Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-01-13, 15:19
  #1
Medlem
BobTrons avatar
Hej, har en LG-laptop och vi är för tillfället i följande relationskonflikt.

Wlan tappas, ingen uppkoppling tillgänglig och verkar som att datorn ej känner av det trådlösa nätverkskortet.
När jag märker att datorn börjar hacka och internet går sakta har jag ca 5-10 sekunder på mig att spara etc eftersom att datorn sedan i princip fryser(man kan röra mus och klicka men med ca 20 sekunders fördröjning)

Försöker nu skriva uppsats, problemet är återkommande och sker med allt ifrån 10 minuters mellanrum till någon timma, detta gör mig vansinnig.

Kan ytterligare säga att jag tror att det kan vara värmerelaterat då den verkar hänga sig snabbare om den är varmt till. Mina datorkunskaper är ytterst begränsade och hoppas därför att någon kan hjälpa mig, eller har varit med om liknande situation.

Tack på förhand!
Citera
2009-01-13, 15:21
  #2
Medlem
antikvetarens avatar
Jag tycker att ni ska ta en paus ifrån varandra, ni verkar båda vara trötta på varandra och behöver tänka igenom era liv.

Vad är det för dator? Ge oss dina specs.
Citera
2009-01-13, 15:29
  #3
Medlem
BobTrons avatar
Gissning.

Önskar jag kände henne bättre, hittade denna beskrivning men tror faktisk min version är lite sämre.

Model : E500-SP16V



15,4” notebook med Äkta Windows Vista® Home Premium och Intel® Core 2 Duo processor. Datorn har numeriskt tangentbord och inbyggd 1,3 MP webcam, samt rejäl prestanda: 2 GB minne, 160 GB hårddisk och NVIVIA® GeForce® Go 8400M G grafikkort. Dessutom Bluetooth och 4-i-1 minneskortläsare. Vikt: 2,7 kg.

Skulle mer säga att jag har en singelprocessor och 1gb ram, är dock osäker på hur jag ser mina datoregenskaper
Citera
2009-01-13, 15:30
  #4
Medlem
Kyl datorn då. Ta en påse och lägg ett par kylklampar i den och lägg den under laptopen, eller, Palla upp den med någonting typ snusdosor så den inte ligger platt mot underlaget.
Citera
2009-01-13, 15:36
  #5
Medlem
BobTrons avatar
Önskar jag kunde

Kan kyla datorn men den går snabbt upp i samma temperatur då vi spenderar mycket tid i sängen. Hittade nu en tråd om att jag ska stänga av någon inställning om energisparning under nätverkskortet. Hoppas detta påverkar till ett positivt resultat.

Snusar inte heller
Citera
2009-01-13, 16:03
  #6
Medlem
kanulas avatar
Att använda datorn i sängen är inte att rekommendera eftersom du täpper igen ventilationshål med mjuka underlag, vilket kan förklara dina problem. Om du nödvändigtvis måste ha den i sängen ska du skaffa en kylplatta.
Citera
2009-01-13, 16:28
  #7
Medlem
BobTrons avatar
Kylplatta!

Ska defenitivt införskaffa en sådan, mina genitalier skulle uppskatta det otroligt mycket.

Tack alla för hjälpen!

Hittade förövrigt ett forum där LG anklagas för att ha släppt ett stort antal laptops med hårvarufel i nätverkskorten, kanske måste lämnas in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback