• 3
  • 4
2003-08-30, 19:47
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Men vilka personer, eller i alla fall hur många, ligger bakom forumet (typ är admins) det kunde väl ara skojigt att veta?

Tre personer har admin-status. Enligt följande princip:

A) Debatterar och för dialog med användare.
B) Modererar forumet från trams, och svarar vissa PM
C) Modererar, samt sköter tekniken och installerar förbättringar.

admin
Citera
2003-08-30, 21:33
Vill bara säga att på detta forum behövs verkligen moderatorer. Flashback har alltid varit känt som underground, och det drar till sig alla möjliga konstiga typer, och då inklusive de som bara är ute efter att tramsa och förstöra.

Vi seriösa 95 % användare, ska inte behöva lida för att en del bara förstör och i en del fall retar upp någon. Jag, t.ex som är ganska högervriden av mig (dock ej rasistiskt eller nazistiskt), går inte in och sabbar på det autonoma vänsterforumet. Jag tycker att alla ska få ha sin åsikt och diskutera saken här och att forumet skall fortsätta vara politiskt inkorekt.

Moderatorena skall absolut inte få "censurera" inlägg de inte tycker passar, utan bara rensa ut tramset och personliga angrepp, samt ta bort vissa avartar. Gillade inte riktigt den där som hade ett utsträckt rövhål eller vad det nu var...

Sen också det här med köp-och-sälj, det var ju därför forumet låg nere i ett halvår, för nån sålde pirat-kort eller nåt sånt. Det står väl tydligt i alla forum överst vilka regler som gäller i respektive forum?

Kort o gott:
Forumet skall vara fritt, men skall rensas från trams, spam, personangrep och rent illegala handlingar/förfrågningar.

Det är vad jag tycker i alla fall!
Citera
2003-08-30, 21:54
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Vill bara säga att på detta forum behövs verkligen moderatorer. Flashback har alltid varit känt som underground, och det drar till sig alla möjliga konstiga typer, och då inklusive de som bara är ute efter att tramsa och förstöra.

Vi seriösa 95 % användare, ska inte behöva lida för att en del bara förstör och i en del fall retar upp någon. Jag, t.ex som är ganska högervriden av mig (dock ej rasistiskt eller nazistiskt), går inte in och sabbar på det autonoma vänsterforumet. Jag tycker att alla ska få ha sin åsikt och diskutera saken här och att forumet skall fortsätta vara politiskt inkorekt.

Moderatorena skall absolut inte få "censurera" inlägg de inte tycker passar, utan bara rensa ut tramset och personliga angrepp, samt ta bort vissa avartar. Gillade inte riktigt den där som hade ett utsträckt rövhål eller vad det nu var...

Sen också det här med köp-och-sälj, det var ju därför forumet låg nere i ett halvår, för nån sålde pirat-kort eller nåt sånt. Det står väl tydligt i alla forum överst vilka regler som gäller i respektive forum?

Kort o gott:
Forumet skall vara fritt, men skall rensas från trams, spam, personangrep och rent illegala handlingar/förfrågningar.

Det är vad jag tycker i alla fall!

Härligt att höra någon som inte bara klagar.
Det var skönt att höra.
Och ja, jag håller med dig i vad du skriver.

admin
Citera
2003-08-31, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L_BRUCE
Håller med om att folk som missköter sig skall bannas/varnas. Huvudsaken är ju att man får uttrycka sina åsikter utan alltför stora inskränkningar.

Könsord borde väl få användas, så länge det inte är ett direkt påhopp.

"Take away the right to say 'fuck' and you take away the right to say 'fuck the government'."- Lenny Bruce

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Nog för att jag förstår och stödjer helhjärtat att slänga ut de som i stil med "Experten" bara gör desperata försök att bli hatad och få uppmärksamhet med rent skit, men jag gillar inte när saker och ting börjar att "mjäkas" till bara för att någon kan riskera att bli stött på något. Som det här med avatarer. Missade själv tyvärr den där bilden på Janne, men herregud, vad gör en sån bild då? Var ju någon som gnällde på min (i mitt tycke harmlösa) bild på ett kvinnligt sköte så som det är skapt, med resterna av en blomma ovanpå. VAD exakt är det stötande med det? Om man inte är en kvinnohatande homosexuell det vill säga?
Att vissa inte törs titta på forumet på jobbet på grund av sånt, och?
Herregud, vi är väl inte 3 år här?? Och nog är väl vissa ämnen som finns här i textform BETYDLIGT grövre än åsiktsmaskinens goat.cx-bild? (från sexdebatt-forumet:
Citat:
"Därefter tog jag och pissade henne i munnen, när jag var klar hade hon alltså sugit av mig och varit min toalett, och det kändes skönt och jag var lite stolt över att komma undan så billigt.
Någon av er som har testat att vara toalett och fått bajs i munnen?"
Sluta med smakpoliseriet snälla. Rent trams ska bort, men smakförmynderiet???
(vilket säkerligen kommer att besvaras med något i stil med "om du inte trivs så stick. Jag har huserat här sedan april 2002, och har trivts hela tiden, tills nu. Hoppas verkligen att det återgår till det "normala" snart.)

Och Admin, hur exakt är det med det legala vad gäller förtal om någon nämner någon kändis sexuella preferenser osv. här på forumet? Vad exakt säger brittisk lag om förtal? Samma som i Sverige?
Citera
2003-08-31, 20:24
Bannlyst
Byter min avatar till något jag tycker passar betydligt mer in på hela den här debatten om smakcensur.
Citera
2003-09-01, 01:14
Medlem
DxMs avatar
Ifall man cencurerar då?

..... din j***a b*g j***l du kan dra åt h*****e har tröttnat på dina sketa inlägg

:)
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in