Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-14, 14:50
  #1
Medlem
MrOaikis avatar
Några tips på doftljus att köpa i Stockholm, som helst knappt ska lukta något när de är släckta för att istället ha en mild och behaglig doft när de är tända? Helst vanilj/sandelträ.
Citera
2009-01-14, 21:47
  #2
Medlem
Snurrens avatar
American Classics tror jag att affären heter, den ligger under Gallerian mot NK till. Dom har massor med doftljus av hög kvalitet. Det finns alldeles säkert något åt vanilj/sandelträ där. Var beredd på doftchock när du går in där bara
Citera
2009-02-04, 20:31
  #3
Medlem
Snurrens avatar
Min dotter köpte doftolja med vaniljdoft, på Panduro Hobby (Hötorget). Vi duttar på den på befintliga doftljus, och det doftar så gott. Jag har tagit den på doftkuvert också och det håller rätt länge med bara några droppar.
Citera
2009-02-05, 09:15
  #4
Medlem
Weebls avatar
Jag tycker att IKEA:s vanilljus är kanon.
Citera
2009-11-08, 17:05
  #5
Medlem
Söker bra doftljus.

Med det menar jag ljus som verkligen doftar gott. Det får inte vara den där stickande kemikaliska doften som jag tycker många doftlus har. Får ont i huvudet av det.
Gärna en svag behagfull doft.

Några tips på dofter och märken ?
Citera
2009-11-08, 18:58
  #6
Medlem
TeEsErs avatar
Efter att ha sniffat på Yankee Candle så luktar allting annat syntetiskt. Finns lite överallt, bland annat Plantagen-kedjan. Clean Cotton-varianten är mycket mycket trevlig. Kostar rätt mycket men man får vad man betalar för.

http://www.amorina.se/yankee-candle-doftljus-c37.html

/T (som ibland myser till det)
Citera
2011-11-08, 17:25
  #7
Medlem
talgoxens avatar
Den här tråden behöver vitaliseras.

Vilka butiker säljer doftljus i Stockholm?
Citera
2011-11-08, 17:36
  #8
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Den här tråden behöver vitaliseras.

Vilka butiker säljer doftljus i Stockholm?


Åhlens, NK m.fl. De flesta inredningskedjor så som Stuk, Bolagret m.fl. Sist men inte minst Denny's Home som har ett stort urval Yankee Candle-ljus.
Citera
2011-11-08, 23:18
  #9
Medlem
MMXs avatar
Har inte prövat Yankee men när mina Voluspa-ljus tar slut så kommer jag köpa Aqua di Parma. Sen kanske det blir Yankee...
Citera
2011-11-09, 09:03
  #10
Medlem
talgoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Åhlens, NK m.fl. De flesta inredningskedjor så som Stuk, Bolagret m.fl. Sist men inte minst Denny's Home som har ett stort urval Yankee Candle-ljus.

Nice, tack.
Citera
2011-11-09, 14:50
  #11
Medlem
talgoxens avatar
Har provat Yankee Candle clean cotton i typ 12 h nu. För det första är jag lite förvånad att doften verkar vara så populär. Jag gillar den inte, tycker den luktar badhus.

Sedan tycker jag den kunde dofta betydligt mer. Känner mest en hint av den då och då, och jag har haft den i sovrum med stängd dörr, tycker den luktar max 3/10 i "luktstyrka".

Men jag ska definitivt prova fler dofter.
Citera
2011-11-09, 15:12
  #12
Medlem
Flamsans avatar
En sak att tänka på med doftljus och andra dofter är att man vänjer sig väldigt snabbt med doften och tycker att det inte luktar någonting. Men jag lovar att kommer någon annan hem till er kan dom tala om för er att jo det luktar.

Sen är Yankee-ljusen de starkast luktande ljusen som finns vad jag har hittat. Jag har dom inte för jag tycker de luktar för mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback