Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-16, 22:48
  #997
Medlem
Uespindeln-Ivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfmesser
Ja, jag pratade med krigsarkivet men nu har de slutat lämna ut handlingar och visa dessa då det finns planer på att återaktivera vissa. Självklart inte Edvin men Edvin är en del av arkivet som de inte vill lämna ut längre… Stadsarkivet här var inga problem dock det var bara att svänga förbi!

Men! Ang. Ritningarna. På markplan till vänster står det något i stil med ”fläkt nödutgång” (har inte bilden framför mig). Vart hamnar denna på utsidan av berget?


De kan vi ta privat chatt
Uespindelnivan@hotmail.com
Citera
2024-03-19, 21:10
  #998
Medlem
mummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfmesser
Ja, jag pratade med krigsarkivet men nu har de slutat lämna ut handlingar och visa dessa då det finns planer på att återaktivera vissa. Självklart inte Edvin men Edvin är en del av arkivet som de inte vill lämna ut längre… Stadsarkivet här var inga problem dock det var bara att svänga förbi!

Men! Ang. Ritningarna. På markplan till vänster står det något i stil med ”fläkt nödutgång” (har inte bilden framför mig). Vart hamnar denna på utsidan av berget?
Yup, det var mycket lättare på 2010-talet att hämta ut dockument. Då hade ett antal ritningar och info om hemliga anläggningar blivit "felaktigt" avklassade, då gick det att begära ut väldigt mycket. Men i slutet av 2010-talet så insåg de sitt misstag och började klassificera allt överdrivet mycket istället. Lite det som några av MÖParna åkte fast för, att de hade ritningar och sånt som hade varit oklassificerade men sedan blivit klassificerade och därmed är den infon Obehörig befattning med hemlig uppgift.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback