Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-15, 14:25
  #1
Medlem
weakhearts avatar
Hej Hej..
Det är så att jag har tänkt att köpa ett munspel!
Var inne på musikbörsen.se o kollade lite och blev ganska förvånad över hur många olika munspel det finns och vilka pris skillnader det är.

Har ni nått tips på vad jag ska köpa för munspel.
Är helt ny på munspel, har bara testat nån gång.!
Har tänkt att lägga ett par hundra max!
Citera
2009-01-15, 15:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weakheart
Hej Hej..
Det är så att jag har tänkt att köpa ett munspel!
Var inne på musikbörsen.se o kollade lite och blev ganska förvånad över hur många olika munspel det finns och vilka pris skillnader det är.

Har ni nått tips på vad jag ska köpa för munspel.
Är helt ny på munspel, har bara testat nån gång.!
Har tänkt att lägga ett par hundra max!


Yo! Munspel runt 100-150 kr duger fint som första och det som man bör börja med är ett C-munspell. Det är rätt universalt och bra om du ska lira till musik.
Citera
2009-01-15, 19:00
  #3
Medlem
weakhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerway
Yo! Munspel runt 100-150 kr duger fint som första och det som man bör börja med är ett C-munspell. Det är rätt universalt och bra om du ska lira till musik.

Ok..
Får tacka för rådgivningen.!
Är det nån speciell tillverkare som rekommendera eller är det bara chacka första bösta c-munspel??
Citera
2009-01-15, 19:42
  #4
Avstängd
Paraflexs avatar
Min åsikt

Om du vill spela lite bluesigt så bör du köpa ett dur-spel. Helst av märket Hohner! Varför jag skriver detta, är kort och gott att munspel i moll inte funkar så bra med tanke på dess primära funktion, att vara ett jolly instrument!

Sen, om du vill använda en mick, så finns det bara ett alternativ. Green bullet

http://www.greenbulletmics.com/
__________________
Senast redigerad av Paraflex 2009-01-15 kl. 19:49.
Citera
2009-01-28, 03:10
  #5
Medlem
Jag började spela munspel för ungefär 1 månad sedan, och jag köpte en box med 7 olika blues-munspel, den kostade ungefär 600kr , och jag älskar den, kanske den bästa investeringen jag gjort. hur det låter nu kan ni höra i insticken på myspace sida www.myspace.com/mrrockomusic . jag gillar den sortens munspel iallafall , hoppas detta varit till någon som helst hjälp.
Citera
2009-01-28, 17:15
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paraflex
Om du vill spela lite bluesigt så bör du köpa ett dur-spel. Helst av märket Hohner! Varför jag skriver detta, är kort och gott att munspel i moll inte funkar så bra med tanke på dess primära funktion, att vara ett jolly instrument!

Sen, om du vill använda en mick, så finns det bara ett alternativ. Green bullet

http://www.greenbulletmics.com/

finns massor som inte kor green bullet

sjalv anvander jag en microvox, mycket smidigare i handen och najsigare ljud
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback