Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-14, 12:52
  #1
Avstängd
Min dator är så seg, internet svarar inte ibland och ljudet hackar ibland som i Matrix när han blir silvrig(om ni vet vilken scen jag menar). Vad ska jag göra? Vad kan jag göra utan att installera om windows?

Tack på förhand.

Citera
2009-01-14, 12:54
  #2
Avstängd
jewhaens avatar
Vad har du för systeminformation osv? RAM-minne, grafikkort, processor och sånt tjafs?

Som en liten grej kanske du kan prova det här
Citera
2009-01-14, 12:57
  #3
Medlem
vad har du för dator?
kolla vilka processer som tar mest, virussök, defragmentera osv.
Citera
2009-01-14, 13:04
  #4
Medlem
kNekarns avatar
Du har spelat för mycket matrix.
Citera
2009-01-14, 13:04
  #5
Avstängd
Info

Mobile AMD Sempron
Processor 3500+
1,59GHz, 768 MB RAM
Citera
2009-01-14, 13:10
  #6
Avstängd
hmm

När jag startar datorn så måste jag välja windows xp 1 eller 2. Varför? och är det detta som gör datorn seg??
Citera
2009-01-14, 13:44
  #7
Medlem
Förbannads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akceman
När jag startar datorn så måste jag välja windows xp 1 eller 2. Varför? och är det detta som gör datorn seg??
Nej det segar inte ner din dator. Antar att du har två st partitioner? Verkar onekligen som att du ej är medveten om detta och då kan du gott ta bort en utav dem. Titta bara så du inte råkar formatera någon som du har värdefull data på.

Annars är alternativen:
Virussökning (scanna med program som letar efter virus, trojaner, spywares och även nåt som rensar upp i ditt register, t ex combofix).
Defragmentera dator kan du göra en gång i månaden ungefär, det kommer ta sin lilla tid om du ej gjort detta innan.
Ta bort onödiga program som du inte använder.
start - msconfig - autostart - bocka av de program som du ej vill starta vid uppstart.

Det sista alternativet är ju att formatera datorn vilket är det bästa sättet för att få den "snabb" igen. Detta kan ju dock ses onödigt, men om du inte har någon vidare värdefull data på datorn så skulle jag föreslå en formatering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback