Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-13, 20:25
  #1
Medlem
jansdieters avatar
Har fått lite problem med mitt Windows.
Har ett vanligt Windows XP med den där Media Center-funktionen.
Skulle starta datorn häromdagen och kom inte in i Windows, utan fick istället upp en ruta där det stod att jag skulle aktivera mitt Windows innan jag kunde fortsätta.
Testade att starta i alla olika felsäkra lägen, men det ville sig inte.

Nån som har en lösning?
Citera
2009-01-13, 20:29
  #2
Medlem
Aktivera det?...
Citera
2009-01-13, 20:47
  #3
Medlem
jansdieters avatar
Mm.. Men "hur", om du förstår vad jag menar.
Citera
2009-01-13, 20:59
  #4
Medlem
Lär finnas en knapp du ska trycka på, typ "Aktivera här" eller dylikt. Därefter kommer du bli ombedd att fylla i din windows-nyckel. Har du koll på den eller kör du pirat?
Citera
2009-01-13, 21:01
  #5
Medlem
jansdieters avatar
Pirat.
Citera
2009-01-13, 21:25
  #6
Medlem
Kolla igenom readme-filerna eller dylikt som följde med ditt pirat-windows. Bör finnas anvisningar hur du kommer undan aktiveringen/fuskaktiverar.
Citera
2009-01-13, 21:29
  #7
Avstängd
jewhaens avatar
Starta i felsäkert läge, leta igenom olika releasers NFO-filer efter en fungerande key, när du kan komma in i Windows så letar du upp en Windows Activator. Så kallad WGA.
Citera
2009-01-14, 08:40
  #8
Medlem
jansdieters avatar
Problemet är
1. Jag har inte exakt samma skiva kvar längre
2. Jag kommer inte in i Windows ens i felsäkert läge.
Citera
2009-01-14, 09:29
  #9
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Problemet är
1. Jag har inte exakt samma skiva kvar längre
2. Jag kommer inte in i Windows ens i felsäkert läge.

Vet du om du har XP home eller professional? När jag fick upp samma "ruta" som du, kollade jag runt på min burk och hittade på sidan en lapp där det stod en nyckel som jag fick när jag köpte datorn, använde den eftersom det var för XP home, precis som jag har. Om du köpt din dator ihopbyggd finns det med stor sannolikhet en lapp på sidan om din burk med en nyckel på för det operativsystemet som kom med datorn. Har du tur är det samma sort som du har nu, i så fall är det bara att tacka och ta emot och skriva in den när Windows frågar efter en aktiveringsnyckel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback