.youtube.com/watch?v=B_ydsUCzi2E

Hahahah

Snyggt när Staal ligger på isen
2009-01-15, 21:47
  #149
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ja det är han....

http://www.youtube.com/watch?v=B_ydsUCzi2E

Tänk att man kan sitta och skratta precis efter att man åkt på en riktigt sur förlust...
2009-01-15, 21:49
  #150
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jag ska försöka tajma in ett besök till min kära bror vid tillfälle när modo spelar borta mot aik, han bor på ursviken.

Ja, det blir på torsdag i så fall. För nästa år spelar vi i Allsvenskan...
2009-01-15, 21:50
  #151
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tänk att man kan sitta och skratta precis efter att man åkt på en riktigt sur förlust...

Det är såna tillfällen man som bäst behöver något att skratta åt.
2009-01-15, 22:08
  #152
Medlem
perry2s avatar
Underbart av Rögle 5-0 mot INDIANERNA
2009-01-15, 22:35
  #153
Medlem
smepens avatar
HV gör både en bra och dålig match. För mycket övermod leder till LHCs mål, man måste värdera sina situationer och det gör inte vissa i HVs defensiv och två som sticker ut är Angell och Torp.

Torp är väldigt het på att tackla och det är bra i sig, jag gillar det verkligen. Men inte när andra laget får en 2 mot 1. Måste tänka... Fast potentialen har Torp helt klart, fila på passningarna och just det jag nämnt så går han en bra framtid till mötes. Angell gör en rejäl indianare och jag vet inte varför HV har han som en artistspelare. Ingenting i Angell är artisteri. Tycker han enbart är nonchalant och mest väntar på sitt kuvert med pengar.

En annan som istället har börjat gå åt motsatt håll är Luoma, han är just nu i riktigt bra form. Lugn och säker i defensiven och värderar sina situationer väl. Rejält spel och även ett bra spel på blå. Gillar det jag ser, och det är verkligen det här jag vill se från Luoma.

Mattias Tedenby: GRYM! Framtida världsstjärna, gör ett värdsklassmål idag när han börjar från noll, speedar upp och drar 4 LHC spelare och drar upp den i taket. Detta är en artist...

Jag tycker att matchen slutar rättvist 3-3, båda lagen har frilägen fram och tillbaka och bra lägen. HV hade kunnat vinna med lite flyt, men det hade likväl också LHC kunnat göra. Ett videodomarbeslut idag också, tänkte verkligen att det var mål. Efter att Sören Persson förklarat så förstår jag, men det är ändå ganska tvetydigt att Liv har pucken, det handlar verkligen om en hundradel.

Skönt att HV är på banan igen i alla fall. Kändes illa länge och väl när vi stred i botten men nu har vi kommit upp oss och vi är där för att stanna känner man. Om alla drar sitt strå till stacken så ska det inte vara några problem att få strida om seriesegern.
2009-01-15, 22:39
  #154
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smepen
HV gör både en bra och dålig match. För mycket övermod leder till LHCs mål, man måste värdera sina situationer och det gör inte vissa i HVs defensiv och två som sticker ut är Angell och Torp.

Torp är väldigt het på att tackla och det är bra i sig, jag gillar det verkligen. Men inte när andra laget får en 2 mot 1. Måste tänka... Fast potentialen har Torp helt klart, fila på passningarna och just det jag nämnt så går han en bra framtid till mötes. Angell gör en rejäl indianare och jag vet inte varför HV har han som en artistspelare. Ingenting i Angell är artisteri. Tycker han enbart är nonchalant och mest väntar på sitt kuvert med pengar.

En annan som istället har börjat gå åt motsatt håll är Luoma, han är just nu i riktigt bra form. Lugn och säker i defensiven och värderar sina situationer väl. Rejält spel och även ett bra spel på blå. Gillar det jag ser, och det är verkligen det här jag vill se från Luoma.

Mattias Tedenby: GRYM! Framtida världsstjärna, gör ett värdsklassmål idag när han börjar från noll, speedar upp och drar 4 LHC spelare och drar upp den i taket. Detta är en artist...

Jag tycker att matchen slutar rättvist 3-3, båda lagen har frilägen fram och tillbaka och bra lägen. HV hade kunnat vinna med lite flyt, men det hade likväl också LHC kunnat göra. Ett videodomarbeslut idag också, tänkte verkligen att det var mål. Efter att Sören Persson förklarat så förstår jag, men det är ändå ganska tvetydigt att Liv har pucken, det handlar verkligen om en hundradel.

Skönt att HV är på banan igen i alla fall. Kändes illa länge och väl när vi stred i botten men nu har vi kommit upp oss och vi är där för att stanna känner man. Om alla drar sitt strå till stacken så ska det inte vara några problem att få strida om seriesegern.

Håller med helt och hållet.
2009-01-15, 22:47
  #155
Medlem
steffeGs avatar
Det är ingen slump att Rögle har näst flest hemmavinster. Finns inget bättre ställe att vara på i detta land just nu än Lindab Arena när Rögle spelar. Magiskt..
2009-01-15, 23:45
  #156
Medlem
Jack Danielss avatar
Härligt att få revansch efter 0-5 sist. Frölunda var totalt utspelade idag, och hade absolut ingenting att sätta emot Abbott-kedjan. Dagens roligaste ögonblick var när Ronnie Sundin satsade för att tackla en av Abbottarna, något som denne upptäcker och flyttar sig precis innan tacklingen ska träffa. Sundin slår i sargen stenhårt, slår i huvudet och tappar hjälmen. Pensionera dig för fan.

Och vf, din okunnige göteborgare. Vad säger du om bögarna Abbott idag?

Honken vinka vi vill se!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback